Omdömet skrevs 26 januari 2016 från mobil enhet

Vi tillbringade totalt 6 nätter på denna resort på fantastiska Railay Beach. Enkelt med taxi direkt från Krabi flygplats via longtailbåt till Railay Beach. Stranden är fantastiskt inramad av berg och skog och känns som ett backpacker/hippieställe som växt upp men behållt sina mysiga karaktär. Inte jättemycket att göra men perfekt ställe att komma ned i varv på. Hotellet bra, fräscht med god service. Utmärkt frukost och härlig pool precis vid stranden. Magiska solnedgångar! På kvällen gick vi bort 100m längs stranden och åt supergoda räkor på stranden.

Datum för vistelsen: januari 2016
2  Tack Vinge1974
Omdömet skrevs 29 november 2015 från mobil enhet

Efter lite kånkande och bärande så kom vi till slut fram. Av någon anledning så hamnade vi inte på piren i Ao nang så det blev att traska från east Railay, kolla upp. Här är stor variation på hög och låg vatten, fick nästan en chock , hmmm dypöl. Det är trots det fantastiskt vacker med den dramatiska naturen med sina höga berg förstår att det är populärt att klättra. Vårt hotel ligger precis vid stranden , vi hade bokat en cabana med havsutsikt riktigt läckert. Vill man äta på småställen då tar man en promenad till east Railay ca 5-7 minuter, här finns flera ställen. Alternativ ta walking street och följa den till east R mitt emellan flera små barer och restauranger.

Datum för vistelsen: november 2015
Tack LenaL270
Omdömet skrevs 20 mars 2015 från mobil enhet

Satte betyget för läget och poolen som är toppen. Hotellet däremot har tappat det mesta tyvärr. Vi var här 2011 och blev kära i stället. Det var lite slitet redan då men nu var det hemskt. Visset, skräpigt och smutsigt. Vi bodde i en deluxe Cottage men det luktade unket och det fanns fläckar lite här och där. Knappt någon belysning heller. Personalen känns ointresserad, tittar inte ens på en och hälsar knappt. Så synd då läget är så bra.

Datum för vistelsen: mars 2015
2  Tack 515annag
Omdömet skrevs 26 december 2014

Har bott på Railay Bay många gånger och tycker väldigt mycket om stället, dock börjar det bli dags att renovera samt byta ut lite folk i personalen. ( lite för dyrt för standarden man får fn)
Hotellet har bästa läget på hela Railay ( fina West sidan) och poolen har bedårande utsikt , storslaget! Bodde i en Privacy Cottage och det är mysigt med "eget hus" med litet utomhusbadkar och apor på taket :-)

Railay i sig är magiskt fint och exotiskt gällande natur och djur! West stranden och phranang är helt fantastiska. På Eastsidan badar man inte ( mangrove) men där finns massa mysiga reggae-barer, lokala små restauranger till väldigt billig peng.

Hotellet skulle få 5 stjärnor om de renoverades och piffades till lite, för läget är underbart!

Rumstips: Privacy Cottage eller Pool Villa
Datum för vistelsen: januari 2014
1  Tack yoasa2014
Omdömet skrevs 13 december 2014

Underbart läge , stugorna behöver lite uppfräschning .
Vi hade bokat Delux stuga men rummen var inte fina vi tittade på ett flertal , så vi bytte till en som hade jacuzzi på utsidan hög mur runt stugan gjorde att det blev väldigt privat och mysigt .

Bra frukost och middag på hotellet , men om man går till east sidan där finns många goda och mysiga restauranger .
Härligt att kunna gå från Railay till Phra nang stranden så man kan variera sig om man vill .

Datum för vistelsen: december 2014
Tack anetteo244