“Otrevligt bemötande men god mat”

Hotell Höga Kusten Restaurang
Rankad som nr 1 av 1 Restauranger i Sandöverken
Prisklass: 110 kr - 250 kr
Kök: Grillat
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 10 juni 2023

Vi var 4 + en bebis som stannade för lunch på mors dag. Säg att maximalt en tredjedel av platserna i restaurangen var tagna när vi kom. Vi blev riktigt dåligt bemötta med ögonrullning när vi frågade om det fanns plats för oss. De sa de hade ett bord kvar så det fick vi. Vår servitris var dock trevligare.

Maten var god.

När vi hade ätit upp stod fortsatt lika många bord tomma, säg det max kommit personer till ytterligare 2 bord sen vi kom. Så då kändes bemötandet ännu snorkigare.

Datum för besöket: maj 2023
Tack EmReJo

Omdömet skrevs 30 april 2023 från mobil enhet

Pastarätten med pesto, spenat och strimlad biff, var väl tilltagen och bra smaker, gott med det rekommenderade rosévinet till👌🏻. Maken åt Fjällröding med potatis, musselsås, kålrabbi, picklad gurka, även den perfekt tillagad och bra smaker som gifter sig👍🏻

Datum för besöket: april 2023
Tack Anna J
Omdömet skrevs 15 februari 2023

Vi besökte restaurang Höga kusten på genomresa och sällskapet bestod av fullvuxna och hungriga. Vi beställde högrevsburgare 180 gr och Fjällröding. Vi hade blivit förvarnade om att vi skulle få vänta på maten då det satt ett sällskap på ca 25 personer som väntade på sina förrätter. Det var ok och efter 40 minuter fick vi in våra varmrätter. Maten var snyggt upplagd men portionerna mer anpassad till ett litet barn. Hamburgaren kan aldrig ha vägt 180 gr, möjligen med tallriken inräknad... Fjällrödingen bestod av 2 mini- mini bitar som inte ens en femåring hade blivit mätt på. Allt smakade bra men portionerna är löjeväckande små och priset högt.

Vår rekommendation är att inte äta för denna restaurangs fokus är inte inriktat på att mätta hungriga matgäster på genomresa.

Datum för besöket: februari 2023
Tack LenaLind
Omdömet skrevs 13 november 2022 från mobil enhet

Kanongod middag, med bra avvägt vinpaket till maten.
Allergikosten fungerade helt perfekt. Synd att inte frukosten och fikabuffen inte funkade. Det verkar vara 2 helt olika företag.

Datum för besöket: november 2022
Tack anettehS551MX
Omdömet skrevs 12 november 2022 från mobil enhet

Så tråkigt när man anmäler allergier till tex fikabuffe och man får en macka, men ingen ”sötsak” eller kex till osten.
Det är andra gången detta inträffar!!
Tänk till!!
Hoppas middagen fortlöper på bättre sätt, så man slipper känna sig utanför!

1  Tack anettehS551MX

Besökt Hotell Höga Kusten Restaurang? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.