“Hämtmat ”
Omdöme om Somnuks Thaimat

Somnuks Thaimat
Rankad som nr 11 av 12 Restauranger i Mörbylånga
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

God mat , snabb service, trevligt bemötande, gott med lite snacks när man väntar.
Lite halv tråkig lokal, men sköna stolar och helt ok miljö

Datum för besöket: mars 2018
Tack filton08

Omdömet skrevs 2 augusti 2016 från mobil enhet

Budgetalternativ för thaimat med stora portioner.
Lokalen kunde vara fräschare.
Endast kontant betalning, tur att det finns en bankomat om hörnet.

Datum för besöket: augusti 2016
Tack Katarina H
Omdömet skrevs 27 juli 2016

Kom dit för att äta och det var inte flottaste stället men rent snyggt och doftade underbart. Vi skulle ju inte bo där utan äta god mat och det gjorde vi. Vi var tre personer som åt olika rätter och blev lika förtjusta av dofterna och den ljuvliga smaken....vi tog oss dit igen. Min nästa resa till Öland kommer att föra mig till Mörbylånga och den goda thaimaten.

Tack Elisabet R
Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

God mat, liten charmig restaurang. När vi gick in trodde jag att det var ett misstag men när jag såg den thailändsk ägarinnan laga maten och smakade på den fantastisk goda maten förstod jag att jag hamnat väldigt rätt. Vi har varit i Thailand många gånger och har smakat alla variationer på thaimat och tycker att denna restaurang är ett bra alternativ i Europa.

Tack Essadiki
Omdömet skrevs 16 juli 2016

Har många gånger varit på denna restaurang och även åkt omvägar för att komma hit, det är helt klart en av mina favoriter, normalt sett hade jag gett fem, men jag har recenserat från detta besök.

Vi kom in vid 18, det var tomt i lokalen, som f ö såg sig helt lik ut från sist jag var här för ett par år sedan. Vi möts av den underbare ägaren (tror jag) som är en tyskbrytande herre, med mycket humor.

Menyn var exakt samma som sist och det är väl kanske det som är lite trist, att det inte byts mer rätter. Jag valde denna gång Nuer pad bai kraprao - Wokad biff med basilika,vitlök färsk chilli och ris, ångrade mig efteråt att jag inte tog motsvarande rätt med kyckling, för köttet var en gnutta segt, men gott.

I bakgrunden hör man tysk radio spela och inredningen känns som om den kommer från sjuttiotalet, men service och mat ger en bra upplevelse, men man måste ta servitören på ett skämtsamt sätt, för han skämtar med alla om mat, pengar osv.

Tack Jaggiz

Resenärer som tittade på Somnuks Thaimat tittade också på

Mörbylånga, Öland

Mörbylånga, Öland

Besökt Somnuks Thaimat? Berätta vad du tyckte!