Omdömet skrevs 3 december 2017 från mobil enhet

En genuint mysig miljö där alla rätter var välsmakande och personalen trevlig och tillmötesgående. Det var genomtänkt att först kunna inta buffén i nedre planet för att sedan gå upp i salongen för efterrätt där vi kunde verkligen kunde prata i lugn och ro. Livemusiken där förhöjde dessutom stämningen ytterligare.

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Sanna M
Ahgrens, Försäljningschef på Dömle Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 8 december 2017

Tack för ditt fina omdöme!

Omdömet skrevs 21 augusti 2017

Vi i Värmlands Gille i Bohuslän hade förmånen att vara premiärgäster i den nyrenoverade Frugården. Service, bemötande, maten och rummen - ja, allt var över förväntan. Efter många mil i bussen var också promenaderna i de vackra omgivningarna mycket uppskattade.
Tusen tack till er alla som både före och under vår vistelse tog hand om oss på bästa sätt. Vi kommer gärna tillbaka!

• Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack gruvan
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Vi hade ett rum i Flygeln och det var som en svit. Här fanns allt man behövde inkl. kaffemaskin. Väl städat och ingen anmärkningar överhuvudtaget. Fint utsikt och fina loa´kaler. Omgivningen var skönt med naturnära upplevelse, och en skönt promenad runt golfbanan och vid sjön.

Tips för att välja rum: Alla rum är bra i huvudbyggnad och flygeln, vet ej om annexet är så bra..
  • Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack ViQ_i_Halleforsnas
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Först det som var bra. Vackra omgivningar (simturen i sjön var härlig), otroligt sköna sängar med bekväma kuddar. Personalen var oerhört trevlig. Nu till det som gör att det inte blir högre poäng. Rummen, som i och för sig är trevliga, är ganska mörka och saknar riktiga läslampor. Enklast är väl att byta till starkare glädlampor i sänglamporna. Det kanske ser fräsigt ut med kaffekapselmaskin men det känns inte särskilt miljövänligt med avseende på slöseri med kapslar. Det fanns dessutom bara espressokapslar vilket är tråkigt om man inte tycker om det. Eftersom det bara fanns espressokoppar antar jag att tekapslarna var där enbart för syns skull. Jag hade föredragit en vattenkokare och snabbkaffe. Middagen vi åt var helt ok. Att som på hemsidan kalla det den bästa maten i Värmland är dock en kraftig överdrift. Frukosten var dock något av en besvikelse. Den var högst ordinär med billigast möjliga råvaror. Där hade vi förväntat oss något lite vassare.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Lusen
Ahgrens, Hotelldirektör på Dömle Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2017

Tack för att du tog tid att ge oss feedback! Vi ber om ursäkt att din vistelse inte blev som du hade förväntat dig. Tack för att gav oss möjligheten att förbättra oss.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig sommar!
Med vänliga hälsningar
Maria Åhgren
VD Dömle Herrgård

Omdömet skrevs 7 maj 2017

Vi firade min brors bröllop här och reser nu hem med ett väldigt fint minne av firandet. Vi var ett sällskap om tolv vuxna och åtta barn och blev oerhört väl omhändertagna av mycket vänlig, uppmärksam, generös och lyhörd personal. Herrgårdens salonger och dukningen utgjorde en vacker och mycket festlig inramning. Själva boendet i ena flygeln var snyggt och rent, stilfullt inrett och fullt av charm. Några av oss fick också tillfälle att njuta av bastun och badet vid sjön. Vi är oerhört nöjda med vår vistelse i alla avseenden!

Tips för att välja rum: Fråga efter rummet "Baronen".
  • Bodde här: maj 2017, reste med familjen
Tack Anna_Carlson
Michelle F, Sälj/Marknad på Dömle Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 1 juni 2017

Vi blir otroligt glada över dina generösa och varma ord om oss! Du och familjen är hjärtligt välkommen tillbaka till oss.