“En fantastisk vårdag på Toronto Island”
Omdöme om Toronto Island Park

Hamnkryssning till Torontos öar
Rankad som nr 11 av 550 saker att göra i Toronto
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 23 april 2017

Jag älskar den här lilla ögruppen! Motsvarar väl närmast Djurgården i Stockholm men är mer storslagen. Allt har inte kommit igång än så jag tog med en god sallad och juice och slog mig ner på en bänk.Fotograferade flitigt på vägen.

Tack STEFFESTHLM

Omdömet skrevs 1 november 2016

Fantastiskt vacker parkartad ö som man kan ta tre olika färjor till. Den som går till höger lägger till helt nära Toronto City Airport och ett stycke bortom flygplaten ligger nakenbadet/gaybadplatsen

1  Tack STEFFESTHLM
Omdömet skrevs 8 oktober 2016

Ta båten över till Toronto Island Park om du vill få en vacker naturupplevelse och samtidigt se Torontos skyline från en annan vinkel. Båtturen tar bara ca 15 min och kostar ca 7 CAD. Jag hyrde en cykel och cyklade runt på ön under en timme, då hinner man se mer av öarna än om man bara promenerar.

1  Tack Elisabeth N
Omdömet skrevs 16 juni 2015

En av öarna som heter Toronto Islands. Ligger endast en tiominuters båtfärd från stan. Trevliga promenadstråk bland genuina kvarter, bra bad och ett mysigt kafé/matställe med olika mat och ölservering. Väldigt lugnt och fridfullt, om man vill ha det livligare med tivoli, etc skall man besöka huvudön, vilket vi dock inte gjorde. Underbar utsikt över Torontos skyline och öarna under båtfärden !

Tack Urban A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 8 maj 2015 från mobil enhet

Med båt över på 10-15 min så kommer man till en häftig liten ö. 7 dollar t&r. Finns mycket att göra. Litet tivoli, fina cykel vägar, stränder och bad m.m. Bra stället att ha picknick på. Definitivt en heldag på ön.

Tack BacardiBat

Resenärer som tittade på Toronto Island Park tittade också på

Besökt Toronto Island Park? Berätta vad du tyckte!