Omdömet skrevs 23 januari 2017 från mobil enhet

Tipa Resort ligger bra till i Ao Nang, nästan vid stranden.
Vi bokade på hotellets hemsida, priserna är inte riktigt i nivå med vår upplevelse. För det man betalar bör standarden på rummen vara bättre på en ort som Ao Nang. De utger sig för att vara en resort, men känns mer som ett vanligt hotell. Bra frukost, trevlig atmosfär och personal i övrigt.
Tips! Testa hotellets restaurang för lunch eller middag, trevligt, gott och väldigt prisvärt :)

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Daniel F
Omdömet skrevs 11 december 2016 från mobil enhet

Riktig oas bland palmer och träd, men ändå inte långt bort från beach, puls och restaurangliv!
Fantastisk trevlig personal, som gör sitt bästa för att tala engelska.

Bungalowerna har dessvärre sett sina bästa dagar, vi betalade 4000 Bath/natt för 2 vuxna och 1 barn vilket inte känns prisvärt.

Städningen är helt ok.
Eftersom vi behövde en extra säng (700Bath extra) så knuffade dom ihop sängarna och vi önskade då en extra sänglampa utöver den som fanns, (så vi kunde ligga och läsa på kvällen) men det gick absolut inte att ordna eftersom att det bara fanns 1 vägguttag. Vi vart rekommenderade att gå till 7 eleven och köpa skarv kontakt.....
Inte ok för 4000Bath/natt

Har man inga krav på frukost så blir man nog positivt överraskad. Men uppskattar man en varierad frukost med tex dags färskt bröd, skinka och ost som pålägg så rekommenderas inte denna frukost.

Ganska sömnigt hotell som sett sina bästa dagar, dock måste man säga att läget är bland de bättre i Ao Nang. 100m från pulsen men man hör inget alls från trafik och barer.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
1  Tack Roland J
Tipa-Management, Manager på Krabi Tipa Resort, svarade på det här omdömetSvarade 12 december 2016

Dear Roland J

Thank you so much for your review of our property.we do hope you enjoyed your long holiday with us. your comments and suggestions are important to us, we will keep improving our property. We do hope we can welcome you back again here.

Omdömet skrevs 4 december 2016 från mobil enhet

Låg mitt i staden på gator där det fanns mycket att titta på, men fortfarande med gångavstånd till stranden. God frukost och stora fina rum. Finns biljardbord och ett litet gym. Väldigt bra wifi!

- hittade döda flugor i sockret en morgon, men det var bara att ta en ny kopp kaffe.

Bodde här: december 2016, reste med vänner
Tack Hanna K
Tipa-Management, Guest Relations Manager på Krabi Tipa Resort, svarade på det här omdömetSvarade 6 december 2016

Dear Hanna K,

Thank you for your 5 stars review for our resort. Our team were delighted to read your kind comments. Yes, our location is very near to the beach just 2-3 minutes walk and also to the center of Ao-Nang. Glad you love our breakfast and the newly renovated rooms. In the lobby's area we also have a new gym, even it's small but practical and we also have a pool table to let our guests be relaxing and enjoy your adventure day from sunshine outside :) We hope this won't be your last visit here, we love to see you again!

Omdömet skrevs 2 december 2016 från mobil enhet

Mycket bra på alla sätt. Bodde i ett stort, rent rum med stor balkong ut mot poolen. Hjälpsam, trevlig personal. Bra frukost. Handdukar att låna med till pool o strand. Mycket nära till shoping och strand men ändå lungt, tyst på hotellområdet. Absolut ett hotell att komma tillbaka till

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Thomad W

Dear Thomad W,
Thank you for the ''excellent'' review of our property. Most of our guest loves our location, indeed all walking distance to all shops, restaurants and bars. The beach is just 3 mins walk. We also have new renovated deluxe room, the room that you have stayed :) Our team will be very happy to read your comment that you like our service and we are hoping to welcome you back here to enjoy sea, sand, sun in Krabi again!

Omdömet skrevs 14 september 2016 från mobil enhet

Detta hotell kan jag rekommendera varmt. Har bott här ett flertal gånger och deras bungalows är mycket bra. Personalen mycket serviceminded. Även om de inte talar så bra engelska så är det inga problem. Har du varit här tidigare får du ett mycket varmt välkomnande. <3

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack anne-marie p
Tipa-Management, Manager på Krabi Tipa Resort, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2016

Dear anne-marie p,

Thank you for staying with us again and loving our bungalow setting! We are all delighted to have you here again and to let you experience our hospitality. Please do let us know on your next return.