Spara
Höjdpunkter från omdömen
Intressant !

Missa inte ateljén! Konstnären drogförebyggande 10 år sen, men det känns som han bara gått ut en ... läs mer

Omdömet skrevs 29 juli 2020
Cecilia Å
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Sevärt museum, särskilt ateljén

Fin upplevelse vid E4:an! Jag hade en rätt så ”grå” uppfattning av Sven Ljungberg. På museet får ... läs mer

Omdömet skrevs 9 februari 2020
Arcoman
Sverige
från mobil enhet
Läs alla 20 omdömen

Omdömet skrevs 4 juli 2019

Har länge velat besöka Ljungbergmuseet och nu blev det äntligen av pga. ett annat ärende i Ljungby. Ett trevligt litet museum som väl speglar både Sven Ljungbergs och Ann Margret Dahlquist-Ljungbergs konst och andra verk. Ljust och fint. Lugnt med få besökare när vi var där. Kaféet var dock en besvikelse. Vi struntade i det. Och dess utsikt över Lagan var obefintlig med alla träd i vägen.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack KeMia49
Omdömet skrevs 3 juli 2019

Förutom Sven och Ann-Margret Ljungbergs konst finns det alltid andra spännande utställningar. En guidad tur är verkligen att rekommendera!

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack Margannch
Omdömet skrevs 12 december 2018 från mobil enhet

Vi hade en härlig kväll med guidning och mycket skratt. Ett fint museum som är väl värt ett besök. Stort tack till Sandra som på ett jättebra sätt tog hand om oss.

Datum för upplevelsen: november 2018
1  Tack 291andersj
Omdömet skrevs 15 september 2018

Ett besök på museet var ett måste vid vårt besök i Ljungby. Vi var fem vänner som åkte till Ljungby för att bl.a. besöka museet och vi blev verkligen inte besvikna.

Datum för upplevelsen: september 2018
Tack Excursion304402
Omdömet skrevs 20 oktober 2017

Som titeln säger så är jag lite partisk till Ljungbergmuseet eftersom jag jobbar här!

Med det sagt skulle jag ändå vilja rekommendera alla som är det minsta intresserade av bilder och konst att komma och titta på ett av södra Sveriges finaste konstmuseum.

Det är inte bara konsten som lockar utan även arkitekturen, ljuset och mottagandet av personalen. Ett litet, professionellt och charmigt museum som inte kommer att göra er besvikna. Att det dessutom serveras ekologiskt/rättvisemärkt fika skadar inte. Håll utkik på museets hemsida för speciella utställningar och evenemang. Välkomna!

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack lindatN7793QP