“Väldigt prisvärt!”

Smålandet Markaryds Älgsafari
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Markaryd
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 26 2016 från mobil enhet

Välmående djur och hög service till besökarna.
Rekommenderar turen med tåget då ni får en guidad tur med information om älgar generellt och historier om varje älg specifikt. Cafédelen hade vettiga priser och trevlig personal!

Tack Anna W

Omdömet skrevs juni 28 2016

En helt underbar upplevelse och vad jag skulle kalla a close encounter :) Vi körde egen bil. Det finns kvistar att köpa vilka lockar älgarna nära bilen vi hade även med oss morötter vilka var väldigt uppskattade av både älgarna och bisonoxarna.

Tack TheEli
Omdömet skrevs maj 22 2016 från mobil enhet

Det är en mysig aktivitet att göra om man har lite tråkigt i närheten av Markaryd. Man får köra runt i parken hur länge man vill. Trevligt eftersom man kommer så nära både älgar och Bisonoxar. De har dessutom ett mysigt café med våfflor vad jag minns. Kan vara så att dom ändrat något sedan jag var där. Dom säljer även kött från Bisonoxar i deras shop om man är intresserad att köpa hem och testa.

Tack Rebecka J
Omdömet skrevs april 23 2016

Här kan man åka runt ett område på "älgsafari". För den som aldrig har sett en älg på nära håll och vill se den eller flera i dennes någotsånär rätta omgivning har kommit rätt. Här finns dom, nästan genom vindrutan. Det känns lite tråkigt med stängslena som man ser ibland men som sagt, det är ett relativt stort område dom går på och man får se hur dom ligger står och äter! Helt ok. Butiken har det mesta inom älgväg men inget ovanligt. Även bisonoxar fanns separat, men dom hade ju gärna suttit i knä om dom hade kunnat + att det var ett pyttelitet område dom hade att vistas på.

2  Tack susdie
Omdömet skrevs februari 10 2016 från mobil enhet

Jätte mysigt ställe!
Rekommenderar att man åker tåget så man får höra guiderna och få en chans att mata och klappa älgarna!
Cafét är mysigt!
& missa inte önskebrunnen i souvenirshoppen!
På baksidan av huset finns även lite getter vilket barnen tycker är mysigt

Tack t3xzt

Resenärer som tittade på Smålandet Markaryds Älgsafari tittade också på

Hamneda, Kronobergs län
Strömsnäsbruk, Kronobergs län

Knäred, Hallands län
Hässleholm, Skåne län

Besökt Smålandet Markaryds Älgsafari? Berätta vad du tyckte!