Omdömet skrevs 5 september 2017

Stället ligger en bit utanför Torsby vid Sirsjön ute på landet. Det är härligt lugnt och tyst. Man bor i en (nybyggd? - garderoben doftade målarfärg) trevlig annexbyggnad med en fin vy över sjön och herrgården. Det är rofyllt från de tysta omgivningarna till det ljusa, stora rummet med dess milda färgsättning. Sängarna är sköna och det är rent och fräscht.
Matsalen är mysig och mer anrik och finns i samma byggnad som receptionen där det också finns en shop med fint hantverk.
Personalen är glad och trevlig.
Maten var tyvärr sisädär. Vi åt middagsbuffén (kostade extra) och den helstekta fläskfilén var torr och okryddad. Dragonsåsen var god - efter saltning. Salladsbuffén innehöll överdrivet många olika linsröror.
Frukosten (ingick) då - ja den var delvis också en besvikelse. 4 min äggen var oätligt råa, äggröran okryddad och brödet torrt tråkigt. Resten av frukosten var ok.
För den som vill promenera finns två utmärkta motionsspår. Vi valde det kortaste på 1,5 km. Det var trevligt gjort med informationsskyltar längs vägen och tydliga pilar som pekade vart vi skulle gå. Ingen risk att gå vilse.
Vi sov jättegott!
Det var en trevlig vistelse, men dock med vissa brister vad gäller maten. Och jämförelsevis dyrt var det också för det man fick. Ger ändå fyra betygspoäng för den fina miljön och lugnet.

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Ritta J
Omdömet skrevs 23 juli 2017

Vi besökte och övernattade i samband med en liten gruppresa. ett fantastiskt ställe OM man får möjlighet att bli guidad av Bengt Sahlström, som står för gården och som kan dess historia OCH kan berätta om den på ett synnerligen inlevelsefullt sätt. Övernattningsdelen är nybyggd och har hög standard och är inredd med väldigt fin konst. Restaurangen var också mycket inbjudande och med väldigt god mat, även frukosten.

Bodde här: maj 2017
Tack Karl-Bertil H
Omdömet skrevs 19 juli 2017 från mobil enhet

God buffé och väldigt trevlig personal
Miljön unik med inredd ladugård med fantastisk möblering med linnedukar och fin konst på väggarna
En unik upplevelse helt enkelt
Priset 100 kr för buffen inkl kaffe

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Henrik W
Omdömet skrevs 15 juli 2017 från mobil enhet

I samband med ett besök på Västanå teater sökte vi övernattning och kom i kontakt med glada, nästan sjungande värmlänningar på Sahlströmsgården. Fick plats i rum med himmelsk utsikt över Sirsjön. Nattmackan, den omfattande frukosten och promenadstråken gjorde vistelsen oförglömlig.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Mikael L
Omdömet skrevs 29 augusti 2016

Ljusa, vackra rum. God mat, enkelt serverad i en väldigt vacker matsal som var en gammal ladugård.
Vi gick en visning av släktgården som var mycket intressant.
Pricken över i var den fina butiken med vackert konsthantverk.
Helnöjd!

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Elisabeth681
Sahlstromsgarden, Chef på Sahlströmsgården, svarade på det här omdömetSvarade 14 mars 2017

Tack för fint omdöme. Härligt att höra att du är nöjd. Varmt välkommen åter till oss.