Barcelo Maya Palace(Puerto Aventuras)
Bookit.com
  • Frukost ingår
Barcelo Maya Colonial(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Barcelo Maya Beach(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Barcelo Maya Caribe(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Precis vid stranden
LM by Inmense(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Dreams Puerto Aventuras Resort & Spa(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Aventuras Club(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Catalonia Riviera Maya(Puerto Aventuras)(Mycket prisvärt!)
Priceline
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 161 US$/natt.

TripAdvisor
  • Pool
Orbitz.com
Omdömet skrevs 23 februari 2017

Nyss hemkommen från en superhärlig vistelse på Catalonia Yucatan. Vi tog privilege och det rekommenderar jag verkligen att göra, så värt. Detta är två hotell som är på samma område, vi bodde på Catalonia Riviera Maya-delen och jag vet egentligen inte vad det är för skillnad på de två hotellen.
Maten är fantastisk god, det finns flera olika restauranger så utbudet är stort. Restaurangen vi tyckte var allra bäst är Bloved som endast de som har privilege har tillgång till och som är helt nyöppnad. Det finns även en japansk restaurang som har show cooking som är väldigt kul och gott! Det var aldrig några problem att få bord på någon av restaurangerna, som mest var det 1h väntetid på den japanska restaurangen, annars var det inte kö någonstans.
Rummen är lagom stora och fina. Dock så var vi tvungna att byta rum då det första rummet luktade väldigt fuktigt, men det var inga problem att byta.
Personalen är väldigt trevliga och serviceinriktade, särskilt Isis och Samuel på Bloved och Antonio i baren i Privileged-delen.

Gymmet är fräscht och bra!

Puerto Aventuras är en fantastiskt mysig liten stad, gå till den lilla hamnen (tar bara 5 minuter), där finns bland annat delfiner och sjölejon att kika på och även en del mysiga restauranger. Samhället är väldigt fint och säkert. Mycket mysigare än Playa del Carmen som vi upplevde var alldeles för stimmigt med massa turister och jobbiga försäljare.

Att ta taxi från hotellet är smidigt och kostar inte alltför mycket. Vi betalade ca 250 kronor enkel väg till Tulum och 150 kronor enkel väg till Playa del Carmen.

Besök gärna Xpu-Ha beach som är fantastiskt fin! Ligger 10 minuter med taxi från hotellet. Stranden är minst lika fin som Tulum, om inte finare.

Vi gjorde en utflykt med företaget som håller till på hotellet, vi körde fyrhjuling, åkte linbana och besökte två cenotes, rekommenderar att boka med dem då det gick väldigt smidigt och bra.

Rekommenderar verkligen detta hotell, vi ser fram emot att åka dit igen!

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Linnéa A
Enrico R, Director General på Catalonia Yucatan Beach, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Dear Linnea
Thank you for your feedback. We are so glad you enjoyed every aspect of your stay. We highly value your observations regarding our services, as we believe that they are the key to the continuing process of improvement. Thank you a lot for recommending us.

We'll be waiting for your return.
Best Regards.

Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Vi var på detta hotellet i 2 veckor nu i januari och det var helt fantastiskt och mycket bättre än vad jag förväntade mig! Personalen var super trevlig. Rent och fräscht. Maten var super god i buffén och i ala carte restaurangerna var det också väldigt gott. Man behövde inte reservera bord vilket jag tycker va skönt. Mycket bra underhållning. Har en dotter på 1.5 år och hotellet var super för henne, barnpool, perfekt strand (barnvänlig) och väldigt ren. Och en minikids club som var bra. hotell mascot Yaaxi som är en stor sköldpadda var en succé för henne. Hela personalen blev presenterad och framvisad på onsdagar. Det har jag aldrig vart med om innan och det var väldigt häftigt att se. De samlades runt poolen och gjorde en liten show, alla avdelningar för sig. Kockarna kom ut i sina kläder och hade brickor med lite snittar, städpersonalen delade ut gratis tvättpåsar, barpersonal roliga drinkar m.m. Kul att se att all personal blev uppskattad :)

Ett litet - var att vissa som tog emot i stora buffé restaurangen inte var så trevliga.

Men hotellet får 5 stjärnor av oss:) kommer absolut att åka tillbaka hit!

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Sarawitedal
Enrico R, Director General på Catalonia Yucatan Beach, svarade på det här omdömetSvarade 26 januari 2017

Dear Sara.
Thank you for your comments; we are thrilled to know that you and your family had an amazing stay. This kind of comments makes us feel so lucky and provide us such a wonderful feeling of how fortunate we are to be in a business where we can build memories that will be long lasting for our guests. We definitely hope you will decide to visit us again in the future; it will be our pleasure to welcome and pamper you once again!

Best Regards.

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 27 juli 2016

Gillade verkligen vår första besök till Mexiko. Tack vare dess bra hotell med massor av bekvämligheter, gott om platser på hotellet för att äta och dricka med härliga pooler. Personalen är alla hjälpsama och vänliga. Vi utnyttjade tennisbanor, kajaker, snorklingsutrustning, cyklar etc. för att allt detta för gratis!! Verkligen bra läge och du kan vandra runt till marinan eller gå till den lokala stranden som nås via ett av hotellen nära de lokala butikerna. Men glöm inte att gå utanför porten och ta en buss till några av de andra resortern i närheten. (Speciellt Tulum stranden ... detta är paradiset!!) Det är ett billigt och trevligt sätt att ta sig runt. Vi gjorde coco bongo men mest önskar jag att vi hade inte gjort detta. Mitt råd är att inte slösa bort pengar på detta. Detta holiday kan vara så avkopplande eller som aktiva som du vill ha det till vara.

3  Tack kimmglasgow
Enrico R, Director General på Catalonia Yucatan Beach, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2016

Dear Kim,

On behalf of the Staff and Management of our Resort, we would like to thank the time you are taking to share your feedback. We are so happy to hear that you had an excellent stay with us and that you enjoyed the beauty of the Mexican Caribbean and that you had a good time and enjoyed our facilities and services. We definitely hope you will decide to visit us again in the future; it will be our pleasure to welcome and pamper you once again!

Best Regards

Omdömet skrevs 14 mars 2016

Vi har precis kommit hem efter två veckor på Catalonia yucatan beach och vi är supernöjda! Hotellet är rent och fräscht, personalen trevlig och allt är välstädat - poolerna, trädgården, stranden, rummen, ja allt. Och det var inga problem att få en solstol när vi gick ner i samband med frukosten. Bra frukost och A la carte restaurangerna rekommenderas också, speciellt den japanska och grillen.
Bra kostnadsfritt wi-fi också.
Sedan vill jag speciellt tacka de som jobbade i kids club, Mara och Ita och de andra som var så gulliga med barnen. Även de andra i entertainment teamet var roliga och bra, jag testade både aqua aerobics och andra träningspass. Och missa inte showen "50 shades of illutions", kul och galen:-). Så, vi åker gärna tillbaka till Puerto Aventuras och Catalonia Yucatan beach - jag förstår inte varför fler svenskar inte åker dit, det är en riktig pärla!

Tips för att välja rum: Våning 2 och 3 har bästa utsikten och är ljusare.
  • Bodde här: februari 2016, reste med familjen
1  Tack Kinnarinen
catrivieramaya1, Director General på Catalonia Yucatan Beach, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2016

Dear Guest,

What a fabulous review! Thank you for taking the time to share your comments. They were so complete and kind. We are really pleased to read that you enjoyed the stay and the services provided.vOur passion for the services is part of our motivation and when we receive such outstanding reviews such as yours, we feel very fortunate to be part of the memories of our guests! We hope to see you again soon, your second home Catalonia Yucatan Beach.

Regards

Omdömet skrevs 17 februari 2016 från mobil enhet

Bra rum och fin utemiljö. Fin strand och många pooler. Bra mat och många val av restauranger inom området. Fina promenadvägar utanför hotellet till båthamn och delfin anläggning. Trevlig personal ett ställe för vem som att trivas på.
Att promenera till "byn" Aventura tog 5 minuter och där finns lite shopping och restauranger om man vill äta utanför all-inclusive hotellet

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Godis10
catrivieramaya1, Director General på Catalonia Yucatan Beach, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2016

Dear Godis,

On behalf of the Staff and Management of our Resort, we would like to thank the time you are taking to share your feedback. We are so happy to hear that you had an excellent stay with us and that you enjoyed the beauty of the Mexican Caribbean. It's nice to hear that you enjoyed our beautiful beach, the facilities, bars & restaurants and our amazing staff. We'll be waiting for you for your next trip, it will be our pleasure to welcome and pamper you once again.

Best Regards