“På väg ”
Omdöme om Café Hos Oss

Café Hos Oss
Rankad som nr 1 av 19 Restauranger i Nybro
Beskrivning: Vi erbjuder allt från lunch och fika med goda bakverk till a la carte-middagar. Allt är lagat och bakat med omsorg och vi använder oss till stor del av lokala råvaror och producenter. Kom och ät hos oss i den välbevarade glasbruksmiljön i Pukeberg, Nybro.
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

På väg till Öland och efter ha vänt i dörren på flera ställen på vägen så möttes vi här av en glad kock som trots att det bara var 10 min till stängning tog emot oss m öppna armar.

En fantastiskt fisksoppa, ljuvlig lax och ”toppen goda” pannkakor enligt barnen avnjöts.

Värt en omväg.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack anneliefr1

Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig miljö och god mat. Vi stannade för lunch på väg till Öland och blev mer än nöjda. Inga halvfabrikat eller genvägar i köket, till och med pannkakorna var nystekta och sylten nykokad! Hela familjen var mer än nöjda.

Datum för besöket: juli 2020
3  Tack gunnborg10
Omdömet skrevs 12 juni 2020 från mobil enhet

Trevlig miljö , trevlig personal . Fint med en soppa som förrätt fick nybakat surdegsbröd till soppan - gott ! Åt den vegetariska rätten som för dagen var rårakor med champinjoner, betor och färskostkräm , det var det godaste vegetariska jag ätit på länge . Kan varmt rekommendera att äta här !

Datum för besöket: juni 2020
2  Tack Cosmopolitan151947
Omdömet skrevs 8 januari 2020

Lunchbuffé. Har ätit tidigare här och varit nöjd. Idag var det torr kyckling med lite bismak (som får mej att tappa aptiten) och till det halvfabrikat klyftpotatis som var kalla och torra. Dåligt påfyllt med mat på buffébordet. Soppan som ingår, var slut. När den fylldes på så fyllde de inte på baconet som skulle strös på soppan. Så detta var ingen rolig upplevelse!

Datum för besöket: januari 2020
4  Tack Ninna_Jo
Omdömet skrevs 13 oktober 2019 från mobil enhet

Ett mycket trevligt café med bilder från glasbrukets glansdagar. Fina mackor och pajer som var supergoda. Te som var spännande eller vad sägs om Cool miss green, Daring Dorothy, Lady hot lips och Charming Melissa?

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Terese L

Resenärer som tittade på Café Hos Oss tittade också på

Nybro, Kalmar län
Nybro, Kalmar län

Besökt Café Hos Oss? Berätta vad du tyckte!