“Kajuteriet har varit bättre”

Restaurang Kajuteriet
Rankad som nr 14 av 18 Restauranger i Limhamn
Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar

Kajuteriet har bytt ägare (och namn) många gånger och priserna verkar öka med varje förändring. Tyvärr hänger kvaliten på maten inte alltid med i priserna.
Om jag kommer tillbaka, får jag komma ihåg att be om smör vid sidan av, eller skicka tillbaka tallriken direkt om den inte ser bra ut. Vi åt igår en god rödspätta, men som badade i skirat smör, på gränsen till oaptitligt. Trots försök att undivka att äta smöret var det svårt. När jag vänligen påpekade att det kanske var lite mycket smör fick jag bara som svar att jag kunde bett om att få det skirade smöret vid sidan av (men hur skulle jag kunna veta att det var så mycket när jag beställde).
Jag tycker inte heller om att man inte kan få vanligt kranvatten utan måste köpa flaskvatten. Det flesta (bättre) restauranger serverar automatiskt vatten när man beställer vin, men inte här. De senaste tre åren har maten blivit sämre och dyrare.
Vi har besökt restaurangen regelbundet i 10 år, men det är tveksamt om det blir flera besök. Maten är inte prisvärd längre, och man jag är inte villig att betala hur mycket som helst för läget.

Tack annetter344

Kom för bubbel-dricka...och sällan man kan misslyckas med den!
Men upplevelsen blev perfekt...startade vår weekend här i en solstol i sanden och solen gassade som på en utlandssemester!
Utomhusmiljön med utsikt över småbåtshamnen är väl värd sitt höga omdöme!

2  Tack hannabE5304EG

Vi fick mat som var gammal
När servitören frågade hur maten smakade så berättade vi att kycklingen var gammal,då så bekräftade servitören att hon tyckte också att den såg gammal ut
Hon bad om ursäkt och sa att vi inte behövde betala för detta
Efter 1 minut så kommer en annan ,väldigt arg personal fram till oss och nedvärderar och kränker oss och säger att man inte kan säga till att kycklingen inte var bra om man redan ätit upp potatisen
(Barnen åt upp potatis eftersom dom var hungriga)
Hon säger att så här gör man inte på restaurang och hon "gav oss råd om hur vi skulle uppföra oss på restaurang ,och hur vi skulle göra i fortsättningen när vi är på restaurang

Då så säger hon även att vi måste betala för allt,och att servitören som sa att vi inte behövde betala hade fel

Hon sa även att maten lagas i förväg och bara värms upp och tillagas färdigt innan den serveras på tallrik,så darför var den kanske torr o gammal

Hon sa att hon kan kompensera med kaffe
Men kaffe ingår i lunchen såg jag på menyn
Så vi känner oss lurade
Aldrig mer

5  Tack AlmedinaP
Sherpa49960809423, Ägare på Restaurang Kajuteriet, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Kära Almedina -

En sådan här recension är också ett måste att svara på.

För det första måste jag förtydliga till dig precis som jag sa när vi pratade på restaurangen, i princip ALL mat förbereds på restaurang, något görs a la minut.

Jag förklarade för dig att exempel en snitsel, den bankas ut, paneras och läggs i smörpapper och in i kylen på förmiddagen för att sedan tillagas när vi får en beställning under dagen.

För er del hade ni ätit upp nästan hela tallriken, ni hade lämnat lite kyckling kvar. Då säger ni när ni ska betala att du vill inte betala för din mat för den var inte god.
Jag förklarade för dig att det är viktigt att ni säger till direkt när ni börjar äta så vi har möjlighet att hjälpa er så ni blir nöjda.
Hur det kan vara kränkande och nedvärderande förstår jag inte?

För att förtydliga ytterligare erbjöd vi er kaffe och kaka men det ville ni inte ha.
På lördagar och söndagar (ni besökte oss lördag) ingår INTE kaffe. Kaffe ingår ENBART till dagens lunch måndag- fredag.

Tack för oss.

Omdömet skrevs 26 april 2021

Tidigare hade de en helt enorm ryggbiff. Nu har de en rätt med oxfilé som inte alls är i närheten i kvalitet. För liten köttbit. Tråkig stekt potatis till och en blek rödvinssky. Ingen sallad att tala om.

Datum för besöket: april 2021
5  Tack tomasc564
Omdömet skrevs 9 april 2021

Hade en mycket trivsam lunch idag.
God mat och trevlig personal.
Vällagad och smakrik dagens och några goda ipa!

Datum för besöket: april 2021
Tack 683jannek

Resenärer som tittade på Restaurang Kajuteriet tittade också på

Besökt Restaurang Kajuteriet? Berätta vad du tyckte!