Omdömet skrevs 4 mars 2017

Rummen är jättefina med sköna sängar och flera olika kuddar att välja mellan, dock var städningen kanske inte helt ok. Sänggaveln var inte dammad på ett bra tag. Städningen för övrigt var jätte bra, de kommer in flera gånger per dag och byter handdukar. De fyller på minibaren varje morgon med nytt vatten, dricka, öl etc. AC är bra, och WiFi är helt acceptabel. Servicen på hotellet kan man verkligen inte klaga på, de var hur hjälpsamma som helst. Restaurangerna har jättegod mat, buffén i restaurangen Spice är verkligen bra. Men när man bokar rum eller får rummet se till att inte hamna från 123 till ca 135, då de parkerar stora bussar utanför som står på tomgång flera gånger per dag. Det gick inte att sitta ute på balkongen då de stod utanför. Poolområdet är underbart, dock förväntar (eller det märks att du får lite sämre service) sig servitörer/servitriserna sig lite dricks om de gått och hämtat dricka i baren. Hotellet ligger alldeles bredvid 5:e avenyn, gatan med otroligt mycket affärer och liv och rörelse. Hotellet skulle ha fått fullpott om inte bussarna stått utanför och brumat . Ett hotell som vi gärna återvänder till igen men i ett annat rum än mot gatan.

Tips för att välja rum: Välj inte ett rum från 123- ca 130-135, då det står flera Bussar där under dagarna på tomgång
Tack Åsa E
Lynn D, Gerente på Hilton Playa del Carmen, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2017

Kära Åsa E,

På uppdrag av all personal vid The Royal Playa del Carmen, vill vi uttrycka vår tacksamhet för vistas på hotellet och ger oss förmånen att tjäna dig. Vi är mycket glada över att veta att du verkligen planera din senaste vistelse på vår resort.
Vi vill också tacka för att du tog dig tid att dela dina kommentarer.
Vi kommer att älska att ha dig tillbaka med oss.

Omdömet skrevs 1 mars 2017

Vi kom precis hem från vår smekmånad och vi spenderade två underbara veckor på The Royal. Vet inte riktigt vart man ska börja beskriva detta hotell - det var excellente (med mexikansk dialekt). Första kvällen när vi anlände tillbaka till rummet efter restaurangbesök på resorten hade vår städerska tappat upp ett bad i vår jacuzzi och tänt ljus i vårt rum, vi kändes oss så bortskämda. Underhållningen på hotellet i form av dansklasser vid poolen, skumparty, volleybollturneringar, bingo, gissningstävlingar, dansuppvisningar med mera höll mycket hög standard och höll oss upptagna mest hela tiden! Stort tack till Eduardo, Moto, Sergio & Challi - semestern hade inte varit densamma utan er.! Extra tack till Eduardo för alla trevliga diskussioner och samtal. För dig som vill ha det lite lugnare finns en "tyst" pool där man kan hänga utan musik och underhållning. Vid poolen kom drinkarna serverade till din plats och du kunde även få solglasögonen putsade! Stort tack till Vicenta & Yolanda som med sina härliga leenden gjorde poolhänget till en mycket trevlig upplevelse.Vi rekommenderar er att äta frukost på Spice, där du kan få alltifrån sushi, frukt, ägg, bacon, juicer och vår favorit, pannkakor där vi fick hjälp av underbara Lisbeth! Sitt där du får service av Luciano Guzman eller José Garcia, de är fantastiskt serviceminded och redan innan vi satt oss visste de vilken dryck vi önskade till maten.
Vi rekommenderar middag på Maria Marie som hade utsökta kötträtter. Gymmet är just nu under konstruktion men de har byggt upp ett provisoriskt i en av salarna de har, vilket är det enda vi som är lite galna i att träna har att klaga på!

Jag och min man kommer framöver att rekommendera alla våra vänner att åka till The Royal och vi försöker redan nu (10 timmar efter hemkomst) planera vår nästa resa till PDC och The Royal. Tack för en fantastisk tid!

Tips för att välja rum: Sea-view mot stora stranden så du kan se de magiska soluppgångarna.
Tack SarahUsberg
Lynn D, Gerente på Hilton Playa del Carmen, svarade på det här omdömetSvarade 3 mars 2017

Kära SarahUsberg,

Tack så mycket för att ta sig tid att dela med oss din underbara recension! Det gör oss så glad att veta att du hade en fantastisk semester med oss.
Vi vill också tacka er för att bevilja oss möjlighet att vara värd dig.
Vi hoppas att se dig för din nästa semester så att vi kan skämma bort dig här på "din home away from home".

Omdömet skrevs 22 februari 2017

Superfint hotell, väldigt rent och fräscht. Servicen på topp och allt fixar dem med ett leende. Fantastisk god mat på restaurangerna och det märks att dem är väldigt noga med renlighet och hantering. Kan inte klaga på något annat än allt oväsen vid stora poolområdet. Det spelas hög musik och är aktiviteter nästan hela tiden. Kommer många grupper med medelålders amerikaner som super, gapar och är jättefulla i poolområdet. Väldigt förvånande och man undrar vilken målgrupp hotellet riktar sig till egentligen. Gäster tog med egen musik till poolen så ibland hörde man musik från tre olika håll. En dag var det skumparty!? Vi valde ett hotell med åldergräns men frågan är om det inte varit lugnare på ett familjehotell.

Tack Mirre70
Lynn D, Gerente på Hilton Playa del Carmen, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2017

Kära Mirre70,

Vi verkligen uppskattar din recension, är det verkligen trevligt, och gör känner oss mycket stolta över vår vackra egendom !! Tack än en gång, hoppas vi att du kommer tillbaka och njuta av en gång för alla våra tjänster!

Omdömet skrevs 1 februari 2017

Bekväma och rymliga rum och sviter. Rent och fräscht överallt! Många restauranger att välja bland och fantastisk god mat överallt! Mycket trevlig och serviceminded personal, från städerskor och serveringspersonal till receptionen! Gott om pooler och nära till sandstranden! Det var den bästa all-inclusiveresort vi någonsin bott på!

Tips för att välja rum: Beachfront walk-out juniorsviten med pool direkt intill uteplatsen passade oss utmärkt.
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack ladyruth51
Lynn D, Gerente på Hilton Playa del Carmen, svarade på det här omdömetSvarade 2 februari 2017

Kära ladyruth51,

Tack så mycket för din fantastiska översyn! Vi är mycket glada över att höra att det var en stor upplevelse för dig och du haft våra anläggningar.
Vi hoppas att vi kan få äran att välkomna dig en gång mer här hemma hemifrån!

Omdömet skrevs 28 september 2016

Servicen är helt otrolig, Dem putsar solglasögonen när du ligger och slappar med en drink i poolen och efter ett par dagar vet dem vilka favorit drinkar du föredrar och serverar dom bara du får ögonkontakt med dem.
Det är kvalitetsunderhållning varje kväll och vill du vara med på lite vatten gympa så finns det att tillgå varje dag i stora poolen.
Vill du lära dig dyka så har dem en dyk-pool med lärare också...
Beachvolleyboll, modeuppvisning och live band som spelade gjorde att vistelsen var total på hotellet.
Dessutom fanns det en massa faciliteter som gym, bastu, spa och snackbar.
Det enda som tog ner intrycket var den urusla stranden med sjögräs och definitivt inte bilden vi hade av en playa i caribien. Längs med beachen mellan hotellen finns en jätteful betongmur.
Det var röd flagg på stranden våra två veckor men om du trotsade rödflaggen var havet helt underbart varmt och skönt, Du ser var du vågar gå i.
Trots den dåliga stranden så skulle vi åka tillbaka hit bara för att hotellet verkar förstått att erbjuda den bästa poolmiljön du kan tänka dig.
Vi åt frukost på Spice och det var helt okej medans middagen intogs oftast på Asian som serverade en fantastisk mat.
Rummet vi bodde i var en juniorsvit i markplan med utsikt mot pool och med begränsad havsutsikt.
Det var vår första resa till Mexiko och våran sinnebild av romantisk strand med vajande palmer grusades direkt medans klimatet, hotellet och dom trevliga människorna gjorde vistelsen till en underbar upplevelse.
Vi åkte december 2015 och nästa resa är redan beställd 2016 till Mexiko

Tips för att välja rum: Ett rum mot poolen då det är mycket aktiviteter där som är underhållande
  • Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack ensammalt
Lynn D, Gerente på Hilton Playa del Carmen, svarade på det här omdömetSvarade 29 september 2016

Kära ensammalt,

På uppdrag av Kungliga Playa del Carmen personal och jag vill vi ta tillfället i akt att tacka dig för en sådan stor kommentar. Vi verkligen uppskattar din underbara översyn, är det verkligen trevligt, och få oss att känna sig mycket stolta över vår vackra egendom !!
Det kommer att bli en ära att ha möjlighet att vara värd dig igen inom en nära framtid.