Spara

från 578,62 US$
från 87,17 US$
från 90,48 US$
Omdömet skrevs 22 juni 2017 från mobil enhet

Vi åkte dit med hyrbil och tog den svängiga vägen vilka utsikter man hamnar i sagovärlden...
Stranden var väldig fint och i sär klass en de finaste i området. Området är lagom bra få restaurangen och ett snackbar i stranden så ta med er egna om ni måsta ha. Helst vill man övernatta så ser allt på morgon och eftermiddag när det lugnast

Tack Hosein N
Omdömet skrevs 19 juni 2017

Vi kom till Elafonissi en torsdag i mitten av juni omkring kl 16 och stannade där till 19. Perfekt tid att strosa omkring på stranden när solen inte är så stark och övriga turister började ge sig av. Vi hade väntat oss en liten strand med fullt av solstolar och packat med folk, men blev överraskade av hur stort området är. Det fanns gott om plats för alla. Gott om parkeringsplatser och solstolar med parasoll. Solstolarna o parasollen är placerade i klungor som inte är så störande i den fantastiska naturen.
Sanden är verkligen rosaskimrande i vattenbrynet. Havet är verkligen turkosblått inne vid stranden och mörkblått längre ut.Vattnet är kristallklart.
Det man skulle kunna önska sig utöver detta är lite fler toaletter. Det finns bara tre allt som allt; när vi var där var bara en i funktion så det var jättelång kö.

Tack Ann A
Omdömet skrevs 16 juni 2017 från mobil enhet

Fantastisk strand med klart vatten och rosa sand. Väldigt mycket turister. Kom dit tidigt på dagen om möjligt då där är lite lugnare.

Tack ElinML
Omdömet skrevs 13 juni 2017 från mobil enhet

Fantastisk strand med otrolig sandbotten och underbart klart turkost vatten
Det enda minuset var att det bara fanns 3 toaletter på hela stranden som man fick betala för att besöka.
Det fanns bara en liten sjukt dyr kiosk/servering.
Bra med parkeringar och helt klart värt ett besök

Tack RunaA
Omdömet skrevs 10 juni 2017 från mobil enhet

Var där en dag i maj, rosa fin strand. Kändes som lugnet, man bara var i en lugn fridfull miljö.Salt,ljummet vatten!kändes som man var i Karibien! Är ni på Kreta,besök denna strand.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Christina861