Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com147 US$
Priceline147 US$
eDreams147 US$
FindHotel147 US$
CheapTickets147 US$
Omdömet skrevs 14 oktober 2018

Trevligt, personligt hotell mitt i vackra Ulricehamn. Trevlig personal. Absolut bästa läget och riktigt bra frukost. Trevlig restaurang på kvällen med fin utsikt över Åsunden från den stora uteserveringen.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack AndersOhman
Robert K, Receptionschef på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 7 november 2018

Hej Anders. Tack för att du besökt oss på Hotell Bogesund och vår Restaurang, Sture. Vad roligt att du trivdes hos os, det glädjer att höra. Vår utsikt över Åsunden är svår att inte skryta med och den förhöjer verkligen upplevelsen. Varmt välkomna tillbaka till oss snart igen.

Omdömet skrevs 1 oktober 2018

Ett mysigt och småtrevligt hotell centralt i Ulricehamn. Mycket trevlig och hjälpsam personal i receptionen. Rummet var trevligt inrett med skön säng och en "hospitality tray" med kaffekokare och gratis mineralvatten. Hade vi sedan haft ett rum på andra sidan hotellet med utsikt mot sjön (Åsunden), så hade det varit ännu bättre. Men vi är nöjda med rummet.

Bottenvåningen/källaren på hotellet förvandlades på kvällen till nattklubb. När vi kom hem strax innan 24:00, så var det ett himla oväsen (dunka-dunka) i receptionsområdet och i hissen. Dock minskade volymen väsentligt när vi kom in i vårt rum på 4:e våningen, men helt tyst blev det naturligtvis inte. Strax därefter gick också brandlarmet, vilket gjorde att vi i all hast blev tvungna att evakuera hotellet. Men efter att Räddningstjänsten ca 20 minuter senare hade gett klartecken och ropat "faran över"så kunde vi äntligen få vår efterlängtade sömn.

Rumstips: Välj ett rum högst upp om utifall det ska vara nattklubb på kvällen
Datum för vistelsen: september 2018
1  Tack SvenErik4317
Robert K, Receptionen på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2018

Hej Sven-Erik. Tack för att ni besökt oss på Hotell Bogesund och stort tack för Er feedback. Det var oturligt att brandlarmet gick, men tur att det inte var något allvarligt så alla gäster snart kunde återgå till sina rum. Nästa gång ni kommer, så får vi hoppas att vi kan erbjuda Er rum med utsikt över sjön. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss snart igen!

Omdömet skrevs 17 september 2018

Mycket trevlig personal ,tillmötesgående ,trevliga rum fin utsikt,manfixade mat trots att köket var stängt det var riktigt gott mycket bra frukost,rena bra rum ,handikappanpassat badrum med duchstol extra plus i kanten

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Ulla B

Hej Ulla. Tack för att ni besökt oss på Hotell Bogesund. Även ett stort tack att ni tagit Er tid att recensera oss. Vi hoppas att ni kommer och besöker oss snart igen.

Omdömet skrevs 3 augusti 2018 från mobil enhet

Trevlig personal men var är de? Ständigt en skylt i receptionen där det står att de är på språng och att man ska ringa. Vid tre när det är dags att börja checka in ringer vi och ingen svarar!!!! Uppenbarligen har receptionisten något annat att göra och då kanske det vore bra att ha någon annan på plats.
Rummet saknar AC och handdukstork står på högsta värme utan möjlighet att stänga av vilket gör badrummet till en bastu och värmen går ut i rummet.
Rummet ligger i anslutning till där personal går ut och röker vilket omöjliggör öppet fönster.
Restaurang: öppnar 18.00, 18.10 kommer vi dit. Då spolas uteplatsen med högtryck och det dammsugs. Maten är ok..men både grillade grönsaker och pommes var kalla innuti. Ingen frågade om hur vi ville ha vårat kött/burgare stekta, portvinssåsen hade ett tjock skinn på sih vid servering och den käcka grillade tomaten med torr ost på sig kändes mikrad.
Man får inte ta med sig kaffe från frukosten till rummet, något alla hotell jag har bott på varit noga med att tom ERBJUDA. Frukostpersonal trevlig men när vi kom var det tomt!!!! Ingen som hälsar välkommen eller finns på plats, och sen mitt i ska personalen ta för sig och de plockade med fingrarna direkt bland pålägg och aprikoser!!! Personal bör väl ta mat före gäster alternativt ta i köket. Jag tycker det är trevligt att personal finns i lokalen men ...
Glas och skålar hade små svarta flingor av smuts i sig
Golvet var smutsigt. Jag satt på golvet och lekte med vår dotter precis när vi kom och fick borsta av mig damm och grus.
Tvålen var slut i duschen och i stort sett slut vid handfatet, där ramlade dessutom behållaren sönder så fort jag försökte ta tvål.
En sänglampa hängde på sned när vi kom. Ingen minibar utan två rumsvarma Ramlösa och en vattenkokare vars sladd inte riktigt räckte till kontakten. Ingen möjlighet till kyld dryck på rummet
Sen var rummen absolut inte inredda för fem öre. Instutionsväggar med strukturmålat och EN vägg med tapet. Inte en tavla förutom den med utrymingsinstruktioner.
Kanal 4, som ingår i det grundutbud som billigaste sunkigaste vandrarhem har, fanns inte på tv.
Nä...en stor miss gjordes när vi bokade. Vi åkte för att få vila oss. Men det blev inte mycket sömn pga värmen, och det omöjliga i att ha fönstret öppet när personal rökte utanför och slängde glas i containern nedanför.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Weronica O
Omdömet skrevs 8 juni 2018 från mobil enhet

Jag besökte Bogesund lördag 2/7.Sommarfest med jobbet.Fantastiskt god mat.Mycket trevlig personal.Utsikten och läget så otroligt vackert.Jag kan verkligen rekommendera detta fina hotell.Jag bodde inte över natt utan åt mat i restaurangen.

Datum för vistelsen: juni 2018
2  Tack hvnettan K
Robert K, Receptionen på Hotell Bogesund, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2018

Hej. Tack för att ni besökt oss i vår Restaurang Sture. Vi är glada att höra att allt var till belåtenhet. Varmt välkomna tillbaka att besöka oss igen.