Öppet i dag: 09:30 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fantastiskt

Jag gillar verkligen detta, det är inte alperna men bra på sitt sätt. Lite folk, bra service och ... läs mer

Omdömet skrevs 9 augusti 2020
TomasSWE-AT
Norrtälje, Sverige
från mobil enhet
En bra skidanläggning som passar alla!

Järvsöbacken är en skidanläggning som passar skidåkare som vill ha en barnvänlig anläggning med en ... läs mer

Omdömet skrevs 17 januari 2020
Isepise
Stockholm, Sverige
Läs alla 51 omdömen

Omdömet skrevs 7 januari 2021

Det är så lätt att gilla vackra Järvsö men nu har bäddkapaciteten vuxit i flera år med två nya hotell, stugor överallt, "lodge" på gång mm men skidanläggningen är väldigt liten och det enda som hänt där på sistone är en modern 6-stolslift. (jämför tex Rommes utveckling) Snart funkar det inte att bara sälja många nätter och liftkort utan att ta ett rejält grepp om huvudattraktionen.

Datum för upplevelsen: januari 2021
Tack johans54321
Omdömet skrevs 5 januari 2021 från mobil enhet

Helt ok skidåkning så nära Stockholm. Nu var inte alla backar öppna men det visste vi om. Trevliga fikaställe i backen. Helt ok liftar.

Datum för upplevelsen: januari 2021
Tack bergvidder
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Jag gillar verkligen detta, det är inte alperna men bra på sitt sätt.
Lite folk, bra service och nära Stockholm. Jag kommer återkomma, många gånger. Det går att hitta bra boende nära backen till bra priser. Full pott

Datum för upplevelsen: januari 2020
2  Tack TomasSWE-AT
Omdömet skrevs 28 februari 2020

Trevligt pistområde. Ganska bra skyltat. Hyfsat trots dåligt med snö och mycket folk en sportlovsvecka. En del trevliga liftvärdar. Trevlig restaurang i backen. Grinig kassakvinna i fullsatt lunchrestaurang i Bergshotellet. Rörigt i skiduthyrningen när det är högtryck.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack ensked
Omdömet skrevs 16 februari 2020 från mobil enhet

Trots en snöfattig vinter bra förhållanden i backarna.
Sämre med service där det är dåligt skyltat var man köper liftkort och att det bara går att göra på en sida av berget.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack 909christers
Peter A, Chef på Järvsöbacken, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2020

Hej!
Tack för att du lämnar feedback. Vi ska se över skyltningen om var det finns möjlighet att köpa skipass. Du kan just nu köpa skipass på Skidcenter Norr samt Bersghotellet både på norra och södra sidan av berget. Det är också såklart möjligt att köpa korten on-line via vår hemsida. Återigen tack för dina åsikter och välkommen åter!
Mvh
Peter