Omdömet skrevs 27 december 2017

Positivt överraskat över den kvaliteten som hotellet erbjuder och det speciellt på mat sidan. bra utbud och hög klass på mat. Klart bättre än rankingen. åker mer än gärna åter till detta fina hotell. Vi har på långa vägar inte förväntat oss att allt var så fantastiskt bra. internt var det sämsta av allt på platsen och det är väl kanske inte prio 1 på en Karibien semester. Vi vill utan tvekan åka tillbaka till detta ställe vid tillfälle. Härnäst blir det Chic by Royalton

Rumstips: Vi bodde i sista raden längs back. Perfekt för oss. 20 sekunders promenad och alltid lugnt
1  Tack ManfredB237
Cservicebpsj, Quality & Customer Services Department på Grand Bahia Principe San Juan, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2017

Dear Guest,

Thank you so much for your opinion about our hotel, we really appreciate it.

We are so happy that you have a great time in our services and facilities during your stay in our hotel and we hope to welcome you once again in Grand Bahia Principe San Juan.

We regret so much that we could not meet your expectations in some of our service. However, we sincerely appreciate your review as it is through communications on this nature that we can see what specific points we must focus to our attention.

Please do not hesitate to contact us whenever you are planning to come back.

Kindest regards,

Omdömet skrevs 11 mars 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt , glad och hjälpsam personal på Scouts klubben. Dahiana är bäst från Scouts klubben. Hon tycker så mycket barn och skaffar mycket aktiviteter till dem
Mitt barn var där flera gånger per dag

Datum för vistelsen: mars 2017
1  Tack Eva L
Cservicebpsj, Quality & Customer Services Department på Grand Bahia Principe San Juan, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2017

Dear Guest,

On behalf of Hotel Management and all the staff working at Grand Bahia Principe San Juan, we thank you for publication on Tripadvisor about your experience in our hotel.

We are very happy to acknowledge that your experience was amazing and unforgettable due to our facilities and excellent service. In Grand Bahia Principe San Juan we want our valuable costumers to enjoy memorable holidays.

We invite you to visit us once again so you can enjoy our facilities and remain at your disposition for any further assistance prior your return.

Bahia Principe Hotels & Resorts, your best hotel in Puerto Plata.

Best regards,

Aynes De la Cruz

Omdömet skrevs 27 februari 2017

Vi har bott på två "Grand Bahia Principe-hotell" och jag recenserar båda (San Juan och El Portillo). Anläggningen är stor, drygt 1000 rum vilket gör att det är mycket folk vid de allmänna delarna. Vi det stora poolområdet är ljudnivån störande, dels på grund av olika aktiviteter men också att många kanadensiska gäster tycks har tillbringat alltför mycket tid i baren/barerna. Välj ett annat område på anläggningen om ni inte trivs med att solstolarna står så tätt att man inte kan gå emellan dem. Det finns andra områden längs stranden där det är lugnt. Stranden ser inte ut som på reklambilderna. Den bruna sanden gör att Karibienkänslan inte vill infinna sig. Boendeområdet är relativt trivsamt och välskött exteriört, inomhus något slitet. Maten i bufférestaurangen är av högre kvalitet ön vad som är brukligt vid all inclusive-hotell, maten lyfter stället. Även "tema-restaurangerna" får godkänt. Tycker man om väldigt söta drinkar så kan nog barerna få godkänt, men för mig blir det ett stort minus (billig sprit + enormt söta tillsatser). Ölen tunn men jag gillar lättöl. Personalen hjälpsam och glad men räkna med att 10 dominikanska minuter kan vara en halv dag. Varmvatten till kvällsduschen finns om du är tidigt på rummet eller har tur, men vid vackert väder kan det vara skönt att duscha kallt ;>). Wi-fin i lobbyn är en katastrof.

Datum för vistelsen: februari 2017
3  Tack vastervik04
Cservicebpsj, Quality & Customer Services Department på Grand Bahia Principe San Juan, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2017

Dear Guest,

Thank you so much for taking of your time in writing us your review regarding your recent stay at Grand Bahia Principe San Juan. We truly appreciate it.

We are deeply sorry there were some aspects from our service that we could not meet your expectations. Your concerns and valuable suggestions were submitted to the Management Team, so that we together we can improve our standards and procedures and take it to the level expected by our guests.

On the other hand, we are really happy to know that there were some aspects from our service that you find worth to mention as the cleanliness, good staff, sports activities and gardeners and grounds. We are proud to read that we meet your expectations regarding these services and facilities.

We would like to have the opportunity to welcome you once again at any of our Hotels Bahia Principe in a near future, especially either of one of our Grand Bahia branch or Luxury Don Pablo Collection, which are a superior category and offer you an even more exclusive service and superior rooms.

Aynes De la Cruz

Omdömet skrevs 17 januari 2017 från mobil enhet

Varning för detta hotell.
Loppor och vägglöss på rummen samt strandloppor.
De nekade in i det sista tills vi filmade lopporna på rummet .
Flertalet av gästerna hade loppbett på kroppen.
Hotellet borde stängas för sanering.

Tack Jonas P
Cservicebpsj, Quality & Customer Services Department på Grand Bahia Principe San Juan, svarade på det här omdömetSvarade 19 januari 2017

Omdömet skrevs 11 januari 2017 från mobil enhet

Personalen var alltid glad och väldigt hjälpsamma och charmiga. Rent och fint hotell med bra rum och vackert utomhus. Finna pooler och alltid plats i solstolar på stranden. Se upp för strandloppor bara!

Bra mat även om det kanske kunde varit mer spännande för en vegetarian. Desserter och färsk frukt varje måltid vägde dock upp för det! Och restaurangen orchedia var verkligen fantastisk!

Jag är också mycket glad att jag tog en mamajuana massage, kanske bästa massagen jag fått - väl värt pengarna!

Tack hsthlm
Cservicebpsj, Quality & Customer Services Department på Grand Bahia Principe San Juan, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2017

Dear Guest,

It is truly a pleasure for us to learn that you enjoyed your stay at our resort. We are very proud to have received your excellent comments, we are a family hotel and we always do our best to fulfil our clients as part of this great family.

We would love to welcome you back soon in the near future, please do not hesitate to contact us whenever you are planning to come back to visit us.

Bahia Principe Hotels & Resorts, all-inclusive hotels in Puerto Plata.