“Når inte upp till fem stjärnor ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi
Rankad som nummer 5 av 111 hotell i Ao Nang
Omdömet skrevs augusti 9 2017 från mobil enhet

Vackert beläget men naturen inpå knuten. Ligger något otillgängligt då man får ta båten eller gå en ganska jobbig tur till Ao Nang. Rummet höll inte samma klass som resten av hotellet - hade en kackerlacka på rummet samt smuts, fläckar och hårstrån. Svart mögel i duschen. Påtalade detta och fick byta rum - även detta hade mögel i duschen. Fick ständigt ringa och be om mer papper eller handdukar. Fanns även en kackerlacka i gymmet. Mycket nivåskillnader och tungt att gå i värmen. Blev magsjuk men ingen läkare fanns på hotellet, enbart en än sjuksköterska som ville ge antibiotika (vilket inte en sköterska får förskriva). Maten var oftast av god kvalitet. Blev attackerad av apor vid ett tillfälle.

Hotellet lever tyvärr inte upp till mer än en stark trea på grund av alla brister. Bodde sedan på Marriott i Khao Lak som hade en helt annan nivå!

Bodde här: April 2017
Tack Silverviol
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade augusti 10 2017

Dear Silverviol,
Thanks for your (translated) comments. I am delighted to read many positive experiences but I am sorry to read the negative ones too. It should be noted cockroaches, little lizards and Monkeys etc are apart of being in a National Park in a Tropical Climate). We will continue to improve our short comings and with constructive feedback, this will help.
Thank you Darren

Omdömet skrevs april 14 2017 från mobil enhet

Fantastiskt ställe med enormt proffsig personal. Vi hade en svit, fantastisk balkong/terass och otroliga rum. Fantastisk frukost och tillgång till "the club" med frukost o afternoon Tea och drinkar på kvällen.
Fantastiska pooler och otrolig personal
Inget fingerande wi-fi dock - samma alla gånger vi är här, alltid något fel ...

Bodde här: April 2017, reste med familjen
Tack Lisa E
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade april 16 2017

Sawasdee Lisa E,
Greetings from Centara Grand Resort and Villas Krabi.
Thank you for taking the time to provide a review on Trip Advisor.
I am delighted you enjoyed your stay however apolgise for the issue you expereinced with wifi. Our system is undergrading this May we should eradicate the system inconsistencies. We hope to welcome you back again.
Safe Travels, Darren and team

Omdömet skrevs mars 11 2017

Vår upplevelse bo Centara överträffade våra förväntningar med råge! Super god frukost, underbar pool med havsutsikt och den bästa stranden i Ao Nang. Dessutom att få bo mitt i naturen med vilda apor och veraner måste anses unikt i sig! Vi kände oss hemma från dag 1 och tack vare hotellet så var det med oerhörd vemod vi lämnade 14 dagar senare. Alla i personalen är så fina och tillmötesgående och det märks att de trivs och älskar sitt jobb! Hotellrummen är helt fantastiska med stora ytor för badrum och sovrum, lyxigt! Balkongen med utsikt över havet och naturen gör också sitt för helheten. Visst att det ligger insprängt i bergen och med Monkeytrail som enda promenadmöjligheten men det gjorde oss absolut ingenting! Dessutom finns bra förbindelser med båtar in till Ao Nang för bara 100 Bht. Enda anledningen till att vi skulle åka tillbaks till Ao Nang är för Centaras skull. Kort och gott ett paradis mitt i naturen!

• Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
1  Tack Mentor R
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade mars 12 2017

Dear Mentor R,
Thank you for taking the time to provide a review on Trip Advisor. I have had your review translated and I am pleased to read you enjoyed your stay.We hope to welcome you back in the near future. Safe Travels, Darren and team

Omdömet skrevs februari 8 2017

Vi besökte hotellet två veckor under 2015 och två veckor 2017 - båda tillfällena i januari.
Hotellet ligger på en egen strand, som enligt mitt tycke är en av Krabikustens vackraste och man tar sig dit med taxi från flygplatsen i Krabi (ca 30 minuter) och båt från Nopparathara-hamnen (ca 10 minuter).

Fantastisk personal, bra service och överjordiskt vacker miljö. Rummen är stora och välstädade,med sköna kingsize-sängar, poolen gigantisk och bra tillgång till sköna solstolar. Stor och fräsh frukostbuffé. Höjdskillnader på hotellet som inte lämpar sig för rörelsehindrade personer.
Restuarangerna OntheRocks, Suan Bua och Lotos Court är av högsta klass. Servicen hos hotell- och restaurangpersonal är toppen.

Litet minus för det rika djurlivet (apor, ödlor, ormar) som kommer på köpet.

Man når Ao Nang via en liten promenad över berget, s.k. Monkeytrail som tar ca 15 minuter. Krävande gång med ca 450 trappsteg, dock upplyst och bekvämt.

Sammantaget ett utmärkt hotell som jag varmt rekommenderar!

Tips för att välja rum: Välj rum med havsutsikt.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack mli1987
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade februari 10 2017

Dear mli1987,
Thank you for taking the time to provide a review on Trip Advisor.
We hope to welcome you back in the near future.
Safe Travels, Darren and team

Omdömet skrevs januari 29 2017 från mobil enhet

Vi kom med färja till piren i Ao Nang, där fanns en uppskyltad samlingsplats för dem som skulle färdas med den kostnadsfria shuttle-båten till hotellet.
Båten går tur och retur en gång i timmen.
Vill man vara säker på att få en plats så bokar man via hotellet, oavsett åt vilket håll man avser åka.
Vi hade bokat och var alltså garanterade plats.
Shuttle-personalen bar väskorna på båten och från båten såg Hotellpersonalen till att checka in bagaget direkt på hotellrummet, det enda vi behövde göra var att checka in oss själva.

Vi hade bokat spa-rum med havsutsikt vilket även innebar en rymlig sötvattens-bubbelpool och två sköna solsängar på den stora balkongen.
Utsikten var givetvis fantastisk med full översyn över hav, horisont och anläggningen som ligger insprängd i djungeln.
Vi fick vid ankomst en mycket noggrann genomgång gällande service, anläggningens utbud och olika restauranger samt en genomgång av rummet och dess utrustning.

Gällande rummet finns ingen kritik att leverera, det fanns både badkar, takdusch med egen kran samt duschslang med egen kran dvs som par kan man duscha tillsammans men välja var sin temperatur.
Bra tryck i vattnet och det fungerade bra med både varm och kall temperatur.
Väl fungerande klimatanläggning, generös minibar med trevligt sortiment, bred skön hårdare säng, rikligt med tillbehör till dusch och spa, suverän roomservice.
Rummet städades två gånger per dag så ville man inte bli störd kunde man med fördel hänga upp "stör ej" på dörren.

Det fanns fyra restauranger och en under vattensbar.
Samtliga restauranger serverade vällagad och välsmakande mat och tillhör Ao Nangs topplacerade restauranger dvs finast mat hittar du på anläggningen.
Kan varmt rekommendera den japanska restaurangen, mycket fräsch sushi.
En onsdag testade vi buffé på restaurangen Lotus Cort vilken varmt rekommenderas.
Det serverades en spännande blandning av rätter och för den som anser det dyrt (vi betalade 3600 baht för två personer inkl vatten och en flaska rött samt två drinkar) så notera gärna att på buffén fanns bla ostron och hummer.
Thailands starka kort är sällan desserter men på Lotus Cort var det inte en svaghet.
Frukostbuffén var mycket bra.

Stranden är privat vilket gör att det, trots fullbelagt hotell, finns hur mycket utrymme som helst.
I övrigt tillhör den en av de finare och fräschare stränderna. Enda anledningen att besöka någon av de hårt marknadsförda "paradisstränderna" är för att få vitare sand men då tillkommer också alla turister och turistbåtar.
På denna strand kan du bada, snorkla och simma över till grannstranden för en billigare lunch/middag dvs om du inte tar shuttle-båten eller monkey trail.
Monkey trail är en liten djungelpromenad med apor i bergen som tar dig från resortens strand till grannstranden och city i Ao Nang. Tar ca 10 minuter om du har god fysik och bra skor.
Passa på att äta och shoppa i Ao Nang, priserna är högst rimliga.

Om du vill kan du låna kanot på hotellet och du kan även köpa kurser gällande olika vattenaktiviteter, till förvånansvärt rimliga priser jämfört med fastlandets turistorter.
Du kan även passa på att gifta dig på stranden, personalen ordnade ett fantastiskt arrangemang under vår vistelse.

När det gäller personalen:
De får en eloge för sin glädje och genuina servicekänsla, det fanns absolut ingenting som var omöjligt och de gjorde sitt yttersta att serva och finna lösningar, oavsett position och arbetsområde.

Vi vill avsluta med att förtydliga att vi varmt rekommenderar denna ljuvliga lilla pärla som ligger diskret isolerad i en egen liten bukt. Like a taste of Paradise.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Alfi R
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade januari 30 2017

Dear Alfi R,
I have had your review translated and I am delighted to read you enjoyed your stay very much. We appreciate the comprehensive feedback for both us, the hotel, as well as fellow TA readers. Safe Travels Darren

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ao Nang
1,1 km bort
Rayavadee Resort
Nr 1 av 12 i Railay Beach
1 946 omdömen
Visa priser

Besökt Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi

Adress: 396-396/1 Moo 2, Ao Nang, | Amphur Muang, Ao Nang, Krabi 81180, Thailand
Telefonnummer:
Region: Thailand > Provinsen Krabi > Krabi > Ao Nang
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Ao Nang
Nr 2 av Strandhotell i Ao Nang
Nr 3 av Lyxhotell i Ao Nang
Nr 3 av Familjehotell i Ao Nang
Nr 5 av Romantiska hotell i Ao Nang
Prisklass: 1 476 kr - 3 401 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi 5*
Antal rum: 192
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Centara Grand Beach Resort & Villas Hotel Ao Nang
Centara Grand Beach Resort And Villas
Centara Grand Beach Hotel
Centara Grand Beach Krabi
Central Krabi Hotel
Central Krabi Bay Resort
Central Bay Resort Krabi

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?