Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 12 september 2019

Supermysigt guesthouse, godaste frukosten, hjälpsam och supertrevlig personal som gav oss tips och hjälp att hitta. Fantastiskt område / miljö med mycket att se och göra eller bara ta en romantisk lugn promenad genom kvarteren eller nere vid vattnet. rekommenderas till par eller barnfamiljer, nära till storstäder med bil, hit kommer vi igen, tack så mycket för en fantastisk getaway!

Rumstips: Edit piaf låg högst upp var bra iom att man var ganska ensam på den våningen.
Datum för vistelsen: september 2019
Tack lebutelj
Omdömet skrevs 3 september 2018 från mobil enhet

Le Flamant Rouge guesthouse ligger ligger på en liten gata mitt i den här genuint franska byn och till bytorget är det bara några meter. Där brukar alltid hända nåt skojigt. Musik, tangokvällar, folkvimmel och en härlig stämning under platanerna.

Runtomkring byn finns vackra promenader över saltsjöarna där man även kan bada. Ett rikt fågelliv, som rosa flamingos, blandat med sagolika dofter och ett magiskt ljus. En förunderlig plats.

Närheten till havet, ostronodlingar, vingårdar, kultur & historiska byar ger byn ett bra utgångsläge.

Pensionatet ligger i ett mycket vackert  gammalt hus med tre våningar och en gränd på baksidan där du kan slå dig ner en stund för en aperitif under de majestätiska lagerträden eller bara prata med katterna.

Rummen är stora och rymliga med en sittgrupp och inredda efter ett tema som Edith Piaf, Albert Camus, Georges Braques och Coco Chanel som har privat badrum medan övriga rum delar badrum.

Det finns ett kylskåp för gäster och köket får man gärna använda för att laga mat.

Tanken är att känna dig som hemma. På morgonen serveras din frukostbricka med nybakat bröd & croissanter från bageriet, hemkokt marmelad, yoghurt med tillbehör, lokal frukt, jos, kaffe & the.

Huset är fullt av små roliga inredningsdetaljer. Oftast finns det även någon utställning på väggarna.
Och det arrangeras kurser i kreativitet bla.

Det här är ett toppenställe där du kan vara dig själv, där livet är enkelt, inte så tillrättalagt, och alldeles magiskt. Tillsammans med byn och dess invånare där du alltid möts med ett glatt bonjour vävs allt
samman till en magisk kompott av dofter, mat, vin, vila, ro, historia, kultur & drömmar om enkelhet.
Åk hit vet ja och njut av livet med alla sinnen.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Restyp: Reste ensam
2  Tack Meander797633
Omdömet skrevs 12 juni 2018

Allt är det bästa på detta hotell. Varje rum har ett tema och är genomtänkta. Frukostarna är fantastiska. På kvällarna kan man laga mat i hotellets kök och äta middag med de andra gästerna. Åk hit, ni kommer inte att ångra er!!!

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack annikah200
Omdömet skrevs 19 september 2017

Varmt och trevligt bemötande vid ankomsten av ägarinnan själv. I detta Guesthouse finns fyra rum smakfullt inredda efter olika franska artister och författare. Vi fick det stora rummet Georges Braque med utsikt mot gränden. Rummet var rent och mycket fint. En fantastiskt mysig frukost serverades varje morgon i den lilla gränden på baksidan. Något som vi uppskattade väldigt mycket var det stora rymliga gemensamma köket där vi kunde tillaga våra middagar. Ett kylskåp enbart för oss gäster var också mycket positivt. Ett fantastiskt ställe som vi varmt rekommenderar!!

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Lena H
Omdömet skrevs 27 juli 2017

personligen var jag öht inte inblandad i bokningen - av egen fri vilja -och blev på plats positivt överraskad. frukost bars ut på bricka i gränden där kanske 1-2 bilar/dag passerar.
3-4 dar är perfekt. just vårt rum var på andra våningen och en fick gå ner till badrummet som ligger på bottenvåningen. underbart att kunna laga mat och ha en del i kylskåpet. fick lära mig skillnad på olika boenden i Frankrike och detta var ett riktigt Guesthouse- inget hotell. kan rekommenderas för alla med bra, öppna sinnen och som kan gå i trappor :-)

Rumstips: alla talar svenska :-)
Datum för vistelsen: juli 2017
Tack dirrk