Omdömet skrevs 12 januari 2014

Ska man få härligt lugnt och en avkopplande semester boka detta hotell.
Det är 3 dje ggn jag är här och det har inte blivit sämre. Rent, fräscht, aktiviteter om man vill. God mat och det finns att välja på. Frukosten är jättebra med mycket frukt , nötter, pannkakor, mörkt ljust bröd, ägg, bacon ja allt man vill ha. Rummen är stora och har en lugn asiatisk ton. Stor balkong med bäddar om man vill. Fin pool och en fantastisk strand.
De har slutat att köra in till ao nang på kvällarna , lite synd. Men man kan gå monkey trail. Lite av ett äventyr..... Hatade aporna !! Kan rekommendera detta hotell om ni ska till krabi. Bästa stället.
Lite seg service i pool restaurangen det var det enda att klaga på ! Finns inget annat. Jo en sak. Boka turer själva när ni är inne i ao nang de är trippeldyra att boka från hotellet.

Bodde här: januari 2014
1  Tack Anne K
Omdömet skrevs 10 juli 2013

Trots sitt lite offside läge ett ett underbart hotell, personalen var tillmötesgående etc etc.
Inget att klaga på i det stora... Vi provdök i poolen och kanske om man ska klaga på något så var poolen i behov av rengöring.
Frukosten var stor och helt perfekt med live musik från piano...

• Bodde här: mars 2013, reste med familjen
Tack JanWallin
Omdömet skrevs 3 maj 2013

Ett underbart hotell helt avskilt från övriga Ao Nang, hotellet har en egen vik. Detta är naturligtvis på gott och ont. Att bege sig till Ao Nang kan ske på två sätt, den s.k. "Monkey Trail", en stig upp över berget som skiljer hotellet från Ao Nang. Ha inte med er något som ser ut eller luktar mat, det finns nämligen mycket apor som kan bli väldigt närgångna. Andra alternativet är en bokningsbar båt, en gång per timme, eller beställ en longtail i receptionen. Personalen är mycket trevliga och vänliga. Frukosten äter du invid den konstgjorda dammen, överblivna brödbitar kastar du i och ser fiskarnas slagsmål, mängder av dem. Vi bodde i ett hus längre upp i backen, tungt att gå uppför i 32 grader, men väl inne i huset var det svalt. Favoriten var att använda badrockarna, ligga på solsängarna med en kopp the och titta ut över bukten. Äter ni middag, så är mate superb, be att få peppar på maten, de kommer med den största pepparkvarn jag sett, 1,5 meter......

Tips för att välja rum: Välj ett hus eller rum som inte ligger så högt uppe i backe, jobbigt att gå uppför, men å andra sidan ju högre upp, desto bättre utsikt....
  • Bodde här: december 2012, reste som ett par
1  Tack Pether B
Omdömet skrevs 5 januari 2013

Jag och min familj firade jul på Centara i år och bodde där i 2 veckor, vi märkte att vi var ganska ensamma om att göra det för det var bra ruljans på gäster.
Hotellet ÄR fantastiskt. För dig som vill ha en lugn och avkopplande semester, som älskar den thailändska naturen i Krabiprovinsen men som vill slippa Ao Nangs hets och är det perfekt. Rummet var smakfullt inrett, stort badrum och personalen hade bemött vår önskan om att bo högt upp på ett oklanderligt sätt. Personalen var under våra två veckor på Centara HELT fantastisk. Alla hade ett äkta leende på läpparna och det fanns inga problem. Vi kom på oss själva med att "längta tillbaka till hotellet" efter en lång dags utflykt på någon av de närliggande öarna. Vi åt lunch på "On the rocks" - strandrestaurangen som höll bra standard och hade något för alla. Vi åt även många middagar där, avslappnat och gott! Hotellets övriga restauranger är också bra, det finns något för alla, även om man kan tycka att de är aningens dyra.

Det fanns många aktiviteter på hotellet, allt från yoga till beachvolleyboll och fotboll, något för alla!

Hotellets enda nackdel är att ta sig in till Ao Nang. Antingen får man gå "Monkey trail" som går bra, inte i höga klackar och långklänning direkt, men den funkar. På dagen är det dock fruktansvärt mkt apor och de är på dig så fort de misstänker att du har mat. Naturligtvis är de harmlösa men jag kunde tycka att det var obehagligt ibland. Båten går en gång i timmen och man måste boka den i förväg, vilket innebär att man oftast är bunden av tider och ibland när man skulle boka var båten full. Då kunde man iofs ta en longtailbåt som inte kostade så mkt men vi förstod oss inte riktigt på hur det funkade och vi var där i 2 veckor... Jag rekommenderar dock inte hotellet till någon med funktionshinder, då det var en flytbrygga, mycket trappor och som sagt monkey trailen. Vi använde inte spat utan tog istället massage i Ao Nang - hundra gånger billigare.

Trots denna lilla nackdel vill jag ge hotellet full pott för dess fantastiska läge, privata strand, härliga personal, fantastiska mat (frukostbuffen!!!), julfirande och helhetsintryck. Helt fantastiskt hotell och helt underbar semester!

• Bodde här: december 2012, reste med familjen
3  Tack Linn G
Omdömet skrevs 1 augusti 2011

Vilket fantastiskt hotell. Ligger avskilt tar ca 10 min med monkey trail från hotellet in till stan. Jag var lite skeptisk först efter ha läst många negativa saker om monkey trail men tillochmed min svärmor som är 61 år gammal som var med på resan tyckte inte de var några problem alls att gå den. Vi gick den varje dag. Bra service på hotellet och vi hade förmånen att bli uppgradera till ett bättre rum än vi bokat. Lugn strand och fin pool. Lyxig frukostbuffe med mycket att välja på

• Bodde här: juli 2011, reste som ett par
1  Tack studsboll08