“Missa inte på Isla Mujeres”
Omdöme om Punta Sur

Punta Sur
Boka i förväg
Mer information
109,00 US$*
och över
VIP-pass till Parque Natural de Arrecifes ...
Rankad som nr 3 av 51 saker att göra i Isla Mujeres
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Min favorit på Isla Mujeres. Väl värt den låga entré avgiften. Missa inte att det går att gå ner längst klipporna på sydligaste spetsen. Personligen gillade jag de udda statyerna då jag gillar att fota och de tillförde mycket till bilderna, men det är ju en smaksak.

Tack Linnea86

Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Vi åkte hit med vår golfcart vid solnedgången och det var så vackert! Rosa himmel och wow-faktor. Går att gå på stigar längs med havet också vilket rekommenderas. Det här får man inte missa! Hört att soluppgången ska vara ännu finare, men vi är inte så morgonpigga av oss tyvärr ;)

Tack Jessica S
Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Vi hyrde golfbil och tog Odd runt Isla Mujeres. Stannade bla vid Punta Sur. Här ser man den ”ruffa” delen av ön, härliga vyer och stora vågor som slås mot klipporna. Vi betalade en liten slant för att titta på majaruinen. Det var en härlig upplevelse, speciellt att gå promenaden längst klippväggarna. Rekomenderas!

Tack Anenettan
Omdömet skrevs 12 februari 2018

Hyr en golfbil och åk hit :) Ett måste på er resa till Isla Museers. Betala inträde och gå ut till udden och njut av havets kontrast till klipporna och himlen. Här får ni se och njuta av naturens vackra kraft när vågorna slår mot klipporna. Har ni tur kan ni få sen en ödla eller två som klättrar runt bland klipporna. Ta sedan en drink, öl eller måltid innan ni går därifrån så att ni verkligen får njuta av utsikten. OBS! Serveringen kräver inget inträde, så vill ni inte gå runt så kan ni bara sätta er och ta något att dricka eller äta och njuta av utsikten istället.

Tack Emma S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 februari 2018 från mobil enhet

Finaste platsen på Isla Mujeres. Vacker och mäktig utsikt över havet när det slår mot klipporna. Många roliga gångar för barnen att springa på, grottor att utforska och ödlor att titta på. Skulpturerna var inte särskilt välskötta däremot.

Tack Andrea84G

Resenärer som tittade på Punta Sur tittade också på

Isla Mujeres, Quintana Roo

Besökt Punta Sur? Berätta vad du tyckte!