Spara
Höjdpunkter från omdömen
Visning och självporträtt

Vi hade en härlig kväll med guidning och mycket skratt. Ett fint museum som är väl värt ett besök ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
291andersj
Ljungby, Sverige
från mobil enhet
Ljungbergmuseet, fantastiskt!

Ett besök på museet var ett måste vid vårt besök i Ljungby. Vi var fem vänner som åkte till Ljungby ... läs mer

Omdömet skrevs 15 september 2018
Excursion304402
Läs alla 14 omdömen

Omdömet skrevs 25 april 2017 från mobil enhet

Museet ligger fint vid Lagan. Fin miljö inomhus. Intressant att se många av Sven Ljungbergs verk. Ett besök här rekommenderas verkligen.

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack Carl-Henrik P
Omdömet skrevs 1 september 2015

Historia och lokala konstnärer d ä och dy Ljungberg. Excentriska byggnader. Statyer och fasadutsmyckningar finns även på andra platser i Ljungby

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack SAGchocolate
Omdömet skrevs 26 juli 2015

Upplägget i museet är mycket bra, man har delat upp "Ljungbergarna" i olika delar. Mycket trevliga lokaler och fin exponering av konstverken.

Datum för upplevelsen: juli 2015
1  Tack Nisse2
Omdömet skrevs 30 oktober 2014

Jag och mitt bonusbarnbarn besökte Sven Ljungbergs museum som ordnade aktiviteter för barn under höstlovet. Det kom många barn med sina mor- och fars föräldrar. Alla barnen fick göra masker till halloween till en billig kostnad av 50 kr. Det var uppskattat.

Datum för upplevelsen: oktober 2014
Tack Uffe301
Omdömet skrevs 18 januari 2014 från mobil enhet

Jag besökte museet för att se utställningen "Sven Ljungberg 100 år". Det var fantastiskt roligt att se hans verk genom åren! Oehört trevlig och engagerad personal.

Tack Kriila