Omdömet skrevs 26 augusti 2020

Vänligt bemötande när vi kom, fick dock ta av oss skorna innanför dörren (fast vädret var torrt). Hade varit bra om de upplyst om detta innan så man kunde ha tagit med sig något, typ spa-tofflor. Rummet mycket stort och rejält, även badrummet var av modell mycket stort. Saknade tv på rummet, eftersom hotellet ligger lite avsides i lugn miljö. Så här långt en femma i betyg men så dagen efter kom frukosten, den var OK men jag saknade allt det småvarma som brukar finnas och så fanns det bara löskokta ägg, så frukosten drar ned betyget till en fyra. Det kan ändock rekommenderas att ligga över här om du söker lugn och ro.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack 418johnnyd
Gerardus Claassen, Ägare på Geijersholms Herrgård B&B, svarade på det här omdömetSvarade 27 augusti 2020

Tack för din recension, Johnny! Mycket av vad du säger fanns också med i recensionen från BirgittaT_13 den 22 augusti, så jag hänvisar till svaret jag gav där för det mesta.
Det finns ett TV rum där man kan titta på TV i en bekväm soffa med massor av olika kanaler. Visst är detta ett allmän rum och jag kan förstå att det är inte detsamma som ett TV på rummet.
Välkommen åter!

Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Vi hade bokat detta B&B för en övernattning i Värmland. Trevlig herrgård, fin byggnad, bra stora rum med dusch.
Rent och fint. Vi åt middag där på kvällen som smakade bra.
Trevligt bemötande av personalen. En ”nackdel” att man inte fick gå in på rummet och hotellet med skor på sig, utan fick gå omkring barfota, inte trevligt. Då borde man fått typ SPA-tofflor o d att ta på sig inomhus. Frukosten smakade bra men sakande det småvarma och hårdkokt ägg.
Bra gratis parkering. Lite ocentralt läge men vackra promenadvägar och fin natur.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack BirgittaT_13
Gerardus Claassen, Ägare på Geijersholms Herrgård B&B, svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2020

Tack för din recension, Birgitta! Det glädjer oss att ni hade det bra hos oss.
Angående sko-policyn: skälet till att vi har det är för att hotellet är vårt privata hem. Men jag förstår att det kan vara besvärande, särskilt om man då får gå runt barfota. Så vi ska fundera om lite och kommer att vara mer flexibelt framöver. Det viktigaste är att man inte går runt med smutsiga skor, men det finns andra lösningar som vi kommer att titta på.
Angående frukost: vi är tydligt med att vi har en "kontinental" frukostbuffé, dvs. inga varmrätter. Men det finns alltid kokta ägg! Antingen har ni missat det eller så var dem "medium" kokt när du kanske vill ha hårdkokt.

Omdömet skrevs 5 juli 2020

Fantastiskt trevligt mottagande! Stort och luftigt rum och badrum. Stor frukostbuffé som var jättegod. Lugnt och skönt! Superstor gräsmatta. Vi kommer gärna tillbaka om vi har vägarna förbi Värmland igen.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack S7433JVsara_
Gerardus Claassen, Ägare på Geijersholms Herrgård B&B, svarade på det här omdömetSvarade 6 juli 2020

Tack för en jättetrevlig recension och ett fint betyg, Sara! Och ännu ett stort tack för snygga bilden som du har lagt upp, det uppskattar vi enormt. Ni är varmt välkommen åter.

Omdömet skrevs 21 juni 2020 från mobil enhet

Vi har haft tre härliga dagar på Geijersholms B&B. Suveränt välkomnande och professionell service. Fint hus, fina rum och exemplariskt fräscht och välstädat. Extra plus för generöst tilltagna lunchpaket till utflykter

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Hjalmarforsberg
Gerardus Claassen, Ägare på Geijersholms Herrgård B&B, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2020

Tack för ett fint betyg, Hjalmar! Det betyder mycket för oss och vi är glad att vi kunde ge er en härlig helg hos oss. Hoppas ni fick en fin resa hem. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 22 mars 2020 från mobil enhet

Vackert belägen och mycket välskött är denna herrgård. Mysigt inredd, sköna sängar och väldigt rent. Middagen som serverades var smakrik och omsorgsfullt tillagad. Vi tog en morgonpromenad till en sagolik sjö alldeles i närheten och njöt sedan av frukosten som erbjöd allt man kan önska sig!
Den här plasten och boendet lämpar sig ypperligt för semester alla årstider.
Värdparet lyckas verkligen med att få sina gäster att känna sig välkomna så vi kommer mer än gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: mars 2020
Tack Hannamariasa
Gerardus Claassen, Ägare på Geijersholms Herrgård B&B, svarade på det här omdömetSvarade 23 mars 2020

Tack för en härlig recension! Det känns verkligen skönt att bli uppskattad så här och det betyder väldigt mycket för oss.