TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 28 augusti 2016

Vi kommer mer än gärna hit igen! Ett fantastiskt mysigt bed and breakfast i lantlig miljö. Vi var två familjer som bodde i ett av husen på gården med två sovrum, ett sovloft, allrum och kök. Allt var fräscht och rent och vi fick en härlig känsla av sommartorp i lugn omgivning med jättefin natur. Pittoreskt och charmigt! Frukosten är absolut i en klass för sig, hemlagat och hembakat, och mycket bättre än på de flesta hotell! Själva mysfaktorn är hög! Service och ägarnas mottagande och bemötande är utöver det vanliga - otroligt välkomnande och hemtrevligt. Vi är så nöjda med allt och Lekanders Bär och boende har gett oss ett mycket fint minne!

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack aunils
Omdömet skrevs 11 augusti 2016 från mobil enhet

Det går inte att vara neutral till detta boende. Här erbjuds -leva på landet- miljö. En frukost med hemkänsla. Gemensamt kök för den egna kvällsmackan och kaffe. Kort sagt det är hemkänsla.
Miljön i övrigt är kanska sliten, lite nedgången och i bästa fall är det charmigt. Prisnivån är kanska hög men det är en glädje att möta den glada och friska personal som är ägarna själva.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack 89anders_
Omdömet skrevs 30 augusti 2015 från mobil enhet

Bodde här över helgen då vi tävlade i tjörns triathlon och kan bara rekommendera det varmt - Personligt, prisvärt och väldigt god frukost! Ägarna är mycket trevliga och måna om sina gäster. Nu på väg hem och tänker att om vi ska till Tjörn nån mer gång så vet vi redan vart vi ska bo nästa gång.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack Magnus H
Omdömet skrevs 22 augusti 2015

Ett helhetsintryck som ger full poäng. Boende i markplan med egen uteplats. Ett relativt stort rum. Rent och fräscht med bra sängar. Verkligen tyst läge på landsbygden. Ägare och övrig personal var bland det trevligaste vi upplevt. Frukost ingick i priset och innehöll det mesta med deras egna nybakade bullar. Ville vi laga vår egen mat finns ett välutrustat kök till förfogande placerat med utgång till altan. Tillgång till tvättstuga. Kort sagt vi kände oss hemma.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack ThomasGlumsl_v
Omdömet skrevs 9 augusti 2014

Vill man koppla av och njuta av en fin omgivning skall man besöka Gerda och Mats Lekanders Bär och Boende på Tjörn. Mottagandet var vänligt och varmt och man kände sig välkommen!
Sängarna var bekväma och rummet samt badrummet rent och snyggt. En utsökt frukost som bestod av lokala produkter gjorde ett djupt intryck på oss och vi njöt verkligen av den. Ett uppfriskande morgondopp i närheten av B&B och varma augustikvällar i trädgården tillsammans med vänner gjorde den korta semesterresan minnesvärd. Ett varmt tack till värdinnan!
Susanna och Staffan med vänner

Datum för vistelsen: augusti 2014