“INTE för familjer med små barn. stora nivåskillnader!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi
Rankad som nummer 5 av 111 hotell i Ao Nang
Omdömet skrevs november 19 2014

Hotellet ligger väldigt fint och avskilt. MEN jag skulle absolut inte rekommendera detta hotell för barnfamiljer då det är massor med trappor och stora nivåskillnader på hotellet.

Jag anser inte att detta är ett 5 stjärnigt hotell. När vi anlände till bryggan för att transporteras till hotellet så regnade det oerhört mycket. Det fanns inget skydd för oss. Och att anlända med massor med packning och vår 10 månaders son med ösregn och åska kändes inte som en perfekt start. Vi kom i alla fall på båten. När jag bar min son så hjälpte personalen på båten knappt till. Det känns inte ok att man ska behöva jonglera med sitt barn i regnet och riskera att halka och trilla i för att de har en son dålig båt som man inte kan gå ut och in i lätt.

När vi sedan började åka mot hotellet regnade det ännu mer och åskan slog ner inte långt ifrån oss. Det var först då kaptenen kände att vi var tvungna att väna tillbaka till kajen. Oerhört oansvarigt att ta ut 10-12 gäster på sjön när det åskar fruktansvärt mycket och sikten var ca 5 meter.
I alla fall. Vi kom fram till hotellet ca 1 timme efter utsatt tid. Speedboaten tog ca 15 min från piren när regnet hade lagt sig. När vi kommer dit så regnar det fortfarande lite. Det fanns ingen bra gångväg till lobbyn utan om man inte var blöt om skorna innan så blev man det definitivt då. Och igen. Dåligt mottagande i receptionen när det är sånt fruktansvärt väder. Ingen hjälp med vårt barn med paraply eller liknande.

Vi hade förfrågat om ett hotell så nära lobbyn som möjligt men blev ändå placerade högst upp på kullen. Nu började jag tröttna rejält på hotellet. Vi bad om ett nytt rum och kunde då få ett något längre ner på kullen men först dagen efter. Fortfarande många trappor men inte riktigt lika stor höjdskillnad. Att gå runt med barnvagn/stroller är väldigt svårt på grund av ojämn mark och mycket trappor överallt. Bärsele är ett måste!

Hotellet är vacker och ligger insprängt mellan höga klippor. Fantastiskt!

Maten är ok. Dyr för att vara thailand. En lunch går på ca 1000 bath för 2 personer.

Jag skulle rekommendera detta hotellet till par men inte till barnfamiljer. Även om stranden var fin och det finns ett lekrum för barnen så är det alldeles för mycket negativa saker på hotellet.

Hotellet i övrigt var slitet för att vara 5 stjärnigt. Bemötandet OK. Städningen OK. Men slitet i alla skrymslen och vrår.Alla gullade och lekte med vår son vilket var härligt och roligt att se.

Vi gick monkey-trail in till stan. Var höga trappsteg och detta rekommenderas inte heller för barn. Ta hellre en båt från hotellet till ao nang om ni vill dit. Den stranden var för övrigt inget att ha men om man vill ha omväxling och kanske köpa nåt så kan det vara ett alternativ.
Prangna stranden vid Railay var väldigt fin men man ska nog försöka komma dit så tidigt som möjligt på morgonen för att undvika massorna. Det var perfekt också med skugga på en bit av stranden så barnen kunde leka och bada i skuggan.

Tips för att välja rum: Om ni orkar med en massa trappor så välj ett med havsutsikt. Men ni kommer känna det i benen efter e ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2014, reste med familjen
Tack Charlotte N

Omdömet skrevs januari 12 2014

Ska man få härligt lugnt och en avkopplande semester boka detta hotell.
Det är 3 dje ggn jag är här och det har inte blivit sämre. Rent, fräscht, aktiviteter om man vill. God mat och det finns att välja på. Frukosten är jättebra med mycket frukt , nötter, pannkakor, mörkt ljust bröd, ägg, bacon ja allt man vill ha. Rummen är stora och har en lugn asiatisk ton. Stor balkong med bäddar om man vill. Fin pool och en fantastisk strand.
De har slutat att köra in till ao nang på kvällarna , lite synd. Men man kan gå monkey trail. Lite av ett äventyr..... Hatade aporna !! Kan rekommendera detta hotell om ni ska till krabi. Bästa stället.
Lite seg service i pool restaurangen det var det enda att klaga på ! Finns inget annat. Jo en sak. Boka turer själva när ni är inne i ao nang de är trippeldyra att boka från hotellet.

Bodde här: Januari 2014
1  Tack Anne K
Omdömet skrevs juli 10 2013

Trots sitt lite offside läge ett ett underbart hotell, personalen var tillmötesgående etc etc.
Inget att klaga på i det stora... Vi provdök i poolen och kanske om man ska klaga på något så var poolen i behov av rengöring.
Frukosten var stor och helt perfekt med live musik från piano...

• Bodde här: Mars 2013, reste med familjen
Tack JanWallin
Omdömet skrevs maj 3 2013

Ett underbart hotell helt avskilt från övriga Ao Nang, hotellet har en egen vik. Detta är naturligtvis på gott och ont. Att bege sig till Ao Nang kan ske på två sätt, den s.k. "Monkey Trail", en stig upp över berget som skiljer hotellet från Ao Nang. Ha inte med er något som ser ut eller luktar mat, det finns nämligen mycket apor som kan bli väldigt närgångna. Andra alternativet är en bokningsbar båt, en gång per timme, eller beställ en longtail i receptionen. Personalen är mycket trevliga och vänliga. Frukosten äter du invid den konstgjorda dammen, överblivna brödbitar kastar du i och ser fiskarnas slagsmål, mängder av dem. Vi bodde i ett hus längre upp i backen, tungt att gå uppför i 32 grader, men väl inne i huset var det svalt. Favoriten var att använda badrockarna, ligga på solsängarna med en kopp the och titta ut över bukten. Äter ni middag, så är mate superb, be att få peppar på maten, de kommer med den största pepparkvarn jag sett, 1,5 meter......

Tips för att välja rum: Välj ett hus eller rum som inte ligger så högt uppe i backe, jobbigt att gå uppför, men å andra sida ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2012, reste som ett par
1  Tack Pether B
Omdömet skrevs januari 5 2013

Jag och min familj firade jul på Centara i år och bodde där i 2 veckor, vi märkte att vi var ganska ensamma om att göra det för det var bra ruljans på gäster.
Hotellet ÄR fantastiskt. För dig som vill ha en lugn och avkopplande semester, som älskar den thailändska naturen i Krabiprovinsen men som vill slippa Ao Nangs hets och är det perfekt. Rummet var smakfullt inrett, stort badrum och personalen hade bemött vår önskan om att bo högt upp på ett oklanderligt sätt. Personalen var under våra två veckor på Centara HELT fantastisk. Alla hade ett äkta leende på läpparna och det fanns inga problem. Vi kom på oss själva med att "längta tillbaka till hotellet" efter en lång dags utflykt på någon av de närliggande öarna. Vi åt lunch på "On the rocks" - strandrestaurangen som höll bra standard och hade något för alla. Vi åt även många middagar där, avslappnat och gott! Hotellets övriga restauranger är också bra, det finns något för alla, även om man kan tycka att de är aningens dyra.

Det fanns många aktiviteter på hotellet, allt från yoga till beachvolleyboll och fotboll, något för alla!

Hotellets enda nackdel är att ta sig in till Ao Nang. Antingen får man gå "Monkey trail" som går bra, inte i höga klackar och långklänning direkt, men den funkar. På dagen är det dock fruktansvärt mkt apor och de är på dig så fort de misstänker att du har mat. Naturligtvis är de harmlösa men jag kunde tycka att det var obehagligt ibland. Båten går en gång i timmen och man måste boka den i förväg, vilket innebär att man oftast är bunden av tider och ibland när man skulle boka var båten full. Då kunde man iofs ta en longtailbåt som inte kostade så mkt men vi förstod oss inte riktigt på hur det funkade och vi var där i 2 veckor... Jag rekommenderar dock inte hotellet till någon med funktionshinder, då det var en flytbrygga, mycket trappor och som sagt monkey trailen. Vi använde inte spat utan tog istället massage i Ao Nang - hundra gånger billigare.

Trots denna lilla nackdel vill jag ge hotellet full pott för dess fantastiska läge, privata strand, härliga personal, fantastiska mat (frukostbuffen!!!), julfirande och helhetsintryck. Helt fantastiskt hotell och helt underbar semester!

• Bodde här: December 2012, reste med familjen
3  Tack Linn G
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ao Nang
1,1 km bort
Holiday Inn Resort Krabi Ao Nang Beach
11,8 km bort
The Tubkaak Krabi Boutique Resort
Visa priser

Besökt Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi

Adress: 396-396/1 Moo 2, Ao Nang, | Amphur Muang, Ao Nang, Krabi 81180, Thailand
Telefonnummer:
Region: Thailand > Provinsen Krabi > Krabi > Ao Nang
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Ao Nang
Nr 2 av Strandhotell i Ao Nang
Nr 3 av Familjehotell i Ao Nang
Nr 3 av Lyxhotell i Ao Nang
Nr 5 av Romantiska hotell i Ao Nang
Prisklass: 1 468 kr - 3 377 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi 5*
Antal rum: 192
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Centara Grand Beach Resort & Villas Hotel Ao Nang
Centara Grand Beach Resort And Villas
Centara Grand Beach Hotel
Centara Grand Beach Krabi
Central Krabi Hotel
Central Krabi Bay Resort
Central Bay Resort Krabi

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?