“Mycket intressant museum”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Mat finns att köpa, Skåp/förvaring, Badrum, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 10 januari 2018

När ni är i Vancouver, mina inte Antropologiska museet som ligger på Universitetsområdet. Museet är mycket sevärt och det finns flera olika intressanta utställningar att se. Universitetsområdet är stort, som en stad i sig själv, och även det värt en rundtur.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack 483larsr

Omdömet skrevs 15 maj 2017

Ett vackert museum med fantastiskt innehåll. Imponerande samlingar med fantastiskt vackra Haida föremål. Allt från enorma totempålar, båtar, skulpturer, masker till textilier och bruksföremål.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Christina M
Omdömet skrevs 22 juni 2016 från mobil enhet

Väldigt fint och informativt museum och helt klart något för den som är intresserad av kultur. Tar ca 40 min med buss från centrala Vancouver till universitetet, sen får man gå ca 10 min. Var inte alls svårt att hitta då det fanns kartor över campus lite här och var. Du behöver även ha exakt summa i mynt till bussen (2.75 enkel väg) och tänk på att ha till hemresan också.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack lemmylina
Omdömet skrevs 9 juli 2015

Mycket omfattande utställning som ger en god inblick i first nations fantastiska kulturskatt. Kräver man avsätter många timmar om man skall hinna med.

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack Kristianstadbo
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 november 2014

Vi fick ett utmärkt överblick om urbefolkningens kultur och traditioner. Guiden (guidningen ingick i inträdets pris) var mycket kunnign och bra.

Datum för upplevelsen: september 2014
Tack Zuzka

Resenärer som tittade på Antropologiska museet tittade också på

Vancouver, British Columbia

Besökt Antropologiska museet? Berätta vad du tyckte!