Omdömet skrevs 14 mars 2018 från mobil enhet

Spenderade en vecka på detta hotell. Mycket bra och i princip inget att klaga på. Bra frukost och mycket trevlig personal. Fint poolområde och välskött runt om. Ligger en bit in till centrum men ser det som en positiv sak eftersom det var lite lugnare här. På andra sidan gatan fanns det longtailbåtar man kan ta ut till de olika öarna.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
1  Tack Amanda W
Omdömet skrevs 19 januari 2018 från mobil enhet

Bra hotell. Kan väl tycka att toaletterna behöver renoveras, det är lite slitet. Vi låg och solade vid den ”lugna poolen” det var toppen. Lugnt och skönt och inte massa skrikiga barn. Behövde inte springa ner klockan 07.00 och ta solstolar, skönt.
Stor skillnad var man bor. Vi fick först rum ut mot djungeln, det var inte ok. Fuktigt och väldigt mörkt. Klagade och fick nytt rum med poolutsikt, mycket bättre!! Bytade dock sedan till ett familjerum, det var betydligt större och barnen fick egna sängar. Tänk på att om ni är 2 vuxna och 2 barn (upp till 12 år)så skall 1 barn sova hos föräldrarna i dubbelsängen. Tydligen är det så när man bokar dubbelrum med extrasäng för 2 barn under 12 år. Personalen är ok, de hjälpte oss att byta rum, men gillade nog inte att vi klagade. Frukosten är bra,men väldigt hög volym. Städningen var bra och goda drinkar. Läget är toppen. Massa restauranger runt om.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
1  Tack Jensan1976svedala
Omdömet skrevs 1 november 2017 från mobil enhet

Vi var två vuxna, en tonårstjej på sexton och två små småtjejer på sju och åtta år. Personalen var trevlig och killen i resorptionen när vi checkade in imponerade genom att försöka uppgradera oss till två stycken rum med pool access istället för vårt family room som vi bokat för att de såg mysigt ut med att ha poolen precis utanför rummet. Han till och med bad oss titta på ett ledigt pool access rum innan vi bestämde oss. Vi bestämde oss för att behålla vårt eget ändå eftersom det vi fick var väldigt stort och bra även om det låg på fjärde våningen och det blev lite avsides. Trevlig live-musik i baren vid receptionen på kvällarna och nära till Ao Nang walking street som har mycket affärer och restauranger. Skulle nog våga säga att hotellets wifi håller mycket hög standard och imponerade stort. Vi fick fem stycken uppkopplingar och det var snabbt och aldrig långsamt eller problem med det. Mycket imponerade för ett hotel i Thailand. Vi var här i slutet på Oktober och det var lagom med folk. Man behövde absolut inte tänka på att det inte skulle finnas platser vid poolen oavsett om man tog lite sovmorgon eller inte. Har bara bra att säga om detta hotellet. Ett perfekt hotel för alla som reser med familjen. Maten på hotellet är också bra och förstår att många gett högsta betyg och det kan jag förstå. Jag sätter i princip aldrig fem stjärnor så en fyra från mig är mycket bra!

Bodde här: oktober 2017, reste med familjen
4  Tack Molly K
Omdömet skrevs 10 juli 2017 från mobil enhet

Bra hotell med bra rum. Bekväma sängar, stor balkong. Flera pooler att välja på. Bra frukost med mycket att välja på. Läget är det som är sämst, närmaste strand tvärsöver vägen var absolut inte bra, var nere och kollade första dagen men vi badade aldrig där. Antingen promenerade vi till nästa strand eller tog båt nånstans.

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Hasse S
Ernst Peter E, Manager på Holiday Inn Resort Krabi Ao Nang Beach, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2017

Kära "Hasse S",

Tack för att du har tagit dig tid att granska din senaste vistelse och för att uppskatta komforten hos våra rum och utrustning. Dina kommentarer på frukostkvaliteten har delats med vår Executive Chef.

Medan jag uppskattar att den naturliga stranden i Ao Nang inte uppfyller allas smak, håller jag med om att det finns gott om möjligheter att bada och snorkla i strandens tropiska vatten på gångavstånd eller på öarna i närheten av Ao Nang.

Jag hoppas att du kommer att överväga att återvända och om du vill dela med dig av ytterligare kommentarer eller om det finns något jag kan vara mer hjälp med, tveka inte att kontakta mig direkt!

Med vänlig hälsning,

Peter Ehrenbrandtner
Resort Manager
E-post: peter.ehrenbrandtner@ihg.com

Omdömet skrevs 9 juni 2017

Hotellet ligger bakom en udde, vid Nopparat Thara Beach. Det ligger alltså inte vid Ao Nang Beach, vilket är en stor fördel då denna är mycket mer befolkad och "stökig". Det är lugnt i området runt hotellet, men finns fortfarande gott om matmöjligheter och dyl. Vill man gå ned till Ao Nang centrum är det inom ett behagligt avstånd.

Mycket snyggt hotell, och (som på många ställen i Thai) är personalen mycket trevlig och tillmötesgående. Frukosten är stor, med många valmöjligheter. Finns allt från färsk frukt, varm thaimat, våfflor och annat mumsigt.

Mitt allra största tips är att ni prövar att äta i de "Food Stalls"/"Food Court" aka. "Hålen i väggen där den godaste thaimaten serveras"!! Går du ut från hotellområdet ta höger så är de bara några meter bort. Rätterna ligger runt 100 baht, lägg till ris för 20 baht, sedan köper man dricka i ett separat bås. Fruktsmoothies rekomenderas! Bästa stället bland de olika var May Zin, men även Sky Kitchen levererade. Vi åt lunch här i princip varje dag vi var på hotellet (jämför att en lunch på hotellområdet kostar ca 400 baht).

Kan även rekommendera att boka trips med den agent som finns i lobbyn (Krabi Spesialisten). De var mycket trevliga och hjälpsamma! De hade dessutom bättre priser jämfört med t.ex. TUI's tripper man kunde boka via dem.

Som sagt i titeln har detta hotell suvränt WIFI. Även om man kanske inte bör sitta vid sociala medier hela semestern så underlättade detta semesterplaneringen mycket!

Rekomenderar verkligen ALLA att välja detta hotell, och om jag någon gång skulle komma tillbaka så blir det Holiday Inn Resort Krabi alla gånger!

Tips för att välja rum: Rum med pool-access är sååå värt i detta svettiga land!
  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack jagelinandersson
Ernst Peter E, Manager på Holiday Inn Resort Krabi Ao Nang Beach, svarade på det här omdömetSvarade 11 juni 2017

Dear "jagelinandersson",

Tack för att du tog dig tid att recensera din senaste vistelse med Holiday Inn Resort Krabi Ao Nang. Det är bra att notera att du har haft en trevlig vistelse övergripande och har uppskattat vänligheten och artighet av våra kollegor, den väl underhållna WiFi och platsen för orten. Jag håller med om att vår plats, inom gångavstånd till matsalar och nattliv i Ao Nang, men tillräckligt långt bort för att njuta av en äkta semesterort, är verkligen unik inom Krabi-destinationen. Jag är glad att notera att du har haft några lokala culinaries och hoppas att du kommer att överväga att återvända. Var snäll och kontakta dig när du planerar din nästa resa och det skulle vara glädjande att hjälpa till med att göra förberedelser.

Vänliga hälsningar,

Peter Ehrenbrandtner