Spara
Höjdpunkter från omdömen
Intressant !

Missa inte ateljén! Konstnären drogförebyggande 10 år sen, men det känns som han bara gått ut en ... läs mer

Omdömet skrevs 29 juli 2020
Cecilia Å
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Kronobergs läns konstmuseum har högsta kvalitet

Omdömet skrevs 4 september 2019
Venture321980
Älmhult, Sverige
Läs alla 20 omdömen

Omdömet skrevs 4 september 2019

Kronobergs läns konstmuseum och Ljungberggmuseet har högsta kvalitet på sina världsunika konstutställningar vilket sätter både Småland, Kronoberg och Ljungby på världskartan för konstintresserade invånare. Väl värt ett besök för alla konstintresserade invånare att besöka det unika museet som ligger vackert beläget vid vattnet i centrala Ljungby stad. Tack.

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack Venture321980
Omdömet skrevs 10 augusti 2019

En mycket positiv överraskning! Museet som ligger i trevliga, luftiga lokaler med en stor mysig trädgård är fyllt av intressanta utställningar. En fin shop, trevlig personal och rimligt entrépris gör det hela komplett! Kommer säkert tillbaka!

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack AnnaG5018
Omdömet skrevs 4 juli 2019

Har länge velat besöka Ljungbergmuseet och nu blev det äntligen av pga. ett annat ärende i Ljungby. Ett trevligt litet museum som väl speglar både Sven Ljungbergs och Ann Margret Dahlquist-Ljungbergs konst och andra verk. Ljust och fint. Lugnt med få besökare när vi var där. Kaféet var dock en besvikelse. Vi struntade i det. Och dess utsikt över Lagan var obefintlig med alla träd i vägen.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack KeMia49
Omdömet skrevs 3 juli 2019

Förutom Sven och Ann-Margret Ljungbergs konst finns det alltid andra spännande utställningar. En guidad tur är verkligen att rekommendera!

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack Margannch
Omdömet skrevs 12 december 2018 från mobil enhet

Vi hade en härlig kväll med guidning och mycket skratt. Ett fint museum som är väl värt ett besök. Stort tack till Sandra som på ett jättebra sätt tog hand om oss.

Datum för upplevelsen: november 2018
1  Tack 291andersj