Omdömet skrevs 25 november 2015 från mobil enhet

Hotell med bra läge mellan stranden och Av. 5. Trots det centrala läget och byggarbetsplatser i närheten så var hotellrummet tyst, vilket var mycket positivt. Serviceinriktad och trevlig personal. Stort rum, välstädat och varje dag fanns ett nytt 'handduksdjur' på sängen, vilket var lite kul. I hotellobbyn fanns gratis vatten vilket är positivt. Frukosten var det vi var minst nöjda med, trist innehåll och märklig organisation.

Bodde här: november 2015, reste med familjen
Tack Sayonara42
Omdömet skrevs 12 april 2015

Vi fick ett rum utan balkong men med fönster mot innegården. Rent och fint, två dubbelsängar, kylskåp, tv, stort badrum. Det enda vi önskade var fler eluttag, vi fick dra ur tv-kontakten för att kunna ladda våra mobiler och surfplatta. Trevlig personal och centralt läge, ändå inte mycket ljud på natten när man skall sova.

Tips för att välja rum: Rummen högst upp vid poolen är verkligen toppen, då har man uteplats.
  • Bodde här: april 2015, reste som ett par
Tack Marie_kson
Omdömet skrevs 10 februari 2015 från mobil enhet

Äldre hotell, men mycket fräscht och välstädat. Ligger mycket centralt men samtidigt nära till stranden. Party och hög musik hela natten fram till kl fem på morgonen. Är man känslig för ljud bör man ha öronproppar. Väldigt glad och hjälpsam personal. Frukosten helt okej, men finns andra bättre alternativ i närheten. Inga egna solstolar man får söka sig till olika beach Clubs. Hotellet samarbetar med några sådana men dessa gillade vi inte, för mycket folk och fest. Vi kan rekommendera wah wah som var mer avslappnat.

Bodde här: januari 2015, reste som ett par
Tack Qvistarna
Omdömet skrevs 28 maj 2014

Ligger perfekt mellan huvudshoppinggatan 5:e avenyn och havet. Bara några steg från fullt ös till lugn och ro. Mycket trevlig personal. Godaste kaffet i Mexico och en god frukost. Rent och välstädat. Fin pool och solterass på taket med bra utsikt. Fina men enkla rum. Snyggt hotell. Gratis vatten som du fyller på själv i flaska. Gratis värdefack och bra wi-fi.

Tips för att välja rum: Rummen högst upp är fina.
  • Bodde här: mars 2014, reste med familjen
Tack Eva N
Omdömet skrevs 25 mars 2014

Hotellet ligger precis som de flesta i centrala Playa del Carmen på andra våningen på en tvärgata mellan 5th street (gågatan med alla affärer och restauranger) och stranden.
Byggen pågår på gatan, arbetstiderna tycks vara 7 - 17. Vi hade rum med balkong mot ett av byggena. Tack vare att det var välisolerat så hörde vi inget av utelivet, bygget eller biltrafiken. Vi kunde dock inte använda balkongen. Den var knappa 2kvm och väldigt smutsig av byggdamm mm.
Rummen var ordinära, välstädade. Sängen var stenhård men vi fick, efter att ha sagt till om det, en ca 2 cm tjock skumgummimadrass. Det fanns ingen gardrob, bara en byrå och sängbord. Depositboxen var tillräckligt stor för att få in en bärbar dator.
Det finns AC på rummet men den låter väldigt mycket men är också väldigt effektiv.
Nycklarna till rummet och depositboxen var ett skämt, jättesmå och hur lätt som helst att bryta sig in i. De ville att man lämnade in nyckeln när man gick ut men hade inte koll på vilka vi var trots att vi bodde där en vecka så de kan lämna ut nyckeln till vem som helst bara man uppger ett rumsnummer.
Städning varje dag.
Det är många och ganska höga nivåskillnader på hotellet som man måste passera så även om det finns hiss så är det inte handikappanpassat.
Poolen ligger på taket, är ca 80 cm djup. Det finns solstolar på taket men inga parasoll och knappt ingen skugga. Utsiken är över hustak.
Frukosten bestod av kaffe eller the, en smörgås, en bulle eller wienerbröd, färsk frukt, två olika sorters youghurt, lite olika sorters flingor och nötter, ett par olika sorters juice (ej färskpressad). Frukosten ingick i priset.
De ville ha full betalning vid inkomst. Vi förhandlade så vi fick betala 50% vid ankomst och 50% när vi åkte.
Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam och kunde prata engelska. Receptionen var bemannad dygnet runt.
Hotellet har ingen egen sandstrand och inte heller några egna solstolar. De rekommenderade stranden Mamaris ca 2 km därifrån. Man köpte en biljett på hotellet (6 dollar för två solstolar och ett paraply) men de kunde inte garantera att det fanns någon plats. Stranden närmast hotellet och ca 2 km åt vardera håll var totalt värdelös. Ca 2-3 m bred och full av kapsyler och glas, stora stenar med slemmiga alger och där det inte var det så blev det ganska snart djupt. Det var fullt av barer som erbjöd solstolar och parasoll mot en deposition av oftast 200 pesos. Om man handlade för motsvarande summa så fick man depositionen tillbaka. Nackdelen var att barpersonalen hela tiden trugade på fler varor. Om man inte ville ha solstol eller parasoll så gick det bra att ligga på stranden då den var offentlig.

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
1  Tack Maggan K