Öppet i dag: 08:00 - 17:00

från 109,00 US$
från 89,90 US$
från 66,40 US$
Omdömet skrevs 28 januari 2020

Efter stranden så passade vi på att kolla på maya ruinerna och det var väldigt intressant. Vi gick runt där och höjdpunkten på allt var att vi gick ned till en strand som var kristallblått vatten och jättefint att ta bilder där.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack 2emelies
Omdömet skrevs 22 augusti 2019 från mobil enhet

Vi hade en guide med på denna tur vilket gjorde besöket än mer lärarikt & fint! Vi besökte många ruiner under vår rundresa på Yukatan, väl värt att besöka dessa platser för att vidga sina vyer om Maya & alla de olika miljöer de byggde sina städer i.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack yrlanvind
Omdömet skrevs 6 augusti 2019

Har besökt ett antal olika Maya ruiner i Mexico men detta är en av de absolut häftigaste av dom.
Området är stort och öppet så utsikten är grym och man får verkligen en klar bild över hur det en gång sett ut här.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack wondell
Omdömet skrevs 6 juli 2019

Jag hyrde en cykel och cyklade dit tidigt på morgonen, innan värmen och alla turister blev för mycket. Jag gick inte i grupp utan valde enskild guide. Det var värt pengarna men man hade säkert kunna läsa in sig innan. Men, guiden var välutbildad och passionerat dedikerad. Först var han distanserad pratade om ”dem” i maya kulturen men sedan om ”oss” och ”vår” kultur. En av bästa upplevelserna i Mexiko. Hade velat gå med guiden en hel dag. Många tankar och intryck att bearbeta. Skulle kunna åka tillbaka bara för denna upplevelses skull. Mäktigt och ett minne för livet.

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack Insikter
Omdömet skrevs 9 mars 2019 från mobil enhet

Det är en hisnande upplevelse att se de gamla lämningarna efter maya befolkningen. Förvånansvärt välbevarat och mycket att se. Bra pris, vi tog ingen guide utan läste på nätet innan. Bra skyltar med info.

Datum för upplevelsen: mars 2019
Tack J1982J