Priceline
Travelocity
Orbitz.com
Omdömet skrevs 19 september 2017

Varmt och trevligt bemötande vid ankomsten av ägarinnan själv. I detta Guesthouse finns fyra rum smakfullt inredda efter olika franska artister och författare. Vi fick det stora rummet Georges Braque med utsikt mot gränden. Rummet var rent och mycket fint. En fantastiskt mysig frukost serverades varje morgon i den lilla gränden på baksidan. Något som vi uppskattade väldigt mycket var det stora rymliga gemensamma köket där vi kunde tillaga våra middagar. Ett kylskåp enbart för oss gäster var också mycket positivt. Ett fantastiskt ställe som vi varmt rekommenderar!!

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Lena H
Omdömet skrevs 27 juli 2017

personligen var jag öht inte inblandad i bokningen - av egen fri vilja -och blev på plats positivt överraskad. frukost bars ut på bricka i gränden där kanske 1-2 bilar/dag passerar.
3-4 dar är perfekt. just vårt rum var på andra våningen och en fick gå ner till badrummet som ligger på bottenvåningen. underbart att kunna laga mat och ha en del i kylskåpet. fick lära mig skillnad på olika boenden i Frankrike och detta var ett riktigt Guesthouse- inget hotell. kan rekommenderas för alla med bra, öppna sinnen och som kan gå i trappor :-)

Rumstips: alla talar svenska :-)
Datum för vistelsen: juli 2017
Tack dirrk
Omdömet skrevs 16 juli 2017

Ett fantastiskt guesthouse, med genuint trevlig och välkomnande personal med fyra inspirerande rum. Varje morgon serveras frukost ute i gränden (och vilken frukost!) och köket kan gäster använda. Många fina möten görs på hotellet och ibland delas måltider tillsammans. Guesthouset ligger i en genuin by med två restauranger, omgiven av saltsjöar och vinfält. Har du bil kan du besöka loppis, närliggande städer, havet. Helt fantastiskt ställe!

Rumstips: Edith Piaf-rummet har ett handfat och rinnande vatten. Coco Channel-rummet har en egen toalett och dusch.
Datum för vistelsen: juli 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack kristinan437
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Helt fantastiskt ställe, allt det jag någonsin fantiserat och drömt om att Frankrike skulle vara fick jag uppleva på detta ur-mysiga guesthouse. Så vackert inrett, frukosten i gränden, välkomnandet med vitt vin på silverbricka, så genuin och personlig service. Tack gode Gud för att sådana här ställen finns.

Datum för vistelsen: juni 2017
2  Tack MariaStadell
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Le Flamant Rouge är ett Gesthouse i södra Frankrike, i en by nära saltsjöar och vinodlingar. Rummen är vackra och de gemensamma utrymmena likaså. Konstverken i huset inspirerar till att skapa (jag fick låna material och gjorde en mobil av snäckor). Köket är perfekt för möten med nya människor och för att laga mat med lokala råvaror. Vi stannade en vecka, det kändes för kort. Besökte de lokala grönsaksmarknaden, spelade boule vid vattnet, badade i Saltsjön. Åt vid torget. Åkte till havet, köpte ostron och musslor. Mötte nya vänner. Fantastisk frukost varje morgon och fantastiska människor som arbetar här. Vi är mer än nöjda. Vi kommer tillbaka så snart vi kan!

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack Hoppoloppo