Spara
Höjdpunkter från omdömen
En trevlig klubb med en knixig bana

Omdömet skrevs 3 juni 2017

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 6 omdömen

Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Bedrövligt skick på banan! Torr och sönderspruckna fairways, greenerna har fläckvis stora kratrar så bollen hoppar & studsar ur linje. Tee är ojämna, torra och helt sönderslagna. Personalen i receptionen är dryga och otrevliga.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Andreas K
Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Besökte Kyssinge GK igen för första gången på 7 år. Klubbhuset och restaurangen är på topp fortfarande. Lite synd att de stänger tidigt på dagen
Banan är numera låst med en 18 hålsslinga (1-18) och en niohålsslinga (19-27). Greenerna var överlag väldigt ojämna i kvalitet och särskilt första nio var tufsiga med fläckar av olika gräs. Fairway var jättebra.
Ett stort minus för att flera hål har out pinnar precis i skogskanten. Markgränsen är ju knappast så vågig så varför inte ställa pinnarna ett par meter in så att man kan slå på de bollar spm precis rullar ut?
Ett plus för gräsranchen

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack LG4KL
Omdömet skrevs 25 maj 2017 från mobil enhet

En trevlig och varierande golfbana med bra layout. Serverings-/lunchmöjligheter finns också tillgängliga. Väl värd ett besök.

Datum för upplevelsen: maj 2017
1  Tack Anders386
Omdömet skrevs 3 december 2016 från mobil enhet

Bra längd på hålen, och fin layout. Svårigheten ligger i vissa dolda inspel, framför allt på korts 5:or för att gå in på två. Vid sidan av fairway är ruffen hög och svårt att hitta bollen.
Hög tillgänglighet på banan vid de tillfällen jag har varit där.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack mikaelo403
Omdömet skrevs 22 augusti 2016

En golfbana som ligger mitt ute i ingenting vid Rosersberg. 18 hål med fantastiska vyer.En av mina absoluta favoritbanor.

Fairways och finish
Fairways kan man nog dränera på sina ställen för att göra upplevelsen extra bra. Finish finns knappt ingen för en meter vid sidan om fairway ser dt inte bra ut alls.
Betyg: 3

Greener
Dessa är H A L A som bara den. Riktigt roliga medelstora greener. Puttar man aningen hårt rullar man av.
Betyg: 4

Helhetsintryck
Majestästiskt klubbus med fantastisk vy. Träningsområdet långt från bana. Varje hål är olikt de andra. Här finns trånga hål, långa hål, höjdskillnader så in i vassen. Man borde kanske ha rulltrappa på sina ställen :) RIKTIGT rolig bana som rekommenderas.

Datum för upplevelsen: september 2015
Tack Joakim71