Orbitz.com
FindHotel
Etrip
StayForLong
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Bodde här två nätter i juli 2020. Vi bokade ett rum med egen dusch och WC i korridoren, vilket jag var lite skeptisk till innan, men som visade sig fungera alldeles perfekt, Dusch & WC låg nämligen mitt emot rummet en meter ifrån dörren! Rummet var enkelt men fräscht och väl fungerande, det gemensamma köket med tre olika köksplatser var superfräscht och stort, med rymliga kylar, bra ugn etc. I anslutning till hotellet ligger även en privat strand med brygga och sittmöjligheter på land, riktigt fint att sitta där och titta ut över Kalmar sund och ölandsbron. På hotellet ligger även en restaurang som bl.a. serverar napolitanska pizzor, men även andra rätter. Vi åt både pizza och fisk, och både var suveräna, kanske bästa pizzan jag har ätit!

2  Tack Daniel A
Omdömet skrevs 28 juli 2020

Bodde på vandrarhemmet (familjerum inkl badrum) i två nätter. Rummet var slitet, gamla och fläckiga madrasser och täcken. Vid incheckningen var servicen obefintlig, ingen frukost erbjuds mot kostnad och restaurangen var fullbokad på kvällarna. Beställde slutstädning för 300 kr men dubbla beloppet drogs från kontot utan att återbetalning gjordes (de svarar varken på mail, och det är svårt att få tag på "ansvarig"). 1200 kr för en natt och med denna kvalité? Nej tack. Finns bättre alternativ! Det enda positiva med vandrarhemmet är närheten till stranden, men å andra sidan så finns det massvis med finare stränder att besöka i närområdet (bil krävs).

Tack 984meyat
Omdömet skrevs 6 juli 2020

Med tanke på att prisnivån ligger på hotellnivå så får man otroligt lite för pengarna. Ganska tråkiga, slitna och dåligt utrustade rum där man själv måste ta med sig lakan handduk och städa efter sig själv. Med tanke på den tidiga utcheckningstiden(10:00) och att dem inte ens städar rummen så var det förvånande att vi ÄNDÅ fick vänta i 15 minuter för att "våra rum skulle göras klara"? Och då anlände vi ändå 17:30 till hotellet. Personalen var inte speciellt trevliga och generellt var det usel service. Den omtalade napoletanska pizzan i restaurangen var heller inget att jubla över. Hoppas inga Italienare råkar hitta dit!

1  Tack Wictor J
Omdömet skrevs 29 juni 2020

Det rum vi skulle ha bott i luktade kraftigt av mögel, liksom de gemensamma delarna i "annexet". Fettfläckar på väggen ovanför sängarna. Vi bad om ett annat rum och fick ett fräscht rum i "Stora huset". Detta fick vi betala extra för. Rummet var dåligt städat. Övernskommelsen blev att vi slapp städa vid avresa. Köket nyrenoverat, men det var riktigt äckligt - framför allt i kylar/frysar. Även bänkytorna och köksluckorna var kladdiga och äckliga. Det saknades porslin och skedar, så vi köpte papperstallrikar och plastskedar. Vi hade tänkt äta frukostbuffé, men av corona-skäl serverades ingen frukost. Detta ledde till trängsel i köket. Sämre ur corona-synvinkel! Under middagstid var alla borden reserverade för betalande middagsgäster, dvs plats för egen mat/dryck var inomhus eller på gräsmattan mot havet - långt från köket och brist på sittplatser. Vi hade bokat bord till sista middagen, men när vi skulle äta fanns inget bord. Då fick vi veta att man skulle säga till särskilt om man ville sitta ute. Detta borde personalen frågat om vid bordsbokningen. Istället för att be om ursäkt lades ansvaret på oss för att inte ha sagt till om det. God mat till rimligt pris. Priset på boendet är högt för det man får. Om man hyr lakan, beställer städning och köper frukost blir det billigare att bo på hotell. Vi betalade 1200 kr/natt för ett rum (två personer). Om det hade funnits frukost hade vi betalat 1.380 kr/natt + lakan och städning. Dyrt. Vi kommer inte att återvända och har nog kommit fram till att vandrarhem inte är för oss - i synnerhet när det man får inte motsvaras av priset.

Rumstips: Undvik annexet där det luktar kraftigt av mögel.
Datum för vistelsen: juni 2020
1  Tack Missnojd68
Omdömet skrevs 30 september 2019 från mobil enhet

En liten pärla precis vid stranden i St Frö. Fantastisk personal, bra rum och en god frukost. Gratis parkering och wifi. Restaurangen har en stenugn och i den gör de supergoda pizzor. Det finns en luten bar med begränsat men bra utbud av såväl öl, vin och alkohol. Hit kommer vi gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: september 2019
Tack ingozingo75