“älg- och bisonoxe safari”

Smålandet Markaryds Älgsafari
Rankad som nr 1 av 1 saker att göra i Markaryd
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs augusti 3 2015

Väldigt trevligt, välorganiserat och lagom stort! Vi hade 4 barn med oss, mellan 5 och 11, och vi 2 vuxna. Alla tyckte att det var jätteroligt och lärorikt :D Vi kom dit, löste biljetter till tåget som går runt i parken. Sen kollade vi in getterna där man fick gå in och klappa, toppen!
Sen hoppade vi på tåget och hade en rolig timme. Tågen har tak men inga fönster och bekväma plastsittsar. Chauffören berättade om alla älgarna och bisonoxarna på ett sätt som gjorde det lätt för alla att förstå, och ja! Man får ju verklgen se alla älgarna! Näe man löster biljett fick man en liten lövruska så att man kan mata älgarna från tåget och då passa på att klappa de stora djuren!
God men ganska dyr fika. Våfflorna är jättegoda! Älgkorven smakade tyvär varken vilt eller gott..
Jättebra resmål!!
Gården är en vacker gammal gård med mycket gammaldags charm.

Tack Anneli S

Omdömet skrevs juli 20 2015 från mobil enhet

En riktigt rolig och intressant rundtur bland älgar och bisonoxar för både oss och vår treårige son. Älgarna är helt oblyga och kommer gärna fram för att bli matade.

Tack Björn R
Omdömet skrevs juli 20 2015

Vill man se älgar på nära håll är detta platsen.
Älgarna är inte blyga och man kan både mata och klappa älgarna.
Jag rekommenderar att man tar tåget istället för egen bil.

Tack olastrom
Omdömet skrevs maj 26 2015

Man åker en runda med ett tåg. Älgarna är inte blyga utan kommer fram till tåget och äter ris man fått. Häftigt! Finns dessutom bison och dom är ju stora. Bra möjlighet till picknick utanför.

2  Tack Jison73
Omdömet skrevs maj 20 2015

En fantastik anläggning. Man kan köra med egen bil men jag rekommenderar att åka med tåget som ägaren ofta kör själv. Man får då värdefull information och kommer djuren nära.

2  Tack Jan W

Resenärer som tittade på Smålandet Markaryds Älgsafari tittade också på

Hamneda, Kronobergs län
Strömsnäsbruk, Kronobergs län

Växjö, Kronobergs län
Älmhult, Jönköpings län

Besökt Smålandet Markaryds Älgsafari? Berätta vad du tyckte!