Spara
Höjdpunkter från omdömen
Älgsafari

Vilken rolig upplevelse för både barn o vuxna! Tack till de mäktiga älgarna , bison, Robert som ... läs mer

jjdk2020
Malmö, Sverige
Myyyys

Jättefint ställe! I älgsafari tog vi egen bil, men jag rekommenderar att ta tåget som parken har ... läs mer

Omdömet skrevs 19 augusti 2020
Kiiitten
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 230 omdömen

Omdömet skrevs 19 augusti 2020 från mobil enhet

Jättefint ställe!

I älgsafari tog vi egen bil, men jag rekommenderar att ta tåget som parken har, då får man garanterat klappa älgarna. Vi hade dock turen att få göra det oxå, kanske för att vi åkte precis bakom tåget. Dom bakom oss gick älgarna inte ens fram till. Dock med bil kan du köra hur många varv som helst inne i safarin, tåget tar 1 varv. För oss blev det 3 och vi såg flera älgar.

Mysig lekpark, jättefin och fräsch restaurang och utkikstorn, toaletterna va kliniskt rena. Hygien på detta ställe var verkligen prioriterat. Getter man fick gå in till och klappa.

Jättetrevlig personal, både i souvenirshoppen och i caféet.

Mitt emot parken fanns massa kor att skåda, såklart flera kalvar, jätte mysigt även det.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack Kiiitten
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Mycket trevligt resmål med många fräscha toaletter, restaurang och möjlighet att klappa getter och killingar. Vid vårat besök var det lång väntetid till tåget, 3,5h, så vi tog egen bil. Det var 100% älggaranti, vi såg nog alla älgar i parken på första varvet, barnen var överlyckliga. På andra varvet lyckades vi även klappa tre älgar, en ko med en kalv och en fjolårskalv som stack in huvudet i bilen. Ett tips är att ta med färska grenar från något lövträd, det hade guiden i tåget att locka till sig älgarna med.

Tack Najgel
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Här kan man köra runt med egen bil och kolla på flera älgar och oxar. Liten rolig utflykt. Man får köra så många varv man vill.

Tack Myntet
Omdömet skrevs 8 juli 2020 från mobil enhet

Vi började med att äta i restaurangen. Hyfsat god mat, men ganska högljutt med många små barn. Åkte med tåget och tittade på älgarna och bison. Mycket trevlig tur. Guiden hade mycket att berätta. Vi stannade även till hos getterna. Så otrolig söta killingar. Allt väl värt ett besök.

Tack Jessica J
Omdömet skrevs 4 juli 2020

För en infödd svensk, som alltså bor i världens älgtätaste land (något jag lärde mig på safarin), är det inte så väldigt speciellt att se älg. Men kommer man från ett annat land så kan jag absolut rekommendera detta som en typisk svensk upplevelse. Ända skillnaden är att vi brukar susa förbi dem i 80 kilometer i timmen och tacka gudarna för att vi inte krockade med dem. Här blir det lite mindre adrenalin. Och älg verkar man absolut få se på nära håll. Sedan kan ni också äta älg i korvskepnad i kiosken. Mums!

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack VeniUltra