“Jordens åttonde underverk”

Rankad som nr 1 av 17 saker att göra i Chichen Itza
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Badrum, Aktiviteter för små barn, Mat finns att köpa, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 25 april 2018

Efter sju andra tempel från olika dynastier kan ett åttonde bara vara en upprepning. Inte denna dock. Imponerande upplevelse och berättelserna från en insatt guide gjorde besöket extra intressant. Ett måste om man är i närheten.

1  Tack 718erik

Omdömet skrevs 2 april 2018 från mobil enhet

Var verkligen en speciell plats. Man lärde sig mycket nytt. Mäktigt att va på en plats med så mycket historia. Guider är mycket kunniga. Väldigt varmt när vi var där. Vi hade med paraply och det var vi glada över. Rekommenderar starkt. Dock får man vänta sig att bli runt dragen på diverse andra saker som kanske inte är lika intressant. Brukar vara så med runt resor i mexico.

Tack mobergdanne
Omdömet skrevs 28 mars 2018

Kom tidigt på morgonen innan det blev kö. Mycket turister kommer hit.
Hade en mycket bra guide som berättade om byggnaderna och hur Mayafolket levde här om deras kultur, religion och historia. Intressant!

Tack susanneb149
Omdömet skrevs 22 mars 2018

Vi bokade en utflykt via resebyrån TUI.
Tidig avresa 06.00 från hotellet så ta med något att äta till frukost.
Vår norska guide Siv berättade under resan om Mexico, hur man lever här idag och om Mayakulturen.
Efter ett kortare fikastopp så kom vi fram till området och Siv ledde oss runt berättade om vad Mayafolket använde platsen till. det fanns tid till att handla av alla suvenirförsäljare, handla gärna utanför entrén det är mycket billigare. I turen ingick också ett besök i en nutida mayaby med lunch och bad i en cenote.
En dyr heldagsutflykt som helt klart var värd varje krona

Tack 504staffanp
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 12 mars 2018 från mobil enhet

Vår guide var väldigt påläst och duktig i ämnet. Men jag vill läsa mer om Chichén Itzá när jag kommer hem, spännande historia. Roligt att besökt platsen men kommer inte att göra det igen.

Tack Stina6601

Resenärer som tittade på Chichén Itzá tittade också på

Chichen Itza, Yucatan

Besökt Chichén Itzá? Berätta vad du tyckte!