Grand Sunset Princess All Suites Resort
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Frukost ingår
Ocean Riviera Paradise(Playa del Carmen)
  • Fri parkering
Petit Lafitte(Playa del Carmen)
  • Fri parkering
Cocos Cabanas(Playa del Carmen)
  • Fri parkering
Viceroy Riviera Maya(Playa del Carmen)
  • Pool
  • Fri parkering
Le Reve Hotel & Spa(Playa del Carmen)
  • Pool
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Bodde här mellan 6-20 februari 2018
Helt underbart ställe med enormt bra service från underbar personal. Stället är som ett paradis. Massa olika restauranger med olika teman, vissa är buffé och vissa har á la carte. Flera olika pooler och stranden är underbar.
Rummet var stort och luftigt med wi-fi och AC. Jag blev total förälskad i stället och jag har rekommenderat det till alla som har frågat. Rent och snyggt överallt. ❤️

Bodde här: februari 2018, reste ensam
Tack Sua48
Princess_RivieraMaya, Community Manager på Grand Sunset Princess All Suites Resort, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

Hej där, god kväll!

Det är ett stort nöje att läsa din feedback och se till att vi gav dig en exceptionell hotellupplevelse under din senaste vistelse med oss. Vårt mål är att imponera på var och en av våra gäster och vi är glada att veta att vi lyckades i ditt fall.

Tack för att du valde Grand Sunset Princess att tillbringa dina semesterdagar med oss och vi är glada att veta att du skulle rekommendera vår utväg, hoppas vi har möjlighet att vara värd dig igen.

Varma hälsningar,

Omdömet skrevs 3 februari 2018 från mobil enhet

Ett underbart resort som har allt som önskar på en semester. Chill out är helt perfekt med läget på stranden. Avkopplande med fantastisk service och härlig musik. Jättegoda middagar med en fantastisk utsikt alldeles. I Karibiska havet. Tack till Neysi Diaz och Elda Trinidad för er superservice..

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Lotta L
Princess_RivieraMaya, Community Manager på Grand Sunset Princess All Suites Resort, svarade på det här omdömetSvarade 14 februari 2018

Kära Lotta L,

First of all, thank you for choosing Grand Sunset Princess som din destination för att njuta av din semester i Riviera Maya. Tack för sådana trevliga kommentarer, vi är glada att läsa att du kunde njuta av Chil Out-upplevelsen och en utsökt middag vid Karibiska havet.

Vi är stolta att veta att vår personal erbjöd utmärkt service, särskilt för Neysi och Elda, vi delar dina kommentarer så att de fortsätter att erbjuda utmärkt service.

Vi hoppas kunna få chansen att välkomna dig igen i Riviera Maya.

Omdömet skrevs 19 januari 2018

Stort och opersonligt hotell med stora avstånd. Stort och fint rum (större dubbelrum med stor balkong och jaccuzzi). Dock låg balkongen mot norr och på tredje våningen så den fick ingen sol alls. För de flesta rumskategorier finns det rum åt trädgården mot norr eller söder samt rum åt poolen mot norr eller söder. Rekommenderar rum åt trädgården om man vill ha det lite lugnare, samt åt söder om man vill ha lite sol. Dessutom inte rum på översta våningen om man vill ha sol på balkongen då den skuggas av det överskjutande taket. Badrummet var också fint och stort, dock avskärmas det av en skjutdörr och fönster med frostat glas, vilket gör att man väcker samtliga medresenärer om man behöver gå på toaletten på natten och tänder ljuset.
Rekommenderar inte bufférestaurangerna till middag, mycket hög ljuddnivå och långa köer till varm mat. Funkar dock mycket bra till lunch. Vill man ha lite lugnare frukost kan man välja de mindre frukostrestaurangerna vid poolområdet närmast stranden. Samtliga a la carte restauranger (förutom medelhavsrestaurangen Bocca) hade bra mat. Kan dock inte rekommendera vinet som ingick i all inclusive (varken rött, vitt eller rosé), vi köpte till annat vin på flaska varje kväll. Om man inte dricker upp hela flaskan kan man ta med den till rummet och ta med tillbaka till middagen nästa kväll. Dock är miljön i samtliga restauranger mycket stökig med betongväggar och klinker på golvet och inte någon ljuddämpning. Värst är de fyra restauranger som ligger vid poolområdet. Kan verkligen rekommendera Hacienda (Mexikansk mat), La Fleur (fransk gourmet) och Sushi-delen av Miso. Det finns dessutom enklare lunch/snacks i strandbaren, samt två olika vagnar vid två av poolområdena.
Det finns tre olika poolområden, men dessvärre är två av dem mycket stökiga med hög musik, lekar och annan underhållning samt onyktra vuxna människor som står i horder i poolerna med drinkar i händerna. Poolområdet närmast huvudbyggnaden är dock mycket lugnare då det inte finns någon bar där. Det finns gott om solstolar överallt.
Stranden är fin (gott om solstolar), men vattnet är ganska grumligt på många ställen och en del stenar. Rekommenderar badskor. Tag gärna en promenad en liten bit söderut så finns det en fin lagun vid en brygga där vattnet är fint och klart och vågorna mindre. Där och är också fint att snorkla.

Bodde här: januari 2018
Tack Mia E
Princess_RivieraMaya, other på Grand Sunset Princess All Suites Resort, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2018

Kära Mia E,

First of all, thank you for choosing Grand Sunset Princess som semestermål i Riviera Maya. För oss är dina kommentarer mycket viktiga eftersom de hjälper oss att förbättra. Vi är glada över att du har kunnat njuta av vårt kulinariska erbjudande. Vi delar dina kommentarer med vår Food and Beverage Manager för att förbättra kvaliteten på maten och service.

Vi arbetar på ett renoveringsprogram över hela hotellet, så vi vill gärna ge dig möjlighet att ta emot dig en gång till och visa dig våra förbättringar vid ditt nästa besök på Riviera Maya.

Omdömet skrevs 15 januari 2018 från mobil enhet

Vi har varit här i två veckor och är väldigt nöjda med hotellet och personalen. Vi valde deras Platinum-paket och ångrar det verkligen inte. Kan starkt rekommendera detta om ni planerar på att åka hit.

Vi är supernöjda med personalen i Platinum-baren, Sebastian, Lorena och Abdiel som har förgyllt vår vistelse här.

PS! Om ni har problem med att gå långa sträckor så tänk en extra gång om ni skall åka hit. Hotellområdet är ca 1km från Lobby (flest restauranger) till stranden. Från Platinum till stranden ca 200m.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Martin P
Princess_RivieraMaya, Community Manager på Grand Sunset Princess All Suites Resort, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2018

Kära Martin P,

Först och främst tack för att du valde Grand Sunset Princess som ditt semestermål. Vi är glada att läsa att du njöt av din vistelse hos oss och att vår personal, särskilt Sebastian, Lorena och Abdiel, gav dig en utmärkt service. Vi delar dina kommentarer, eftersom det motiverar dem att fortsätta erbjuda excellens.

Vi hoppas att vara ditt första alternativ att semestra i Riviera Maya.

Omdömet skrevs 21 december 2017

Väldigt bra hotell över lag och extremt stort. Sunset och riviera är spegelvända och i princip identiska. Hotellet har väldigt bra All inclusive mat, tänk på att lägga bokningarna av restaurangerna, men behöver man äta en dag på Buff'en är det inga problem; maten där är väldigt bra också och stort utbud.

Inte lika familjärt hotell som andra, då det är så stort men kanonbra utbud av mat, boende, träning, strand och pooler där det finns mängder med snacks och dricka.

Kan rekommenderas! Tänk på att det ligger ca. 15 min från Centrum PDC med taxi. Taxi enkelväg kostar 240 Pesos (ca. 120 SEK).

Tips för att välja rum: Deluxe-rummen har tillgång till pool från rummet.
  • Bodde här: november 2017, reste med familjen
1  Tack Emil S
Princess_RivieraMaya, Community Manager på Grand Sunset Princess All Suites Resort, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2017

Tack för att du tog dig tid och skrev en så trevlig kommentar om din semester på Grand Sunset Princess. För oss är det mycket viktigt att våra gäster är nöjda och vilade.
Vi ser fram emot din nästa semester med oss igen.