“Fantastiskt mysigt!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Mahekal Beach Resort
Rankad som nummer 29 av 215 hotell i Playa del Carmen
Omdömet skrevs mars 25 2016

Mahekal ligger i en mer stillsam del av stranden som annars är ganska packad med folk, precis i höjd med början av gågatan 5 Ave. Perfekt läge med andra ord. Personalen är toppen, maten underbar, stranden fin, inga mygg (åtminstone inte i februari). Dessutom snabb wifi i hela området.
Vi bodde i ett "ocean view"-rum en trappa upp nära deras spa. Enkelt men gemytligt. Att det varken finns tv eller kylskåp på rummet gjorde absolut ingenting.
Av andra recensioner att döma bör man kolla innan man bokar datumen att Mamita's Beach Club en bit ner på stranden inte planerar musikfestival de aktuella datumen. Då kan det bli högljutt.

Lite blandade prisexempel från feb 2016 (100 pesos = 46 SEK):
Taxi från flygplatsen i limo via Playdelcarmenainfo 63 US-dollar, 550 kr
Utflykt till Chichen Itza, en cenote 500 kr per man inkl mat, guide och inträde. Från kl 8.00-20.00.
Taxi inom centrum 30 pesos ca 10 minuter
Taxi heldag till Tulum, El Paraiso och Grand Cenote: 1 800 pesos + p-avgifter 150 pesos = 900 kr totalt
Corona och Sol på hotellet: 58 pesos, 27 kr
Öl i butikkedjan Oxxo: 15 pesos, 7 kr
Öl i bar på 5 ave: 45 pesos
Cocktails: hotellet 95-130 pesos, 44 kr-60 kr, samma på stan
Pasta på 5 ave: 160 pesos

Tips för att välja rum: Varje bungalow har två plan. Vi bodde en trappa upp vilket jag rekommenderar. Trevligt med lite utsi ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
2  Tack Christina N

Omdömet skrevs februari 28 2016 från mobil enhet

Mysigt, lugnt och fint hotel med oerhört trevlig personal. Magiska luncher på fuego och las olas, precis vid stranden. Underbara hängmattor på terassen. Ligger vid den lugnare delen av den annars ganska intensiva stranden i playa del carmen. Fina, fräscha poolområden. Varje gång vi kom tillbaka till hotellet efter en utflykt till annat område kändes det som att vi kom hem.

Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack MalinMB
Omdömet skrevs januari 11 2016 från mobil enhet

Härligt hotel vid stranden på playa del Carmen, nära kul shoppingstråk med bra restauranger och caféer. Hotellet ligger nära många utflyktsmål, de flesta endast 10-20 min med taxi. Bra pooler på hotellet, fräscha rum, god mat, fin strand och trevlig personal.

Bodde här: Januari 2016, reste med familjen
1  Tack TGustafsson
Omdömet skrevs januari 9 2016

Hotellet ligger lite i utkanten utav Playa del carmen vilket passade mig perfekt. Trots att hotellet egentligen är ganska stort så upplevs det ändå personligt och mysigt. De har flera områden med mysiga palapas, vilket är skönt att slippa höghus-hotellen. Trots att hotellet ligger i denna livfulla stad så är det ett skönt lugn och man känner inte alls av folkmyllret som ligger på ett behagligt avstånd på ca 3 min promenad upp till huvudgatan. Mittemot hotellet, på en sidogata finns det en liten minimarket och några restauranger vilket är bekvämt om man inte orkar höra på alla tjatiga indragare på huvudgatan. Eftersom det ligger i utkanten är det lite lugnare på stranden precis vid hotellet vilket är väldigt skönt.
Hotellet är så snyggt i inredning, det är modernt och otroligt rent. Och då är jag superpjåkig med sådant. Det städas flera gånger per dag och de har tom vattenfallsduschar ute i gångarna i trädgården (love it).
Rummen var jättefräscha och ingen fukt i lakan vilket det var på alla andra hotell vi bodde på i Mexico. Sängarna var jättemjuka och hade stora fluffiga kuddar. På rummen erbjöds det tom ekologiska myggmedel och rengöringsprodukter, som även fylldes på vid behov. Produkterna var riktigt bra.
Personalen har en otroligt hög servicenivå och kommer fram och pratar och ser hela tiden till att man är nöjd och har det bra.
Maten var toppen, vi valde att äta frukost och tog lunch istället för middag. Frukosten ändrades varje dag och bland annat erbjöds enchilladas, färsk frukt, smoothies, omeletter, hälsojuicer m.m. Det var lätt att antingen äta hälsosamt eller lyxa till det och var onyttig om man hellre ville det. Lunchen fick man välja från menyn och det var främst mexikansk mat men även lite sallader, hamburgare osv. Men det mexikanska var supergott och personalen finns alltid ett steg bak stolen om man behöver något.
Poolen var fräsch och man får handdukar på plats. Det finns även en jacuzzi som är uppvärmd som är otroligt skönt att ligga i och titta på havet.
Sammanfattningsvis har jag nog inget att klaga på - och då är jag en gnällig - så detta hotellet är toppen

• Bodde här: November 2015, reste som ett par
2  Tack Jennie L
Omdömet skrevs januari 11 2015 från mobil enhet

Vackert beläget hotell med trevlig personal och goda drinkar. Varning dock för att åka i januari eller påsk då musiken dånar så man ej kan sova. Maten är helt OK, quinta avenida finns för de som vill shoppa samt stort utbud av restauranger. Solstolar vid stranden ingår.

Bodde här: Januari 2015, reste som ett par
3  Tack Christian M
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Playa del Carmenhotell
Nr 20 av 215 i Playa del Carmen
1 679 omdömen
0,9 km bort
El Taj Oceanfront & Beachside Condos Hotel
El Taj Oceanfront & Beachside Co ...
Nr 43 av 215 i Playa del Carmen
1 427 omdömen
0,5 km bort
Grand Hyatt Playa Del Carmen Resort
Grand Hyatt Playa Del Carmen Res ...
Nr 41 av 215 i Playa del Carmen
2 124 omdömen
0,3 km bort
Live Aqua Boutique Resort Playa del Carmen
Live Aqua Boutique Resort Playa ...
Nr 25 av 215 i Playa del Carmen
615 omdömen
1,3 km bort
The Carmen Hotel
The Carmen Hotel
Nr 11 av 215 i Playa del Carmen
535 omdömen
Visa priser

Besökt Mahekal Beach Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Mahekal Beach Resort

Adress: Calle 38, Entre Avenida 5a y Zona Federal Maritima, Playa del Carmen 77710, Mexiko (Tidigare Shangri-La Caribe)
Telefonnummer:
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Playa del Carmen
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 12 av Familjehotell i Playa del Carmen
Nr 20 av Spahotell i Playa del Carmen
Nr 23 av Strandhotell i Playa del Carmen
Nr 24 av Lyxhotell i Playa del Carmen
Nr 30 av Romantiska hotell i Playa del Carmen
Prisklass: 1 917 kr - 4 074 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Mahekal Beach Resort 4*
Antal rum: 196
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Mahekal Beach Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Mahekal Beach Hotel Playa Del Carmen
Shangri La Caribe Hotel
Shangri La Caribe Playa Del Carmen

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?