“Stopp i dimma ”

Bruksvallarnas Toppstuga Knallen
Rankad som nr 1 av 1 Kaffe och te i Bruksvallarna
Beskrivning: Kariknallen (mer känt som Knallen) är Bruksvallarnas toppstuga, den ligger 1050 m.ö.h. och med en fantastisk utsikt över fjällen och byn. Här kan du njuta av våfflor med sylt och grädde, en klassiker i skidåkarsammanhang. Vi serverar även lättare luncher, smörgåsar och massor med hembakt fikabröd. Något för alla helt enkelt! Till Knallen tar du dig med skidor eller skoter, och på sommaren är det en lagom promenad hit från Walles. Vintertid rekommenderar vi att ta vesslan upp så slipper man de branta uppförsbackarna. Ta med skidorna, ät en våffla och ge er sedan ut på fjället! Härifrån utgår flera turer och är det skarsnö är det fantastiskt fint att skida rakt ut i vidderna. Välkommen upp!
Omdömet skrevs 13 mars 2021 från mobil enhet

Kom på skidor från fjället och smakade fina frasiga våfflor med kaffe. Ville ha ett glas vatten - men avstod då det kostade extra. Kan man kanske förstå då allt måste transporteras upp till denna toppstuga från dalen.

Datum för besöket: mars 2021
Tack 199carle

Omdömet skrevs 28 februari 2019 från mobil enhet

Familjen tog turen med vessla upp till Kariknallen där vi åt en god gulaschsoppa innan vi satte på oss slalomskidor och tog turen ner igen. De av oss som av olika orsaker inte kunde ta skidor ner fick ta nästa tur med vessla ner igen.
Toppstugan fungerar bra som utflyktsmål för väl skoter som längd.

Datum för besöket: februari 2019
Tack pernillad2014
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Ca 40 min promenad från vägslut och parkering. Grova skor rekommenderas. Mysig stuga med servering av bl.a. våfflor. Lagas på beställning, mycket goda och frasiga. Efter besök kan turen varieras.

Datum för besöket: juli 2018
Tack Pergun
Omdömet skrevs 12 mars 2018 från mobil enhet

Fantastiskt god och frasig våffla. Fin utsikt över Bruksvallarna och fjällen.
Man får inte ta med egen matsäck in i stugan.

Datum för besöket: mars 2018
Tack SlaR1987
Omdömet skrevs 21 februari 2017

Alltid lika skönt att komma in i värmen och äta en knaprig våffla efter att ha kämpat sig upp genom blåsten. God mat som passar alla. Skoter, bandvagn, tolkning eller längdskidor upp.

Datum för besöket: februari 2017
Tack rebeckahusberg

Resenärer som tittade på Bruksvallarnas Toppstuga Knallen tittade också på

Bruksvallarna, Jämtlands län

Besökt Bruksvallarnas Toppstuga Knallen? Berätta vad du tyckte!