“Älgar”

Smålandet Markaryds Älgsafari
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Markaryd
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs januari 8 2016

Ta tåget runt i parken istället för att köra bil själv. Föraren lockar fram älgarna så de sticker in sina huvuden i tåget för att komma åt björk kvistarna som man får med sig på turen. Stanna kvar efteråt och ta en våffla i caféet, mycket goda. Det finns även lite getter som barnen kan gå in till och hönor som springer runt bland fikaborden ute på gården.

1  Tack 878pia

Omdömet skrevs november 8 2015

Guidens engelska va väl under all kritik men den gjorde resan roligare! Han skulle förklara att en älg hade drunknat när den simmat mellan Helsingborg och Helsingör och då lät det: "The Älg was drunken on the mosse"

1  Tack Mattias D
Omdömet skrevs september 4 2015

Detta var bra. Kan inte annat än rekommendera denna älg och bisonsafari. Du kan ettdera åka med egen bil eller följa med på en guidad tur med tåget. Du kommer så nära de fritt strövande älgarna att du kan klamma dem. Absolut toppklassisk aktivitet, passar både gammal och ung.

Tack Johnny D
Omdömet skrevs augusti 3 2015

Väldigt trevligt, välorganiserat och lagom stort! Vi hade 4 barn med oss, mellan 5 och 11, och vi 2 vuxna. Alla tyckte att det var jätteroligt och lärorikt :D Vi kom dit, löste biljetter till tåget som går runt i parken. Sen kollade vi in getterna där man fick gå in och klappa, toppen!
Sen hoppade vi på tåget och hade en rolig timme. Tågen har tak men inga fönster och bekväma plastsittsar. Chauffören berättade om alla älgarna och bisonoxarna på ett sätt som gjorde det lätt för alla att förstå, och ja! Man får ju verklgen se alla älgarna! Näe man löster biljett fick man en liten lövruska så att man kan mata älgarna från tåget och då passa på att klappa de stora djuren!
God men ganska dyr fika. Våfflorna är jättegoda! Älgkorven smakade tyvär varken vilt eller gott..
Jättebra resmål!!
Gården är en vacker gammal gård med mycket gammaldags charm.

Tack Anneli S
Omdömet skrevs juli 20 2015 från mobil enhet

En riktigt rolig och intressant rundtur bland älgar och bisonoxar för både oss och vår treårige son. Älgarna är helt oblyga och kommer gärna fram för att bli matade.

Tack Björn R

Resenärer som tittade på Smålandet Markaryds Älgsafari tittade också på

Hamneda, Kronobergs län
Strömsnäsbruk, Kronobergs län

Markaryd, Kronobergs län
Knäred, Hallands län

Besökt Smålandet Markaryds Älgsafari? Berätta vad du tyckte!