Spara
Höjdpunkter från omdömen
Älgsafari

Vilken rolig upplevelse för både barn o vuxna! Tack till de mäktiga älgarna , bison, Robert som ... läs mer

Omdömet skrevs 3 oktober 2020
jjdk2020
Malmö, Sverige
Mycket trevligt

Markaryds Älgsafari var en riktig positiv upplevelse. På grund av coronatider var vi förutom ett ... läs mer

Omdömet skrevs 1 oktober 2020
BobboStengard
Jomtien Beach, Thailand
från mobil enhet
Läs alla 231 omdömen

Omdömet skrevs 14 augusti 2019

Dett var en spännande upplevelse för oss alla i bilen. Sen var dett nära E4 n och Markaryd. Vi körd sakta runt och fick syn på älgarna på nära och långt håll.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack K N
Omdömet skrevs 2 augusti 2019 från mobil enhet

Besökte med fru och två barn, 4 o 6år.
Blivit rekommenderade av vänner. Tänkt åka hit länge och idag, äntligen lyckades vi.

Väldigt fint och välskött område. Bra parkeringsmöjligheter. Cafe’, krimskramsbutik och restaurang. Fräsha toaletter. Allt känns påkostat och fungerande. Trevlig personal.

Mindre lekland för kidsen och petting zoo med gulliga getter.

Vi valde att åka det lilla tåg som kör in till älgarna. Bara det uppskattades av barnen. Spännande! ”Lokföraren” hetter Frida och hon var väldigt informativ. Trevligt. Frida verkade mån om sina gäster och ville ge oss bästa möjliga upplevelse. Och Oj, snacka om en näraälgupplevelse!

Tror att vi missat mkt om vi istället kört in med egen bil. Älgarna associerar uppenbart tåget med mat och kommer fram å tar de lövkvistar som delats ut. Häftigt. Nära! Mkt information delges oss i tåget som gästerna i bil missar. Så välj tåget!

Efteråt åt vi i restaurangen. Mkt gott. Fräsht och välsmakande.

Tog hissen upp till utsiktsplats med soffor o sittgruppen. Snyggt och välbyggt. Loungekänsla.

Rekommenderar Er att besöka!
Do it

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Dolph L
Omdömet skrevs 29 juli 2019

Vi var sugna på fika och stannade till här i parken. Men det slutade med att vi tog vår egna bil och körde genom parken också. Några fördelar med att ta bilen är att man kan stanna så länge man vill vid varje älg och åka i väg när man vill. Det är bekvämare än tåget. Man kan mata älgarna från bilen. Man får åka hur många varv man vill. Vi hamnade bakom guidetåget och då kunde även vi höra guiden prata om älgarna och parken. Hela turen var lyckad, vi fick många bra bilder och såg alla älgarna.

Tack Richard S
Omdömet skrevs 20 juli 2019

Gosa med killingar och äta goda nygräddade våfflor är fint här! Vi provade också restaurangen, älgkebabpizza och älgkorv smakade helt okej.

Tack K B
Omdömet skrevs 15 juli 2019 från mobil enhet

Ville ha en utflykt en grå sommardag och bestämde oss för att ta med vår 2åring och 2månaders på älgsafari. Vi blev posetivt överraskade. Djuren ser ut att trivas mycket bra. Efteråt åt vi restaurangen. Mycket god mat.

1  Tack 754perj