“Så roligt!”

Smålandet Markaryds Älgsafari
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Markaryd
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 28 2016 från mobil enhet

Någonting hela familjen uppskattar!
Barnen älskade både att åka safaritåget och kolla på älgarna och den lilla klapphagen med getter!

Tack t3xzt

2024 av 139 omdömen

Omdömet skrevs juli 27 2016 från mobil enhet

Allt var trevligt och lagom! Lagom shop med kvalitetssouvenirer, trevligt fika/lunchställe med genuin och genomtänkt mat och fika. Toppen att åka med tåget och få en egen lövruska att bjuda älgarna på, samt trevligt informativt prat under resan. Alla älskade det! Från farmor, farfar till barnbarn.

Tack Susanne L
Omdömet skrevs juli 26 2016 från mobil enhet

Välmående djur och hög service till besökarna.
Rekommenderar turen med tåget då ni får en guidad tur med information om älgar generellt och historier om varje älg specifikt. Cafédelen hade vettiga priser och trevlig personal!

Tack Anna W
Omdömet skrevs juni 28 2016

En helt underbar upplevelse och vad jag skulle kalla a close encounter :) Vi körde egen bil. Det finns kvistar att köpa vilka lockar älgarna nära bilen vi hade även med oss morötter vilka var väldigt uppskattade av både älgarna och bisonoxarna.

Tack TheEli
Omdömet skrevs maj 22 2016 från mobil enhet

Det är en mysig aktivitet att göra om man har lite tråkigt i närheten av Markaryd. Man får köra runt i parken hur länge man vill. Trevligt eftersom man kommer så nära både älgar och Bisonoxar. De har dessutom ett mysigt café med våfflor vad jag minns. Kan vara så att dom ändrat något sedan jag var där. Dom säljer även kött från Bisonoxar i deras shop om man är intresserad att köpa hem och testa.

Tack Rebecka J

Resenärer som tittade på Smålandet Markaryds Älgsafari tittade också på

Hamneda, Kronobergs län
Strömsnäsbruk, Kronobergs län

Knäred, Hallands län
Älmhult, Jönköpings län

Besökt Smålandet Markaryds Älgsafari? Berätta vad du tyckte!