Kostnadsfri avbokning till den 22-02-05
Booking.com147 US$
Priceline147 US$
eDreams147 US$
Omdömet skrevs 15 juni 2019 från mobil enhet

Allt kött var oätligt och kycklingen var medium rare. Fick försöka äta sig mätt på torra hamburgerbröd och potatis. Hade det varit gratis hade man ändå gått därifrån besviken. Gå någon annanstans och ät.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack bubbblan
Robert K, Receptionen på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2019

Hej,

Tack för din feedback.
Vi beklagar Verkligen att din upplevelse av gårdagens buffé inte blev bra.
Jätte trist att höra då vi haft många gäster som uppskattat våran grillbuffé.

Vi tar självklart åt oss av din recension och tar den givetvis vidare för att se vad som har gått fel och för att se till att detta inte upprepas.
Vill du eventuellt komma i direktkontakt med oss, maila oss gärna på info@hotellbogesund.se

Vi hoppas att vi får chansen att ge dig en bättre upplevelse vid ett annat tillfälle.

Omdömet skrevs 25 mars 2019

Vilken trevlig personal. Mitt första möte var via mail då jag hade frågor om tillgång till kyl m m. När vi anlände kände de till oss och vi behövde inte ställa samma frågor en gång till utan allting var fixat. Vi hade turen att bli uppgraderade till den fina sviten med en fantastisk utsikt över vatten. Vi är inte så förtjusta i kontinentalsängar med delat täcke vilket fanns i detta rum men i övrigt var rummet fantastiskt. Det fanns lite missar i städningen. Vi hittade karamellpapper som inte städats bort och väl mycket damm. Det drar ner lite på betyget. Frukosten är sparsam men väldigt fräsch och god. Brödet var lite tråkigt. Tror inte det var dagsfärskt, så en liten uppvärmning i ugn innan servering hade gjort brödet lite frasigare. Kanske berodde det på att den ordinarie personalen inte fanns på plats utan ersatts av vikarier. Men vi blev väldigt bra bemötta. Hade de inte berättat att de var vikarier hade vi absolut trott att de var ordinarie. Vi återvänder gärna. Vi åt på restaurang Sture på kvällen. En bra meny, något för alla. Även här fick vi ett väldigt trevligt bemötande.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack ottotto2015
Robert K, Receptionen på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2019

Hej. Stort tack för att ni valt att bo hos oss på Hotell Bogesund och även för att ni tagit Er tid att recensera oss. Vi är glada över att höra att ni är nöja med helheten som hos, vi beklagar givetvis de små detaljerna som vi ska se över, som ska fungera. Vi hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen, varmt välkomna.

Omdömet skrevs 10 november 2018

Har bott här ett antal gånger under hösten i samband med uppdrag i Ulricehamn. Trevligt bemötande och läget är mycket bra mitt i centrum. Frukost är helt ok. Rummen är ok, men inget speciellt - alltså ganska basic.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack Peter T
Robert K, Receptionschef på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2018

Hej Peter. Tack för att du tagit dig tid att recensera oss och att du är en ständigt återkommande gäst. Vi hade även uppskattat om du tar dig tid när du är hos oss nästa gång och meddelar vad du saknar på frukosten, då har vi förhoppningsvis möjlighet att göra den ännu bättre, så kanske du även höjer betyget :)

Omdömet skrevs 14 oktober 2018

Trevligt, personligt hotell mitt i vackra Ulricehamn. Trevlig personal. Absolut bästa läget och riktigt bra frukost. Trevlig restaurang på kvällen med fin utsikt över Åsunden från den stora uteserveringen.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack AndersOhman
Robert K, Receptionschef på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 7 november 2018

Hej Anders. Tack för att du besökt oss på Hotell Bogesund och vår Restaurang, Sture. Vad roligt att du trivdes hos os, det glädjer att höra. Vår utsikt över Åsunden är svår att inte skryta med och den förhöjer verkligen upplevelsen. Varmt välkomna tillbaka till oss snart igen.

Omdömet skrevs 1 oktober 2018

Ett mysigt och småtrevligt hotell centralt i Ulricehamn. Mycket trevlig och hjälpsam personal i receptionen. Rummet var trevligt inrett med skön säng och en "hospitality tray" med kaffekokare och gratis mineralvatten. Hade vi sedan haft ett rum på andra sidan hotellet med utsikt mot sjön (Åsunden), så hade det varit ännu bättre. Men vi är nöjda med rummet.

Bottenvåningen/källaren på hotellet förvandlades på kvällen till nattklubb. När vi kom hem strax innan 24:00, så var det ett himla oväsen (dunka-dunka) i receptionsområdet och i hissen. Dock minskade volymen väsentligt när vi kom in i vårt rum på 4:e våningen, men helt tyst blev det naturligtvis inte. Strax därefter gick också brandlarmet, vilket gjorde att vi i all hast blev tvungna att evakuera hotellet. Men efter att Räddningstjänsten ca 20 minuter senare hade gett klartecken och ropat "faran över"så kunde vi äntligen få vår efterlängtade sömn.

Rumstips: Välj ett rum högst upp om utifall det ska vara nattklubb på kvällen
Datum för vistelsen: september 2018
1  Tack SvenErik4317
Robert K, Receptionen på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2018

Hej Sven-Erik. Tack för att ni besökt oss på Hotell Bogesund och stort tack för Er feedback. Det var oturligt att brandlarmet gick, men tur att det inte var något allvarligt så alla gäster snart kunde återgå till sina rum. Nästa gång ni kommer, så får vi hoppas att vi kan erbjuda Er rum med utsikt över sjön. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss snart igen!