Omdömet skrevs 15 februari 2017

Jag har varit i Mexico på all inclusive hotell sju gånger och detta levde inte upp till förväntningarna. Då detta hotell varit det dyraste vi bott på. Bufférestaurangerna
var litet utbud och samma både lunch och middag. De andra restaurangerna höll inte heller den klassen jag hade förväntat mig. Hotellet för övrigt börjar bli slitet och borde sänka priset.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack NorthStar401577
Omdömet skrevs 5 december 2016

Precis hemkommen från Mexico & Iberostar Tucan. Längtar redan tillbaka. Fantastiskt ställe att bo & spendera sin semester.
Ett särskilt tack till all personal som var underbara på alla sätt. Underhållningsteamet hittade på roliga saker varje dag & gjorde det lilla extra.
Mexico som helhet är ett mycket bra resmål. Vi kommer gärna åka tillbaka.

• Bodde här: november 2016, reste som ett par
2  Tack Per N
Omdömet skrevs 1 april 2016

Superfint All inclusive-hotell med allt man kan önska sig. Stor pool, fantastiska bufféer både till frukost, lunch och middag! Precis vid den breda fina stranden, rent och fint på stranden. Massa olika aktiviteter att delta på.
En liten taxiresa från centrum, ca 50 sek (90 pesos).

Mysig atmosvär på hotellet med djungel, massa exotiska djur, vattenfall, damm med flamingos m.m.

Romario på lunchbuffén var den bästa och gulligaste servitören vi haft!

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack mikiz_90
Omdömet skrevs 26 februari 2016

Jag och min pojkvän bodde på detta hotell en vecka i februari. Hotellet ligger i Playacar, ca 3 km från Playa Del Carmen, tog ca 30 min att gå och endast ett fåtal minuter med taxi (kosta 100-150 pesos enkel resa). Ett litet centrum finns i Palaycar med bl a Starbucks och andra småbutiker. Iberostar besår av två delar, Tucan och Quetzal, hotellområdet består av mycket växtlighet och en del vatten (runt om restauranger) vilket kan generera en del mygg. Många olika typer av vilda djur finns, påfåglar, leguaner, agutis, apor och näsbjörnar. Relativt dåligt upplyst på kvällen. Det finns små butiker med solkräm mm. Rummet vi hade var rymligt och fräscht med riktigt sköna sängar och bra badrum. Vi hade all inclusive och fick utnyttja minibaren obegränsat, fanns dock bara dricka i den, inget snacks alls. Roomservice ingår. Maten på bufférestaurangerna var bra och magen var alltid mätt efteråt. Frukosten var kanon. A la carté restaurangerna vi var på var sämre (hade tre bokningar på en vecka), vi har på den japanska, mexikanska och steak houset, inte ett dugg imponerad av någon av dem. Vid stranden fanns obegränsat med dricka, kul- och mjukglass och annat snacks såsom hamburgare, tacos mm. Bra underhållning på kvällarna anordnade av ”Star friends”, många aktiviteter dagtid såsom Zumba, Coco Bongo och skumbad. Stranden är ren och fin med ganska stora vågor emellanåt, gratis solstolar och parasoll för gästerna. Hotellets personal gick runt mellan stolarna och erbjöd något att dricka, vilket uppskattades. Personalen var mycket trevlig och bra på engelska. Tennisbana, gym och spa finns. Vi är mycket nöjda med såväl hotellet som vår resa.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
2  Tack Amanda M
Omdömet skrevs 14 januari 2016

Fint och rent all-inclusive hotell med egen strand. Väldigt amerikanskt med mycket aktiviteter. Vi bodde i en juniorsvit med havsutsikt och det var ett bra val då dubbelrummen låg med trädgårdsutsikt. Mitt i hotellområdet fanns en djungel med djur, vi tyckte att det luktade lite djurpark på hela hotellområdet. Flera stora bufférestauranger, välj att äta på de som låg vid receptionen, bättre utbud och trevligare miljö. Flera al a carte restauranger som bokas direkt vi ankomst, svårt att få bord annars. Stort poolområde och fin strand. Mycket aktiviteter som "lekledare" höll i, för mycket för vår smak och det var ibland svårt att undvika. Bra mat, rent och hög servicenivå. Vi kunde inte hjälpa att vi ändå kände det som att det var lite opersonligt. Passar familjer som reser med mindre barn eller tonåringar, undvik om ni reser enbart vuxna och inte vill bli aktiverade hela tiden.

Tips för att välja rum: Välj juniorsvit med havsläge
  • Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Ullis63