“Gott och billigt”
Omdöme om El Camello

El Camello
Rankad som nr 62 av 501 Restauranger i Tulum
Bra för: Familjer med barn, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Frukost, Leverans, Avhämtning
Omdömet skrevs 22 februari 2018

Restaurangen är ganska enkel och känns ganska typisk Mexiko. Vi hade blivit rekommenderade restaurangen av en bekant i Sverige så vi sökte upp den då vi var på ett endagsbesök i Tulum. Vi beställde fisktacos men såg många andra spännande rätter runt om som jag ångrade att jag inte prövade. Fisktacon var riktigt god (även om det ska sägas att en i mitt sällskap inte höll med). Även guacamolen var en höjdare, mer smak än de jag ätit i Playa del Carmen. Det var enkelt men gott och framförallt billigt!

Tack JeremyM1315

Omdömet skrevs 14 februari 2018 från mobil enhet

Vi fick skriva upp oss på en väntelista när vi kom dit för det var så mycket folk. Tog ca 30 minuter innan vi fick bord.
Vi beställde en seafood tallrik för två. Det var krabba, hummer, bläckfisk, fisk, sallad, ris, räkor ja allt man kan tänka sig. Supergott verkligen!! Och det kostade 400 pesos!! Alltså ca 100 kronor var. Helt sjukt.
Rekommenderar verkligen ett besök, inte svårt att hitta dit heller.

Tack Maria B
Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

Hit går man för den vällagade fisken och den livliga miljön. Bra service och mycket valuta för pengarna. Detta är vårt 2a besök på kort tid och har nu testat både bläckfisk och en fisk och skaldjurs”platau” extremt vällagade skaldjur för 400pesos som räcker för 2 personer. Reser med en 1åring och det är absolut inga problem med barnstol och glada servitörer. Rekommendera verkligen detta ställe.

Tack FoodieSvante
Omdömet skrevs 1 maj 2017

Klassikt mexikansk restaurang med mycket fisk och skaldjur. Det här är ett budgetställe, men maten är ändå helt perfekt. Vad jag kunde se besöktes restaurangen både av turister och mexikaner. Bra priser.

Tack kstromgren
Omdömet skrevs 26 januari 2017 från mobil enhet

Vi var 2 st som beställde hamburgarna. Dom båda var mögliga på bröden och vi fick ingen kompersation över huvudtaget.. dåligt inget speciellt med denna resturangen finns mycket bättre ställen i tulum!

Tack Theodor B

Resenärer som tittade på El Camello tittade också på

Tulum, Riviera Maya

Besökt El Camello? Berätta vad du tyckte!