“Fantastiskt hotell på en av AoNangs vackraste stränder”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi
Rankad som nummer 5 av 111 hotell i Ao Nang
Omdömet skrevs februari 8 2017

Vi besökte hotellet två veckor under 2015 och två veckor 2017 - båda tillfällena i januari.
Hotellet ligger på en egen strand, som enligt mitt tycke är en av Krabikustens vackraste och man tar sig dit med taxi från flygplatsen i Krabi (ca 30 minuter) och båt från Nopparathara-hamnen (ca 10 minuter).

Fantastisk personal, bra service och överjordiskt vacker miljö. Rummen är stora och välstädade,med sköna kingsize-sängar, poolen gigantisk och bra tillgång till sköna solstolar. Stor och fräsh frukostbuffé. Höjdskillnader på hotellet som inte lämpar sig för rörelsehindrade personer.
Restuarangerna OntheRocks, Suan Bua och Lotos Court är av högsta klass. Servicen hos hotell- och restaurangpersonal är toppen.

Litet minus för det rika djurlivet (apor, ödlor, ormar) som kommer på köpet.

Man når Ao Nang via en liten promenad över berget, s.k. Monkeytrail som tar ca 15 minuter. Krävande gång med ca 450 trappsteg, dock upplyst och bekvämt.

Sammantaget ett utmärkt hotell som jag varmt rekommenderar!

Tips för att välja rum: Välj rum med havsutsikt.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack mli1987
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade februari 10 2017

Dear mli1987,
Thank you for taking the time to provide a review on Trip Advisor.
I have had your review translated and I am pleased to read you enjoyed your stay.
We hope to welcome you back in the near future.
Safe Travels, Darren and team

Omdömet skrevs januari 29 2017 från mobil enhet

Vi kom med färja till piren i Ao Nang, där fanns en uppskyltad samlingsplats för dem som skulle färdas med den kostnadsfria shuttle-båten till hotellet.
Båten går tur och retur en gång i timmen.
Vill man vara säker på att få en plats så bokar man via hotellet, oavsett åt vilket håll man avser åka.
Vi hade bokat och var alltså garanterade plats.
Shuttle-personalen bar väskorna på båten och från båten såg Hotellpersonalen till att checka in bagaget direkt på hotellrummet, det enda vi behövde göra var att checka in oss själva.

Vi hade bokat spa-rum med havsutsikt vilket även innebar en rymlig sötvattens-bubbelpool och två sköna solsängar på den stora balkongen.
Utsikten var givetvis fantastisk med full översyn över hav, horisont och anläggningen som ligger insprängd i djungeln.
Vi fick vid ankomst en mycket noggrann genomgång gällande service, anläggningens utbud och olika restauranger samt en genomgång av rummet och dess utrustning.

Gällande rummet finns ingen kritik att leverera, det fanns både badkar, takdusch med egen kran samt duschslang med egen kran dvs som par kan man duscha tillsammans men välja var sin temperatur.
Bra tryck i vattnet och det fungerade bra med både varm och kall temperatur.
Väl fungerande klimatanläggning, generös minibar med trevligt sortiment, bred skön hårdare säng, rikligt med tillbehör till dusch och spa, suverän roomservice.
Rummet städades två gånger per dag så ville man inte bli störd kunde man med fördel hänga upp "stör ej" på dörren.

Det fanns fyra restauranger och en under vattensbar.
Samtliga restauranger serverade vällagad och välsmakande mat och tillhör Ao Nangs topplacerade restauranger dvs finast mat hittar du på anläggningen.
Kan varmt rekommendera den japanska restaurangen, mycket fräsch sushi.
En onsdag testade vi buffé på restaurangen Lotus Cort vilken varmt rekommenderas.
Det serverades en spännande blandning av rätter och för den som anser det dyrt (vi betalade 3600 baht för två personer inkl vatten och en flaska rött samt två drinkar) så notera gärna att på buffén fanns bla ostron och hummer.
Thailands starka kort är sällan desserter men på Lotus Cort var det inte en svaghet.
Frukostbuffén var mycket bra.

Stranden är privat vilket gör att det, trots fullbelagt hotell, finns hur mycket utrymme som helst.
I övrigt tillhör den en av de finare och fräschare stränderna. Enda anledningen att besöka någon av de hårt marknadsförda "paradisstränderna" är för att få vitare sand men då tillkommer också alla turister och turistbåtar.
På denna strand kan du bada, snorkla och simma över till grannstranden för en billigare lunch/middag dvs om du inte tar shuttle-båten eller monkey trail.
Monkey trail är en liten djungelpromenad med apor i bergen som tar dig från resortens strand till grannstranden och city i Ao Nang. Tar ca 10 minuter om du har god fysik och bra skor.
Passa på att äta och shoppa i Ao Nang, priserna är högst rimliga.

Om du vill kan du låna kanot på hotellet och du kan även köpa kurser gällande olika vattenaktiviteter, till förvånansvärt rimliga priser jämfört med fastlandets turistorter.
Du kan även passa på att gifta dig på stranden, personalen ordnade ett fantastiskt arrangemang under vår vistelse.

När det gäller personalen:
De får en eloge för sin glädje och genuina servicekänsla, det fanns absolut ingenting som var omöjligt och de gjorde sitt yttersta att serva och finna lösningar, oavsett position och arbetsområde.

Vi vill avsluta med att förtydliga att vi varmt rekommenderar denna ljuvliga lilla pärla som ligger diskret isolerad i en egen liten bukt. Like a taste of Paradise.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Alfi R
GeneralManagerCKBR, General Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi, svarade på det här omdömetSvarade januari 30 2017

Dear Alfi R,
I have had your review translated and I am delighted to read you enjoyed your stay very much. We appreciate the comprehensive feedback for both us, the hotel, as well as fellow TA readers. Safe Travels Darren

Omdömet skrevs december 29 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger inklämt i bergen avskilt från närliggande städer. Det går endast att ta sig dit med båt eller via monkey trail (till ao nang, se dock upp med aporna). Hotellet har en "egen strand" som till skillnad från stranden i ao nang känns väldigt rymlig och definitivt finare.
Personalen är extremt serviceminded och konstant uppmärksamma på gästernas behov.
Rummen är något slitna men ändå hög standard och de flesta rummen har en stor balkong samt jacuzzi. Maten på hotellet är dyr jämfört med maten i ao nang eller andra turisthak. Jag gillade mest den japanska restaurangen då deras mat var godast. Annars var restaurangen vid vattnet den med bäst utsikt samt ok priser och smaker.
Se upp för aporna som stormar hotellet flera gånger i veckan i jakt på föda. Aporna är fräcka och kan ta din mat precis framför ansiktet på dig. De gör det även väldigt fort så ibland hinner man inte fatta vart maten tog vägen. Aporna kan även uppvisa aggressivitet om du konfronterar de. Jag själv var med om detta. Trodde apan skulle bita mig men han backade i sista stund. Jag rekommenderar att ni ligger längst fram vid stranden då aporna främst går på de som ligger närmast lägenheterna vid poolen. Tänk på att paxa en solstol tidigt på morgonen då de bästa platserna paxas tidigt.
Hotellet har även ett spa som är ok. Dock dyra priser jämfört med massage i ao nang. Jag tog 2 behandlingar men nu i efterhand var det inte värt det. Frukosten är bra och det finns mycket att välja på. Toaletterna på hotellet är alltid rena och doftar gott vilket var positivt.
Värt att poängtera att jag gick monkey trail fram och tillbaka och såg inga apor. Hotellet anordnar utflykter till flera ställen. Vill du besöka railey beach så kostar det 400 baht per person med hotellet enkelväg om jag minns rätt. Går du till ao nang som ligger 10 min bort från hotellet via monkey trail betalar du 100 baht enkelväg. Monkey trail ska vara upplyst på natten har jag hört och vägen är enkel att gå så länge du har bra skor och inte har något handikapp.
Innan du bokar hotellet bör du även veta att hotellet har sjukt många trappor då många av rummen ligger högt över havet. Använder du rullstol bör du inte boka detta hotell.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
1  Tack Daniel J
Omdömet skrevs februari 23 2016 från mobil enhet

Vacker miljö. Bra för de som vill hålla sig på hotellområdet då man endast kan ta sig till Krabi via en monkey trail eller via long tail boat vissa klockslag. Fina rum. Frukosten är 10 poäng. Hotellets Spa besökte jag och frun vilket var en positiv upplevelse.

Bodde här: Februari 2016
Tack Bekholm71
Omdömet skrevs december 26 2015 från mobil enhet

Kanon hotell som har allt man kan tänkas önska sig. Ligger högt upp i bergen. Vi bokade svit med jacuzzi på terassen. Stora och fina rum. Här får man inte vara rädd för aporna dom finns överallt. Hotellet ligger vid en av dom finare stränderna. Dock ligger det lite offside för att komma till centrum måste man ta båt eller, gå via en Monkey Trail över bergen, en upplevelse och ett rejält träningspass.

Bodde här: Augusti 2015, reste som ett par
2  Tack Maddej1986
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ao Nang
1,1 km bort
Dusit Thani Krabi Beach Resort
11,8 km bort
The Tubkaak Krabi Boutique Resort
Visa priser

Besökt Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi

Adress: 396-396/1 Moo 2, Ao Nang, | Amphur Muang, Ao Nang, Krabi 81180, Thailand
Telefonnummer:
Region: Thailand > Provinsen Krabi > Krabi > Ao Nang
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Ao Nang
Nr 2 av Strandhotell i Ao Nang
Nr 3 av Familjehotell i Ao Nang
Nr 4 av Lyxhotell i Ao Nang
Nr 5 av Romantiska hotell i Ao Nang
Prisklass: 1 634 kr - 4 470 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi 5*
Antal rum: 192
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Agoda, Fastbooking, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Centara Grand Beach Resort & Villas Hotel Ao Nang
Centara Grand Beach Resort And Villas
Centara Grand Beach Hotel
Centara Grand Beach Krabi
Central Krabi Hotel
Central Krabi Bay Resort
Central Bay Resort Krabi

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?