Pelicano Inn
The Royal Playa del Carmen(Playa del Carmen)
Bookit.com
  • Frukost ingår
Petit Lafitte(Playa del Carmen)
Melia.com
Official Hotel
  • Fri parkering
Fairmont Mayakoba(Playa del Carmen)
Orbitz.com
  • Precis vid stranden
HotelsClick
  • Frukost ingår
Rosewood Mayakoba(Playa del Carmen)
  • Fri parkering
Grand Velas Riviera Maya(Playa del Carmen)
1 362 US$
Bookit.com
Omdömet skrevs 16 januari 2018 från mobil enhet

Jätte bra service och rolig och skämtsam personal. Ser lite slitet ut men det är väldigt bra. Jag är supernöjd! Enda nackdelen är att internet är inte det bästa och man blir ofta utkastad från det och får ansluta igen.
Men i allmänna utrymmen fungerar det.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Liv S
Omdömet skrevs 30 juli 2017

Ett enkelt hotell men ändå bra. Det allra bästa är att det ligger mer eller mindre mitt i stan och det ligger på stranden. Helt OK att äta lunch där och service på stranden med dryck. Skulle definitivt kunna tänka mig att bo där igen.

• Bodde här: november 2016, reste med vänner
Tack Tove M
Omdömet skrevs 5 juli 2017

Centralt & enkelt hotell i Playa del Carmen , med bra läge nere vid stranden & grön och fin innergård . Där allt går ut på att lämna dricks ! Vi hade förbetalt för frukost ( vilket innebar 1 kopp kaffe 2 torra brödskivor m marmelad+1 glas apelsinjuice ) . Vi försökte beställa till ostskivor / yougurt / äppeljuice för frun har känslig mage men det gick inte . Lämnade man inget dricks för frukosten trots att man betalt den redan . Kunde de ta ända upp till 1 timma nästa dag . Vi hade betalt extra för ett rum med havsutsikt . Utsikten var de inget fel på , men skräpig strand /vatten och sprutor i sanden på morgonen . Diverse skumma typer som smög omkring både dag & kvällstid .Grannen blev rånad på handväskan och fick sina glasögon förstörda mitt på blanka em precis utanför hotellingången . De hade vakt vid stranden dygnet runt .Vi bodde på plan 2 hörn.lgh 201 ,med balkong mot havet . Vi var utan varmvatten hela tiden , trots påpekan 5-6 gånger . Sista 4 dagarna så lämnade vi inget dricks på sängen & blev då utan toalettpapper . Går ni till vänster 700 m rakt upp , så har ni en stor Walmart affär till höger där allt går att handla . Från bildäck till mat . Så funderar ni på att åka till Mexiko tänk då på att allt går ut på att lämna dricks , ni bör också veta att Playa del Carmen är ingen liten lugn fiskeby utan en storstad . Tidigt på morgonen kunde man se Pelikaner & tvättbjörnar ,nere på stranden utanför hotellrestaurangen .

Tips för att välja rum: Rum 201 pangläge med havsutsikt , utan varmvatten .
  • Bodde här: december 2016, reste som ett par
2  Tack Dittling
Omdömet skrevs 15 februari 2017 från mobil enhet

Ett enkelt hotel med bra läge, fick ett rum på markplan med terass mot trädgården, det var bra. Hotellet ligger precis på stranden och femte avenyn några meter bort. Köpte till frukost men det skulle jag inte göra om jag åker dit igen. Ingen frukost som man får ta själv utan fem olika alternativ att välja på. Trevlig personal.

Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Tack Catarina H
Omdömet skrevs 2 februari 2017 från mobil enhet

Hotellet har ett bra läge så då var det klart med det positiva
Incheckning fungerar urdåligt
Internet under all förväntan man blir bara trött
Solstolar slitna trög personal på stranden
Ingen städning av stranden.
Över allt så ligger ett brummande ljud som låter som ett dåligt lager i fläkt
Resturangen granne med hotellet spelar ting hause musik till kl 0100

Bodde här: februari 2017