Omdömet skrevs 22 oktober 2017

Mycket fint hotell på en vacker plats mitt i fjällvärlden.
Vackert, trevligt och påkostat.
Servicen håller hög klass och rum, spa och restaurang likaså.
Härlig plats för avkoppling men möjligheter till aktiviteter finns ändå inom räckhåll.

Enda att klaga på är att de i menyn kallade en creme caramel för creme brulée, samt att personalen i restaurangen lade is i glasen med bara händerna.

I övrigt inget att klaga på under en högklassig vistelse!

• Bodde här: oktober 2017, reste med vänner
Tack S3906VVlindae
Omdömet skrevs 7 september 2017 från mobil enhet

Att kombinera friluftsliv med kost och logi på högsta nivå tillhör inte det vanligaste, i alla fall inte i Sverige, men här finns ett lyckat exempel som fler borde inspirerade av. Fantistiskt fint inredda rum med betagande fjällutsikt där man tänkt på de små viktiga detaljerna. Trevlig och omtänksam personal. Mycket fin spaanläggning. Härligt välkomponerade trerättersmiddagar med tillhörande väl utvalda vinpaket. Det finns egentligen inget av betydelse att anmärka på! Hit återkommer jag definitivt.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack Fredrik_L123
Omdömet skrevs 22 augusti 2017

Nyss hemkommen från vår dotters bröllop, som hölls på Fjällnäs resort.
Svårt att sortera bland alla intryck, allt var ju liksom toppen men jag vill ändå speciellt framhålla allt det fina som ordnats för att vigseln, bröllopsmiddagen med dukning och blommor skulle bli så bra som möjligt, allt ordnat av personalen och den fantastiska bröllopskoordinatorn Madeleine. Sen var ju rummen så fina och servicen toppen och inte att förglömma den goda maten. Vistelsen avslutades i spahuset. Utsikten från den varma utomhusbassängen, fjällen, sjön, björkarna, glömmer man inte i första taget! Margaretha Halvarsson

• Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack azalea542017
Omdömet skrevs 15 juli 2017 från mobil enhet

Hade tänkt att stanna med dottern. Men kändes väldigt romantiskt. Så jag valde att åka där ifrån för att framöver återkomma med min fru.

Härlig och mysig atmosfär in till fjällsjön. Restaurang har utmärkelse från white guide.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
1  Tack Mikael O
Omdömet skrevs 18 april 2017

Matsalen har magisk utsikt över det ständigt skiftande landskapet med vatten, fjäll och knotiga fjällbjörkar. Maten – såväl frukost som middag – lämnade inget övrigt att önska. Frukostbuffén innehöll goda lokala råvaror – fantastisk skinka, rårörda bär, frukt… Och den krämiga äggröran som görs på beställning är himmelsk. Från frukostbuffén gick det utmärkt att göra en mättande matsäck att ta med på sin vandring.

Fjällnäs har en exklusiv prägel och till middagen påbjuds vårdad klädsel. Vi var lite oroliga att det skulle vara för pretentiöst och visst var det ett ungt Stockholmsgäng som pratade lite för högt någon kväll… men i stort andas Fjällnäs genuin fjällgård, vänlighet och service. Trevlig och personlig personal, som fick oss att känna oss välkomna.
Våra vuxna barn besökte Mi Gullo Spa två av dagarna och var mycket nöjda. Bra med mobiltelefonförbud i denna del.

Rummen rymliga, fräscha och smakfullt inredda. Fin utsikt över sjön från ett av de två dubbelrum vi hade. I vissa rum är det ok att ha med sig hund. Det hade varit bra om hundar varit tillåtna i något av samlings/sällskapsrummen i huvudbyggnaden eller receptionen

Fina vandringsstråk i närheten.

Kuriosa: Det konstiga hemsnickrade staketarrangemanget utanför huset var helt enkelt till för att hindra renarna att gå upp på förstubron…

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack talemale