Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 18 augusti 2015 från mobil enhet

Jag var där med hela min familj och vi hyrde faktiskt hela huset. Så kan inte säga att jag har bra koll på hur det fungerar när man bor med främlingar då det som sagt är ett helt vanligt hus och inte alls som ett traditionellt hotell. Men det är Så oroligt vackert. PRECIS det man vill ha både lägesmässigt i en pittoresk fransk by och husmässigt då det är så otroligt charmigt. Hit kan man fly från verkligheten och verkligen komma iväg till lugn och ro! Rekommenderas verkligen!

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack JohannaL88
Omdömet skrevs 5 juni 2015

Bli serverad frukost i gränden, sova i Coco Chanel eller Albert Camy, tyst och rogivande. Promenera till den salta sjöns badplats. Bada, göra egen lerinpackning på stranden. Äta lunch eller middag på torgets två restauranger. Ibland deltaga i måltid på Le Flamant Rouge. Sitta i gränden och måla. Ta bussen till Narbonne för 1€. Åka på utflykt till havet och äta ostron och sola och bada. Paradiset på jorden....

Datum för vistelsen: maj 2015
  • Restyp: Reste ensam
Tack ullalonn
Omdömet skrevs 21 maj 2015

Vi landade på Le Flamant Rouge efter en vinresa genom Frankrike. Togs emot med värme och gästfrihet. Vi fick förvara våra vinlådor i salongen. Tre andra svenska vinintresserade par checkade in samtidigt och bar in sina lådor. Jag blev glad bara av att gå genom rummet och se de vackra vinlådorna, undrar om detta skulle hända någon annanstans. Under vår vecka blev det en vacker inredningsdetalj som definitivt gav samtalsämnen mellan oss.
Vi uppskattade de vackra frukostarna och möjligheten att laga mat på hotellet. Byn är vacker och närheten till ostron och stränderna vid Leucate är ett plus. I byn finns en fantastisk vintillverkare Le Clos Perdu, deras bästa vita vin är det godaste jag druckit.
En höjdpunkt under veckan var när vi bjöd Maria, Ulla som bott i byn länge och vänner från Fitou på på ett glas bubbel före restaurangen. Det blev en riktig improviserad fest på gatan utanför hotellet. Vi bjöd in de andra gästerna och de working guest som fanns här,Den avslappnade varma atmosfären kring Maria och hennes working guests gör vistelsen i den vackra miljön till ett varmt minne. Vill tillbaka och hoppas komma dit när en av mina vänner fyller jämt nästa höst längtar redan.

Rumstips: Choco Chanel med eget badrum
Datum för vistelsen: juli 2014
2  Tack Lenabb15
Omdömet skrevs 15 maj 2015

Efter att ha läst alla lyriska omdömen hade vi stora förväntningar. Första intrycket var en charmig byggnad i en charmig by. Receptionen var rörig och gammal disk stod kvar, sällskapsrummet användes till att stryka dukar av personalen. Kanske många tycker att den avspända atmosfären mellan gäster och personal är charmig men vi upplevde att personalen tog mer plats än gästerna. Vi hade bokat Coco Chanel rummet med egen toalett. Med tanke på priset så var det en besvikelse, badrummet var dåligt städat och tandborsglaset hade spår av tidigare gäster. Det visade sig bara finnas en toalett till på pensionaten som delades av övriga gäster samt personal. Toaletten var alltid upptagen. Ägarinnan föreslog att vi skulle upplåta vår toalett till våra vänner som var hänvisade till den delade toaletten, det skulle innebära att vårt rum skulle stå olåst.... Pensionatet har uppmärksammats i både tidningar och TV, oförtjänt bra reklam.

Datum för vistelsen: september 2014
8  Tack 888eval
Omdömet skrevs 22 januari 2015

Det är frigörande och enkelt att besöka den röda flamingon, Le Flamant Rouge. Maria som driver stället har en naturlighet i hennes skapande av denna kreativa pärla - det liksom bara blir unikt och det är lätt att trivas. Det finns plats för alla och man får vara som man är. Jag har besökt huset dels som drop-in gäst/vanlig Bed & Breakfast och en gång har jag och min familj hyrt hela huset som vi då hade för oss själva en hel vecka. Möjligheterna är oändliga. Nästa gång ser jag fram emot ett bad i sjön - med saltvatten som gör att man flyter. Det sägs att ett bad är både ljuvligt och kurerande.

Datum för vistelsen: september 2014
3  Tack Lisa M