Omdömet skrevs 9 februari 2018

Fantastiska spår på detta snösäkra ställe inte långt från Stockholm. Har inte bott här sedan 80-talet men besökt stället för skidåkning de senaste åren. Blir alltid glad över att se vilket jobb man lägger ner på spåren.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Wesby68
Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Bra underhåll av längdskidspår och många spår att välja mellan.

Stugorna är dock riktigt eftersatta, utan okej belysning och med två spisplattor där det tar 15 min att koka upp vatten. Ingen kaffebryggare utan endast perkulator. Gammal tjock-tv (finns de ens fortfarande?!) med kanal 1 och 2.

Ett plus att bo nära spåren men eftersom man ändå spenderar ganska mycket tid i stugan på kvällen så borde de ha högre standard!

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack HannaN87
Omdömet skrevs 1 januari 2018 från mobil enhet

Stugan under all kritik. Trasig inredning och doft av fukt/mögel. Köket saknade tillräckligt med redskap. Värst av allt var att det läckte in vatten på spisen, ner i maten.
Stugan var ej städad innan vår ankomst, och såg ej ut som den vart det på ett tag heller.
Personalen (!) rekommenderade oss att bo i järvsö om vi önskade något fräschare.
Tråkigt att personalen ej visar tecken på att vilja hjälpa sina gäster utan bara försöker försvara sig och komma med bortförklaringar till varför i princip allt är trasigt i stugan.

Jag är ledsen att behöva ge betyget en 1:a då spåren i Harsa är helt fantastiska. Men då servicen och boendet är under all kritik så är jag tvungen. För samma pengar får du en lyxig hotellnatt.

Tack Jens S
Omdömet skrevs 1 januari 2018 från mobil enhet

Uruselt boende.Otrevlig personal.
Dålig spårkarta uppdaterad 2003!
Ingen möjlighet att handla mat.
Skidspåren fina.
Personalen uppmanade oss att om vi ville ha fräscha stugor då skulle vi hyra inne i Järvsö istället!?
Aldrig mer en resa till Harsa.

Tack Charlotte G
Omdömet skrevs 29 december 2017 från mobil enhet

Huset som gud glömde på 70-talet.
Vi hade bokat en stuga för 6 personer. Dessa stugor är inte gjorda för 6 personer. Det finns inte rätt antal inventarier. Ett halvkylskåp där knappt smörpaket fick plats.
Vävtapeterna hänger ifrån väggarna. En brandsläckare som gick ut för 10 år sedan, totalt LIVSFARLIG att använda om det skulle börja brinna.
Ett torkskåp där allt hänger och är silvertejpat, röret där värmen ska gå upp i var inte tät så det var alltid en bastu inne på toaletten.
Svartmögel i duschtraperierna. Det regna in vatten genom fläkten och droppa ner på spisen.
Dammen hängde bokstavligen på väggarna.
Ungen ville man helst inte röra, för det var det vidrigaste någonsin.
Termometern utanför huset funka inte.
Inte tillräckligt med eluttag.
Obefintlig ventilation.

En viss person i receptionen skulle behöva både en charm- och servicemindedkurs. Vi gick ner första dagen och klagade att det var smutsigt men "dom ville helst inte gå in i husen när folk är där", så vi skulle bo i skiten.
För att sammanfatta detta så har kunden ALDRIG rätt i Harsa.

Längdspåren var fina.

Tack Lovisa G