“Väl värt ett besök!”

Smålandet Markaryds Älgsafari
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Markaryd
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 20 2015 från mobil enhet

En riktigt rolig och intressant rundtur bland älgar och bisonoxar för både oss och vår treårige son. Älgarna är helt oblyga och kommer gärna fram för att bli matade.

Tack Björn R

Omdömet skrevs juli 20 2015

Vill man se älgar på nära håll är detta platsen.
Älgarna är inte blyga och man kan både mata och klappa älgarna.
Jag rekommenderar att man tar tåget istället för egen bil.

Tack olastrom
Omdömet skrevs maj 26 2015

Man åker en runda med ett tåg. Älgarna är inte blyga utan kommer fram till tåget och äter ris man fått. Häftigt! Finns dessutom bison och dom är ju stora. Bra möjlighet till picknick utanför.

2  Tack Jison73
Omdömet skrevs maj 20 2015

En fantastik anläggning. Man kan köra med egen bil men jag rekommenderar att åka med tåget som ägaren ofta kör själv. Man får då värdefull information och kommer djuren nära.

2  Tack Jan W
Omdömet skrevs april 25 2015

Här får man åka i sin egen bil bland dessa skogarnas giganter.
Jag hade turen att en älgtjur blev så nyfiken att han hade hela mulen inne i bilen.
Otrolig upplevelse för barnen

3  Tack Xcore

Resenärer som tittade på Smålandet Markaryds Älgsafari tittade också på

Hamneda, Kronobergs län
Strömsnäsbruk, Kronobergs län

Knäred, Hallands län
Älmhult, Jönköpings län

Besökt Smålandet Markaryds Älgsafari? Berätta vad du tyckte!